Київщина придбала майже дві сотні шкільних автобусів, але чому потреба в них постійно зберігається

Київщина придбала майже дві сотні шкільних автобусів, але чому потреба в них постійно зберігається

В рамках підготовки до нового навчального року освітній департамент Київської області придбав 41 шкільний автобус за понад 141 млн гривень. Ці кошти зібрали з різних джерел: 63% виділила держава, решту – додавали громади, яким ці автобуси закупили. Загалом за останні чотири роки область замовила 183 автобуси, однак потреба в них зберігається постійно та наразі становить близько півсотні. Причиною цьому невпинна оптимізація навчальних закладів регіону, через що доводиться довозити все більше дітей, збільшення школярів з числа внутрішньо переміщених осіб, а також вилучення шкільних автобусів на потреби армії. До слова, всі без виключення автобуси область незмінно закуповує в однієї компанії – ТОВ “ТД “Еталон Авто”, яке хоч і поставляє вітчизняний товар, при цьому повністю контролюється громадянином Швейцарії.

Як стало відомо КВ з оголошення електронної системи ProZorro, 9 серпня 2024 року Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації уклав з ТОВ “ТД “Еталон Авто” (*) договір на постачання шкільних автобусів. Ціна договору склала 141,4 млн гривень.

Скільки автобусів додалося

За умовами договору, підрядник зобов’язався поставити до 1 жовтня поточного року 41 шкільний автобус “Еталон” А08116Ш (3,34 млн гривень за одиницю), кожен з яких розрахований на 32 пасажири (28 для школярів та 4 для супроводжуючих). Автобуси повинні бути 2024 року виготовлення, з гарантією 2 роки або 100 тисяч кілометрів.

Автобуси призначені для 39 навчальних закладів 30 громад шести районів Київщини (всі райони, крім Вишгородского).

Київщина придбала майже дві сотні шкільних автобусів, але чому потреба в них постійно зберігається
Шкільний автобус “Еталон” А08116Ш

Із загальної ціни договору 89,35 млн гривень становить субвенція з держбюджету, решта 52,1 млн гривень – міжбюджетні трансферти, які передаються з місцевого бюджету обласному на умовах співфінансування.

Наприкінці серпня в КОДА повідомили, що співфінансування громад становило не менше 35%. Перші 10 громад отримали закуплені автобуси 30 серпня, решту обіцяли передати впродовж вересня цього року. В адміністрації зазначали, що автобуси придбані в рамках урядової програми «Зроблено в Україні».

За даними обласної адміністрації, у новому навчальному році кількість учнів, яких необхідно підвозити до навчальних закладів зросла і вже перевищує 34 тис. дітей. В КОДА додали, що загалом на Київщині курсують 402 шкільні автобуси. Частина школярів, які потребують перевезення, шкільними автобусами не користуються, однак, як з’ясувалося, наявні автобуси всю потребу все одно не покривають.

Скільки автобусів потрібно ще

В Департаменті освіти і науки КМДА повідомили КВ, що на початок 2024 року загальна потреба в додаткових шкільних автобусах становила 85 одиниць, а на початок 2025 році – область потребуватиме близько півсотні автобусів. В департаменті зазначили, що потреба постійно змінюється через низку причин, зокрема:

  • оптимізація та трансформація мережі закладів загальної середньої освіти, через які постійно зростає кількість дітей, потребуючих підвезення; 
  • вилучення автобусів на потреби ЗСУ; 
  • збільшення кількості учнів із числа внутрішньо переміщених осіб (лише впродовж 2023/2024 навчального року – їх кількість зросла на 3 тисячі осіб, частина з яких проживає в сільській місцевості та потребує підвезення до місць навчання).

“Усі вищеперераховані чинники впливатимуть на формування планової потреби в додаткових шкільних автобусах і у 2025 році. Зокрема в наступному році в багатьох громадах завершаться громадські обговорення рішень щодо оптимізації мережі закладів освіти та створення академічних ліцеїв. Орієнтовна потреба в додаткових шкільних автобусах на початок 2025 року становитиме від 50 одиниць”, – пояснили в Департаменті освіти і науки КОДА.

Хто незмінно поставляє автобуси області 

Згідно з даними публічного модуля аналітики BI.Prozorro, Департамент освіти і науки КОДА замовляє через публічні закупівлі шкільні автобуси з 2020 року. З того часу було проведено 6 тендерів, в результаті яких було придбано 183 автобуси: у 2020 році – 26 і 9 одиниць, у 2021 році – 21, 2022 році – 40, 2023 році – 43 і 2, та у 2024 році – 41 (нинішня закупівля). Постачальником всіх цих автобусів незмінно обиралося ТОВ “ТД “Еталон Авто”.

Київщина придбала майже дві сотні шкільних автобусів, але чому потреба в них постійно зберігається

Читайте: В КОДА на 127 млн гривень закупили автобусів для 42 шкіл області (список)

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “ТД “Еталон Авто” зареєстровано в 2006 році у селі Проліски Бориспільського району Київської області. Статутний капітал – 35 тис. гривень. Директор компанії – Вадим Шкарупін, кінцевий бенефіціар – громадянин Швейцарії Петер Швотцер, засновник – столичне ТОВ “Бодмін-Україна”. Це товариство у свою чергу заснували швейцарське акціонерне товариство “Bodmin AG” (49,5%), ТОВ “Кирайн” (49,5%), ТОВ “Логістичний центр і “Еталон” (0,5%) та киянин Володимир Бутко (0,5%).

За даними Clarity Project, в результаті участі у публічних закупівлях ТОВ “ТД “Еталон Авто” підписало 140 договорів на загальну суму 2,5 млрд гривень. Департамент освіти і науки КОДА є найбільшим замовником компанії – уклав з нею 7 угод на постачання шкільних автобусів за 486 млн гривень (з урахуванням нового договору).

На сайті торгового дому «Еталон-Авто» вказано, що компанія є дистриб’ютором автомобільної техніки, а також комунального транспорту, вироблених на трьох підприємствах корпорації «Еталон» – Бориспільський, Чернігівський автозаводи і підприємство “Базтехсервіс”, яке знаходиться в місті Бровари.

Департаментом освіти і науки КОДА керує Ярослава Тростянська. 

* ТОВ “Торговий дім “Еталон-авто” (код ЄДРПОУ: 34248190)

Фото: колаж КВ

Альона Момот

КиївВлада
Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
09:00 Київрада внесла зміни до програми реалізації містобудівної політики на 2024-2025 роки, збільшивши її фінансування більше ніж удвічі – з 66,5 до 172 млн…
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
12:00 Військові дії у багатьох регіонах країни змусили фермерів шукати більш безпечні місця для ведення бізнесу. Аграрні підприємства, що релокуються, стають прикладом адаптації в…
“Маневр на 3 млрд”: Київрада погодила збільшення статутного капіталу “Спецжитлофонду”
“Маневр на 3 млрд”: Київрада погодила збільшення статутного капіталу “Спецжитлофонду”
09:00 Столична міськрада вирішила поповнити статутний капітал КП “Спецжитлофонд” на 3 млрд гривень за рахунок бюджету Києва. Ці гроші мають піти на формування т.зв.…
Banner
QlU7mDx4