Мер Києва Віталій Кличко разом зі своїм заступником Олександром Густєлєвим та “смотрящим” Денисом Комарницьким, за словами політичного експерта та блогера Віктора Тарана, можливо отримують відкати від закупівлі польських трамваїв. Саме тому, попри поради президента Володимира Зеленського, вони ігнорують вітчизняного виробника.
Про це KV стало відомо з блогу Віктора Тарана на Цензор.НЕТ.
“Буквально на днях Київська міська адміністрація (а по факту мер Києва Віталій Кличко, який контролює відповідального за закупівлі заступника Олександра Густєлєва, та як кажуть за участю “смотрящього” Дениса Комарницького), продовжує провертати схеми із закупівлями польських трамваїв. Тобто, замість того, щоб купувати і підтримувати вітчизняного виробника, кияни за свої кошти закуплять ще 10 вагонів Pesa. Причому, ще недавно президент Володимир Зеленський звертав увагу Кличко на необхідність закуповувати трамваї вітчизняного виробництва. Адже, крім безпосередньої підтримки українського виробника, це і вкладення в економіку країни: робочі місця, медицина, Пенсійний фонд, податки на армію тощо”, – зазначив Таран.
При цьому, за його словами, польські трамваї Pesa не дешеві – майже 49 млн гривень за штуку. Відповідно за 10 штук столиця віддає 490 млн. гривень.
“Виходить, 20-відсотковий ПДВ за розмитнення в розмірі 98 млн гривень можна було б залишити в Україні, але ні! З легкої руки Кличко ми “подаруємо” ці гроші полякам. У свою чергу українські трамваї часто дешевше, але як тільки вони виграють столичні тендери – у Кличка тут же знаходять формальну причину відмовити нашим виробникам, щоб знову укласти договір з поляками. Чому так відбувається? Хтось каже, що за такі дивні контракти від польського концерну Pesa Кличко разом з Густєлєвим і Комарницьким отримують величезні відкати”, – підкреслив експерт.
Він нагадав що це відбувається паралельно з критичною ситуацією в місті через коронавірус.
“У той час, як у київських лікарнях не вистачає ліжок для хворих COVID-19, не вистачає апаратів ШВЛ, вакцин, мер фактично розкидається грошима киян замість того, щоб направити їх на порятунок життів. Тут важливо розуміти, що українські трамваї, скажімо, “Татра-Юг” нічим не поступаються польським. Більш того, їх цінують за кордоном – іноземці з задоволенням купують українські вагони. Цікаво, що ще в 2019 у бесіді з Зеленським Кличко зазначив, що купуючи трамваї, Київ керується співвідношенням ціна-якість. Наші трамваї виграють тендери в Європі і далеко за її межами. Хіба це не є підтвердженням того, що вони – надійні, комфортні, сучасні та стоять прийнятних грошей?” – задався питанням блогер.
Він припустив, що проблема в тому, що відкати український виробник робити не готовий.
“То може Кличку який хоче отримати “Президентську булаву” варто взяти приклад з мера Львова Андрія Садового? Систематично його критикую. Але у нього вистачило політичної волі, скасував тендер на закупівлю 100 автобусів, де виграв білоруський МАЗ, заявивши про важливість інвестицій в розвиток свого машинобудування. Але, як ми бачимо, все це не про Кличко. Який разом з Густєлєвим і Комарницьким і далі буде спокійно мріяти про президентську булаву, чекаючи коли польські виробники через офшори кинуть монетку із дописом по есемес “дякуємо бардзо”. Просто не розумію, чому на цих бюджетних втратах за польські трамваї мешканці столиці продовжують страждати. Бо найсумніше здається Кличку і його “друзям” немає діла до того, за які гроші будуть харчуватися люди, оплачувати комунальні послуги і взагалі – виживати…” – резюмував Віктор Таран.
Фото: KV