“КиївВлада” успішно завершила грантовий проєкт, присвячений сприянню прозорості регіональних публічних закупівель. Цей проєкт видання реалізовувало спільно з кафедрою онлайн-медіа Навчально-наукового інституту журналістики (ННІЖ) Київського національного університету імені Тараса Шевченка за підтримки чеської Асоціації з міжнародних питань.
Проєкт під назвою “Сприяння прозорості регіональних публічних закупівель” передбачав навчання студентів ННІЖ пошуку, аналізу та опису закупівель, які проводяться через електронну систему Prozorro. У підсумку це сприяло підвищенню інформованості суспільства щодо раціональності використання коштів платників податків та посиленню громадського контролю в цій царині.
Програма тривала сім місяців та включала чотири основні етапи. Першим з них стала відкрита лекція (офлайн з трансляцією), що відбулася 10 жовтня 2024 року в ННІЖ. На ній викладач кафедри онлайн-медіа Ігор Дармостук і журналістка “КиївВлади” Альона Мельник розповіли студентам про особливості регіональних публічних закупівель. Захід відвідали 129 слухачів, з яких 90 успішно склали експрес-тест і отримали сертифікати.
Далі відбувся конкурс ідей, за результатами якого було відібрано трьох найкращих студентів – Олексія Павлусенка, Тетяну Латій та Олександру Середу – для отримання менторської підтримки журналіста “КиївВлади” у написанні матеріалів та можливість публікації їх на сайті видання.
Наступним етапом стало навчання та супровід цих студентів у підготовці власних розслідувань. Із листопада 2024-го до середини лютого 2025 року учасники програми працювали над своїми текстами, і результатом стали три повноцінні журналістські матеріали, які були опубліковані на “КиївВладі”:
- Олексій Павлусенко: Щурячі мікросоми та наночастинки благородних металів: які хімічні речовини й за скільки купували київські ВНЗ у 2024 році
- Олександра Середа: Не пройшло і три роки: в Ірпені майже 100 млн гривень почали відновлювати будинок на вулиці Миру
- Тетяна Латій: 441 мільйон на розв’язку: на Київщині відновили будівництво нового транспортного вузла
Четвертим етапом була промо-кампанія, яка тривала протягом усього часу його реалізації. Вона передбачала публікації та сайтах кафедри онлайн-медіа ННІЖ та “КиївВлади”, в соцмережах студпарламенту ННІЖ та учасників проєкту, а також рілс на YouTube-каналі “КиївВлади.
Довідково. Вказаний проєкт був обраний чеською громадською організацією Асоціація з міжнародних питань на конкурсі у межах проєкту «Підтримка відновлення освіти в Україні» за підтримки Програми трансформаційної співпраці Міністерства закордонних справ Чехії.
Фото: колаж КВ
Олексій Вєтров
КиївВлада