Проєкт з блокування російської пропаганди та дезінформації в соцмережах та на онлайн-платформах MRIYA, учасниками якого заблоковано понад 26 тисяч джерел поширення неприйнятного контенту, отримав оновлення. Його перейменували на BRAMA та визначили додаткові цілі.
Про це, як передає KВ, йдеться у пресрелізі управління протидії кіберзлочинам у місті Києві.
Зазначається, що ребрендінг пов’язаний із тим, що 1 вересня 2023 року Президент України презентував для українських школярів, їхніх батьків і педагогів інноваційний освітній цифровий проект “Мрія”. Ребрендінг також включає в себе і перезапуск комунікації, а саме виготовлення та розміщення нових ознайомчих та рекламних матеріалів, з метою залучення більшої кількості небайдужих активних громадян, яким пропонують стати частиною проєкту BRAMA.
“Несвідоме споживання інформації та недостатній рівень інформаційної грамотності стали передумовами спільної для всіх українців проблеми – засилля ворожої пропаганди та фейків. Дезінформація в мережі негативно впливає на свідомість людей та хід війни в цілому, тому користувачі мережі Інтернет мають завжди бути обачними та вміти розпізнавати фейки, пропаганду та дезінформацію”, йдеться у пресрелізі.
У проєкті вчать виявляти і недовіряти ворожому контенту. “Ми не займаємось ДДОС атаками, або іншими діями які потребують спеціальних знань та навичок, або спеціалізованого програмного забезпечення. Наразі є подібні ініціативи, але ми вважаємо за потрібне підсилити їх. Освітня частина проєкту спрямована, перш за все, на задоволення потреб учасників нашої спільноти та утримання їх мотивації на систематичне виконання дій з блокування”.
Для того, щоб бути частиною проєкту, користувачам достатньо мати мобільний телефон або компʼютер, та трохи часу, який користувач готовий приділити для важливої справи.
“Для блокування того чи іншого джерела необхідно надсилати скарги і чим більше буде скарг, тим більша вирогідність того, що джерело буде заблоковано. Саме із цією метою ми пропонуємо нашим користувачам стати частиною BRAMA”,- повідомили учасники проєкту.
Діяльність проєкту BRAMA направлена на захист медіа простору від російської пропаганди, блокування каналів поширення дезінформації, протиправного та забороненого контенту. Також, метою проєкту є покращення медіа-грамотності українців, зменшення впливу пропаганди на суспільство та популяризація безпечного поводження в мережі інтернет.
Учасники проєкту мають можливість:
-
повідомити про джерело неприйнятного контенту, для подальшого масового надсилання скарг спільнотою та подальшим блокуванням такого джерела;
-
допомогти заблокувати джерело неприйнятного контенту, шляхом долученості до масового надсилання скарг;
-
отримати поради щодо медіа та кіберграмотності;
-
бути поінформованим про небезпечні схеми шахрайств, які ширяться мережею;
-
бути обізнаним, щодо фейків, які просувають вороги у наш медіапростір.
Також учасникам пропонують розважальний контент, який дозволить трішки відволіктись від виконання завдань та порадіти разом із нами успіхам українських військових та недолугим вчинкам нашого спільного ворога.
На сьогодні в рамках проєкту функціонує Телеграм бот, який накопичує лінкі на джерела що необхідно заблокувати, телеграм канал де публікуються лінки для блокування спільнотою, Вайбер спільнота, та сторінки в соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм.
З початку діяльності проєкту користувачі надіслали понад 140 тис. лінків на джерела, які на думку користувачів необхідно заблокувати. Станом на січень 2024 року учасниками спільноти заблоковано понад 26 тисяч джерел поширення неприйнятного контенту. Як видно із статистики – роботи ще дуже багато і проєкт потребує допомоги нових небайдужих і активних учасників.
Нагадаємо, проєкт MRIYA (наразі перейменовано на BRAMA) було засновано як виключно соціальним проєктом, який об’єднує громадян державного та приватного сектору задля протидії дезінформації та незаконному контенту, очищення інформаційного простору від російської пропаганди, знищення осередків незаконного поширення протиправного та забороненого контенту.
Фото: BRAMA