29 травня 2015 року, у перший день фестивалю міських проектів “PRO місто”, з лекцією “Міський розвиток Києва. Як створити генеральний план?” виступила урбаністка з Німеччини Катаріна Георге.
Як стало відомо KV, пані Георге має великий досвід з консультування муніципалітетів щодо створення генпланів – зокрема, вона працювала у таких “непростих” містах, як Дамаск та Бейрут. Наразі вона є експертом-консультантом у Департаменті містобудування та архітектури КМДА. Отже, пані Георге присвятила значну частину свого виступу саме київським проблемам та запропонувала дещо несподіване їх вирішення, повідомляють у прес-службі фестивалю “PRO місто”.
Так, говорячи про основні моменти транспортної стратегії, німецька урбаністка підкреслила необхідність обмеження руху приватних автомобілів у центрі Києва. Паралельно з цим слід розвивати громадський транспорт, аби кияни мали можливість залишити своє авто вдома, вирушаючи до центру. Загалом, вважає пані Георге, київській владі не варто продовжувати розширення транспортних магістралей, адже це не допоможе подолати корки на дорогах. “Якщо ви розширюєте шляхи, ви отримуєте ще більший трафік й зрештою опиняєтесь там само, де й були”, – зауважила вона.
Ще одним корисним для Києва трендом може бути перетворення міста на поліцентричне. Нові райони з великою кількістю житла мають стати “субцентрами”, якщо їх доповнити певними адміністративними та комерційними функціями.
Що стосується власне генплану, тут, вважає урбаністка, Києву варто врахувати німецький досвід – зокрема, обов’язково залучати громаду до його обговорення. У Німеччині за законом такі обговорення або конференції мають відбутися щонайменше тричі. Але за фактом їх буває набагато більше, адже за розробку генплану платить з податків сама громада.
Крім того, генеральні плани у Німеччині не розробляються якимось одним інститутом чи бюро – це конкурсна процедура. Проте після того, як генплан узгоджений з громадою та прийнятий міською владою, він набуває сили закону. А отже жодний забудовник не має права порушувати його приписи.