Німецький досвід для Києва. Як подолати корки та створити генплан, що всіх влаштовує?

Німецький досвід для Києва. Як подолати корки та створити генплан, що всіх влаштовує?

29 травня 2015 року, у перший день фестивалю міських проектів “PRO місто”, з лекцією “Міський розвиток Києва. Як створити генеральний план?” виступила урбаністка з Німеччини Катаріна Георге.

Як стало відомо KV, пані Георге має великий досвід з консультування муніципалітетів щодо створення генпланів – зокрема, вона працювала у таких “непростих” містах, як Дамаск та Бейрут. Наразі вона є експертом-консультантом у Департаменті містобудування та архітектури КМДА. Отже, пані Георге присвятила значну частину свого виступу саме київським проблемам та запропонувала дещо несподіване їх вирішення, повідомляють у прес-службі фестивалю “PRO місто”.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook 

Так, говорячи про основні моменти транспортної стратегії, німецька урбаністка підкреслила необхідність обмеження руху приватних автомобілів у центрі Києва. Паралельно з цим слід розвивати громадський транспорт, аби кияни мали можливість залишити своє авто вдома, вирушаючи до центру. Загалом, вважає пані Георге, київській владі не варто продовжувати розширення транспортних магістралей, адже це не допоможе подолати корки на дорогах. “Якщо ви розширюєте шляхи, ви отримуєте ще більший трафік й зрештою опиняєтесь там само, де й були”, – зауважила вона.

Ще одним корисним для Києва трендом може бути перетворення міста на поліцентричне. Нові райони з великою кількістю житла мають стати “субцентрами”, якщо їх доповнити певними адміністративними та комерційними функціями.

Що стосується власне генплану, тут, вважає урбаністка, Києву варто врахувати німецький досвід – зокрема, обов’язково залучати громаду до його обговорення. У Німеччині за законом такі обговорення або конференції мають відбутися щонайменше тричі. Але за фактом їх буває набагато більше, адже за розробку генплану платить з податків сама громада.

Крім того, генеральні плани у Німеччині не розробляються якимось одним інститутом чи бюро – це конкурсна процедура. Проте після того, як генплан узгоджений з громадою та прийнятий міською владою, він набуває сили закону. А отже жодний забудовник не має права порушувати його приписи.

КиевVласть

Автор:
Алексей Руденко
Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Не пройшло і три роки: в Ірпені майже 100 млн гривень почали відновлювати будинок на вулиці Миру
Не пройшло і три роки: в Ірпені майже 100 млн гривень почали відновлювати будинок на вулиці Миру
13:00 Місто Ірпінь, яке стало одним із символів стійкості під час окупації Київщини, досі відновлює зруйновані оселі містян. Одним з показових прикладів відновлення є…
Мільйони на папери: як "Київавтодор" переписує свої кошториси
Мільйони на папери: як “Київавтодор” переписує свої кошториси
09:00 Ремонту кожної столичної дороги передує масштабна підготовка у вигляді розробки проєктно-кошторисної документації, яка влітає в добрячу копійку, однак далеко не всі ремонти розпочинають…
Щурячі мікросоми та наночастинки благородних металів: які хімічні речовини й за скільки купували київські ВНЗ у 2024 році
Щурячі мікросоми та наночастинки благородних металів: які хімічні речовини й за скільки купували київські ВНЗ у 2024 році
09:00 Щорічно університети вкладають чималі кошти задля забезпечення освітнього процесу, зокрема розвитку лабораторно-дослідницької діяльності. Торік лише пʼять провідних ВНЗ — Шевченків університет, Київська політехніка,…
Banner
QlU7mDx4