Скільки карго авіахабів необхідно Україні

Євгеній Дихне
Євгеній Дихне

Перший заступник генерального директора ДП МА Бориспіль, голова Авіаційного комітету при Торгово-промисловій палаті України

У зв’язку зі збільшенням авіаперевезень в світі розвиваються і вантажні перевезення, в яких все частіше споживчі товари переходять зі звичайних видів транспорту на авіаційний. За рахунок зниження собівартості доставки авіавантажів і високої швидкості вони сьогодні користуються все більшою привабливістю.

Наша основна перевага – це наше географічне розташування, яке пов’язує нас з вантажопотоками між Азією і Європою і Америкою. Ми знаходимося на дуже хорошому логістичному шляху. Позитивний досвід у транзитних пасажирських перевезеннях ми набули завдяки стрімкому розвитку базового авіаперевізника аеропорту.

Ситуація із повітряними вантажами дещо інша. Даний ринок вже протягом багатьох років є поділеним між потужними світовими логістичними корпораціями, які сьогодні активно нарощують повітряні вантажоперевезення у напрямку Схід-Захід, на шляху яких лежить Україна та безпосередньо аеропорт “Бориспіль”.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Найбільшим гальмом для розвитку внутрішніх авіаційних вантажоперевезень є купівельна спроможність населення. Як і раніше, авіаційні перевезення для товарів споживання в Україні є дорогими і тут ми бачимо, що зростання не таке значне. Так, в Борисполі в 2017 році ми додали 24% в вантажних перевезеннях по відношенню до 2016 року. Це дуже хороший показник, але все одно вкрай далекий до обсягів обробки вантажів в європейських країнах. Якщо порівнювати об’єми обробки авіаційних вантажів в європейських аеропортах-хабах, то це на порядок менше ніж ми сьогодні обробляємо. У найближчі роки будь-якого суттєвого зростання внутрішнього ринку ми не передбачаємо. Проте, ми бачимо потенціал саме в напрямку розвитку вантажного авіаційного транзиту. Логістичні оператори, що працюють у великих аеропортах хабах, таких, як Стамбул і Франкфурт, на сьогодні недостатньо задоволені наявними можливостями для обробки і пересортовування авіаційних вантажів.

Маючи наше географічне розташування та широку мережу розльоту в більш ніж 40 європейських аеропортів, ми бачимо значний потенціал у залученні транзитних авіаційних вантажопотоків. Вже давно не секрет, що змінилася логіка перевезення авіавантажів, які все менше перевозяться спеціалізованими повітряними судами. Авіакомпанії, прагнучи знизити витрати, часто доставляють авіаційні вантажі у недовантажених відсіках пасажирських лайнерів.

Бориспіль сьогодні особливо привабливий для створення сучасного центру по пересортовуванню великих партій вантажів на дрібніші з їх подальшою доставкою по всій мережі розльоту. Адже, аеропорт має базову авіакомпанію, яка розвиває далекомагістральну програму і поступово переходить на широкофюзеляжні літаки, які дозволяють перевозити до 30 тон вантажів за раз з далеких куточків земної кулі.

Ми обговорюємо можливість реалізації спільного проекту з глобальними логістичними операторами. У стратегічному плані розвитку аеропорту вже визначені спеціальні зони для сортування транзитних вантажів і ведення цього виду бізнесу. Тому, створення високотехнологічного вантажного хабу європейського рівня є одним із пріоритетних завдань для розвитку аеропорту Бориспіль.

У нас викликає величезне здивування, коли в умовах низького потенціалу внутрішнього ринку, відсутність широкої мережі регулярного сполучення з іншими містами ЄС і Азії, ми чуємо про плани створення логістичного хабу для пересортування авіавантажів на базі аеропорту в Білій Церкві або Гостомеля, які сьогодні орієнтовані більше на нерегулярне перевезення спеціальних вантажів і базу для технічного обслуговування літаків.

Тому, формуючи сьогодні стратегію розвитку транспортних мереж, Україна та ЄС мають виважено підходити до питань інтеграції наявних та створення нових інфраструктурних логістичних хабів в Україні. Це необхідно робити, виходячи із економічної доцільності та враховуючи вже існуючу інфраструктуру.

Євгеній Дихне, перший заступник генерального директора ДП МА Бориспіль, голова Авіаційного комітету при Торгово-промисловій палаті України

KиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Нацполіція розслідує розкрадання бюджету на капітальних ремонтах зелених зон Києва
Нацполіція розслідує розкрадання бюджету на капітальних ремонтах зелених зон Києва
09:00 Нацполіція розслідує чергові факти можливих “бюджетних розпилів” при проведенні низки капітальних ремонтів столичних зелених та “відпочинкових” зон. В рамках кримінального провадження, відкритого в…
Хліб та міни: як сапери та фермери очищують Київщину від мін та вибухівки
Хліб та міни: як сапери та фермери очищують Київщину від мін та вибухівки
09:00  Тисячі гектарів родючих сільгоспугідь Київщини заміновані вибухонебезпечними предметами. Якнайшвидше очищення від цих залишків війни важливе не лише для економіки країни, а й для…
У Києві планово обстежать 20 шляхопроводів, естакад та мостів
У Києві планово обстежать 20 шляхопроводів, естакад та мостів
15:00 До кінця цього року за результатами тендерів КП “Київавтошляхміст” 20 столичних шляхопроводів, естакад та мостів мають технічно обстежити. За відповідні роботи КП готове…
Banner
QlU7mDx4