Лівобережна розв’язка Дарницького мосту має значно полегшити транспортні проблеми в Києві через зменшення навантаження на інші мости. Зокрема, це має призвести до зменшенн втрат, зниження викидів СО2 та сприяє розвитку сполучення між житловою забудовою Осокорків та Позняків з платформою Kyiv City Express та Березняками.
Про це KВ стало відомо з результатів відповідного дослідження, оприлюдненого на сайті “ПроМобільність”.
Автори дослідження нагадують, що одна з ключових проблем Києва – дисбаланс між кількістю населення та робочих місць на правому й лівому берегах Дніпра.
“У 2015 році, в ході створення 1-ї версії транспортної моделі Києва для Плану сталого розвитку міського транспорту від Світового Банку, нами було встановлено, що 36% населення Києва (близько 1,05 млн осіб) проживало у Деснянському, Дарницькому та Дніпровському районах, де було розташовано лише 18% загальної кількості робочих місць… кожен другий працездатний мешканець київського лівобережжя змушений їздити на роботу на правий берег, переважно в адміністративно-ділове ядро міста – Печерський та Шевченківський райони. Трудова маятникова міграція призводить до критичного перевантаження мостових переходів через Дніпро, кількість яких не відповідає щільності вулично-дорожньої мережі міста та протяжності русла Дніпра в його межах” – сказано в публікації.
Водночас, ще перша транспортна модель Києва показала відверту недозавантаженість Дарницького мосту у порівнянні з іншими мостами в Києві. Що, вірогідно, зокрема повʼязано з неналежним підключенням цього мосту до вулично-дорожньої мережі Києва.
Для всіх мостів, крім Дарницького, добова інтенсивність перевищує теоретичну пропускну здатність
Встановивши це, дослідники продовжили досліджувати ефективність будівництва нових з’їздів/заїздів Дарницького мосту та створили спеціальну прогнозну версію транспортної моделі Києва на 2030 рік – комбінацію спеціального німецького програмного забезпечення PTV Visum та бази даних про мобільність містян.
Ця прогнозна версія через встановлені за допомогою соціологічних опитувань мобільності або Big Data розраховує за математичними формулами та відображає навантаження на елементи транспортної системи міст: вулиці та магістралі, перетини, розв’язки в різних рівнях, мости; громадський транспорт: метрополітен, швидкісний трамвай, трамвай, метробус, автобус, тролейбус, маршрутне таксі, тощо.
В прогнозній моделі було змодельовано відкриття нових з’їздів/заїздів та порівняно з поточною ситуацією. “… попит на Дарницький міст у напрямку лівого берега збільшується на 1,8%, річна економія транспортних втрат складе 261,7 млн гривень, а кількість викидів CO2 зменшиться на 1500 кг на добу”, – сказано в публікації.
Приблизно так виглядає прогнозований перерозподіл на вулично-дорожній мережі через завершення лівобережної розв’язки Дарницького моста
Крім того, з’їзди/заїзди з Дніпровської набережної на Дарницький міст, згідно дослідження, відіграють суттєву роль у відмовостійкості вулично-дорожньої мережі міста Києва:
-
у випадку перекриття Мосту Патона (на реставрацію), з’їзд з Дарницького мосту у напрямку Березняків завантажується на 128%. Завдяки цьому річна економія від зменшення транспортних втрат може сягнути понад 1 млрд 174 млн гривень, а щоденне зменшення викидів CO2 – понад 7600 кг на добу.
-
при перекритті Південного мосту завантаженість Дарницького мосту сягає 112%, що може дати річну економію на транспортних втратах понад 516,3 млн гривень та зменшення викидів CO2 – 3870 кг на добу.
“Крім цього, завдяки відкриттю з’їздів/заїздів з Дніпровської набережної на Дарницький міст нами прогнозується зменшення попиту на вул. Петра Радзіня у розмірі до 7600 приватних авто на добу. Це дає можливість реорганізувати рух на вул. Сортувальній та її перетині з вул. Петра Радзіня, та організувати пряме сполучення між житловою забудовою Осокорків та Позняків з платформою Kyiv City Express та Березняками”, – резюмується в результатах дослідження.
Нагадаємо, проєкт добудови з’їздів/заїздів з Дніпровської набережної на Дарницький міст було запущено в 2021 році завдяки ініціативі Мінінфраструктури під особистим контролем міністра інфраструктури (зараз віцепрем’єра з відновлення) Олександра Кубракова.
Читайте: У Києві відкрили рух на лівобережній розв’язці Дарницького мосту
Фото: Укрінформ