На Київщині неухильно дорожчає проїзд. З початку лютого більше за міжміські поїздки стали платити жителі Баришівки, Згурівки, Ірпеня. З середини місяця виростуть ціни і на багатьох інших маршрутах. Перевізники обіцяють зростання від 10 до 25%. Однак, є і ті, хто побоюється більшого та вказує: із черговим зростанням вартості непогано б нарешті покращити і якість послуг, що надаються.
Нові ціни
До традиційних причин здорожчання – зростання вартості палива й газу – цьогоріч перевізники додали нову: локдаун та нові правила перевезень, за яких у маршрутках мала зменшитися кількість людей, яких можна перевозити. Вказуючи на падіння рентабельності, між тим обіцяють, що ціну на квитки не збільшуватимуть надмірно. Лишень настільки, щоб і пасажир заплатив, і у борги не влазити.
Між тим, за прогнозами, тариф для кожного маршруту Київщини зміниться по-різному. В одному районі пасажирам доведеться платити на 2 гривні більше, як, наприклад, в Ірпені, а в Іванківському – на всі 5 гривень. Здорожчання важче всього вдарить по маршрутах, які є менш популярними та возять людей у найбільш віддалені куточки столичного регіону. Тут прогнозують щонайменше +10-20 гривень до нинішньої вартості.
Наприклад, вартість проїзду по маршруту 309 Київ – Обухів може скласти не 16, а вже 17-18 гривень. А от дістатися Білої Церкви уже вартує 86 гривень.
Виконавчий директор “Асоціації автоперевізників Київщини” Олексій Павленко запевняє, що приватні перевізники пішли на цей крок вимушено. За його словами сьогодні рентабельність фірм та підприємств-перевізників вже нижче нуля і виправиться це нескоро. Ширше позицію перевізників та про напрями здорожчання він розповів у коментарі :
Голова громадської організації “Розвиток інфраструктури” Станіслав Гвоздіков у свою чергу зазначив KV, що від зміни вартості проїзду проблеми у галузі пасажирських перевезень нікуди не зникли. Хоч ці зміни часто є оправданими.
Експерт зазначив, що сфера перевезень у першу чергу потребує реформ: у законодавстві, у врегулюванні відносин між пасажиром та перевізником, органів контролю. Потрібен, на його думку, і перегляд усталених правил гри.
“Маючи вибір між маршруткою, що розвалюється, та умовним Uber Shuttle, пасажир обере “шаттл”. І хоч останній коштуватиме дорожче, а компанії не будуть сплачувати податки в Україні, пересічних громадян це обходитиме мало, якщо зарубіжна “маршрутка” буде комфортною та приходитиме вчасно. Тобто, піднімаючи вартість проїзду, приватники та органи місцевої влади нарешті мали б переглянути умови перевезень та “осучаснитися”, як того вимагає ринок”, – вважає Гвоздіков.
Нагадаємо, до оголошення карантину столичному регіону загрожував страйк у сфері перевезень. Обласні оператори готувалися протестувати проти UBER Shuttle. Мовляв, компанія іноземна, податки не платить. Страйк було відкладено: через заходи, що приймаються проти поширення пандемії COVID-19 і ті, і ці, змушені були стати на прикол.
Читайте: Коронавирус внес коррективы в протесты перевозчиков Киевщины
Однак і до пандемії ринок області лихоманило. Найгучнішою подією стала масштабна перестрілка в Броварах. Приводом для стрілянини став конфлікт перевізників.
Читайте: В Броварах перевозчики устроили перестрелку (фото, видео)
У п’ятницю ввечері, 29 січня, в Броварах невідомий обстріляв маршрутку з пасажирами. Імовірно, інцидент є продовженням протистояння між перевізниками в Броварах.
Читайте: В Броварах неизвестный обстрелял маршрутку с пассажирами
Фото: Фотобус