На Київщині триває капремонт та будівництво у рамках національної програми “Велике будівництво”. До великих планів обласної адміністрації потрапив Макарівський район – своєї черги на капітальний ремонт дочекалися два автомобільні мости біля сіл Юрівка та Княжичі, які повністю або частково були зруйновані і могли спричинити тонну неприємностей у разі обвалу. Роботи сукупною вартістю у майже 60 млн гривень обіцяють завершити до кінця грудня: юрівський міст – у цьому році, княжицький – вже у наступному.
Як передає кореспондент KV, 4 вересня 2020 року керівник Департаменту регіонального розвитку КОДА Валерій Кравчук проінспектував хід капітального ремонту двох дорожніх об’єктів на Київщині, що проводиться у рамках Національної програми “Велике будівництво”.
Юрівка
Перший об’єкт – автомобільний міст через річку Здвиж на дорозі С101421/Київ-Чоп/-Юрів Ситняки км 2+000 – км 2+055. Роботи вартістю 17 млн 638 тис. 66 гривень проводить ТОВ “Техномістбуд Холдинг”.
Розташування об’єкту. Джерело: OpenStreetMap.org
Станом на 3 вересня проведено роботи з демонтажу настилу та опор, влаштовано 20 нових опор, влаштовано 2 хвилерізи.
За словами гендиректора ТОВ “Техномістобуд Холдінг” Юрія Левковича, опорні роботи планується завершити до кінця вересня (встановлення опор, бетонування), а об’єкт повністю – сам міст, а також супутню дорожню інфраструктуру – планують повністю завершити до 1 грудня.
Гендиректор ТОВ “Техномістбуд Холдинг” Юрій Левкович. Фото: KV
Утім, керівник Департаменту регіонального розвитку Валерій Кравчук вважає, що роботи можуть бути завершені раніше – за сприятливих умов міст разом із дорогою будуть готові вже у листопаді.
“Аварійний стан мосту виник внаслідок обвалу пішохідних плит та перильного огородження. Споруда має стратегічне значення. Відповідно до графіку ми вбачаємо закінчення об’єкту до 1 грудня при наявності вчасно поставленого обладнання – зокрема, металевих конструкцій. Із обговорення з підрядником ми з’ясували, що будівництво можна пришвидшити і здати споруду в експлуатацію раніше – орієнтовна дата 15 листопада поточного року. Підрядник поділився з нами деякими проблемами, які виникли в процесі робіт. Зокрема, опори мало бути демонтовано до так званого твердого фундаменту. Однак під час їх розбору виявилося, що правильніше демонтувати опори ззовні. До проєкту внесли коригування, і за допомогою додаткових посилюючих інструментів прийняли правильне рішення. До середини цього місяця роботи над опорами повинні бути завершені, на 20 жовтня очікуємо надходження металоконструкцій”, – сказав Кравчук.
Даний міст був аварійним останні 8 років, додає Юрівський сільський голова Валерій Шурда. Проте він має велике значення для району.
“Фрагмент старої дороги Київ-Житомир, через цей міст проходив увесь рух. Мосту вже більше 60 років. Без цього мосту людям з Юрівки до Завалівки доводиться робити гак у 14 або навіть 50 км. Заводський транспорт, що йде на Бородянку, вимушений також робити об’їзд. У аварійному стані він 8 років, за цей час багато разів змінювалися керівники департаменту. Деякі з них взагалі казали, мовляв, цей міст можна взагалі розвалити – у вас же в’їзд вже є. Кілька років тому ми зробили невеликий ремонт мосту, але коли ним пустили важковики, а потім провели газопровід, міст взагалі занепав”, – каже голова сільради Юрівки.
Княжичі
Інший об’єкт знаходиться поблизу села Княжичі Макарівського району. Тут проводиться капітальний ремонт мосту на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення О100720 Васильків – Княжичі – Лука – Гореничі – /М06/ км 20+119.
Розташування об’єкту. Джерело – OpenStreetMap.org
Роботи вартістю 41 млн 453 тис. гривень також проводить ТОВ “Техномістбуд Холдинг”, і їх вища вартість пояснюється необхідністю встановлення тимчасового мосту, перш ніж можна буде взятися за ремонт основного.
Так, за інформацією Департаменту регіонального розвитку, міст знаходиться в 4 експлуатаційному стані – тобто обмежено придатний. До Департаменту надходили численні скарги громадян на аварійний стан мостової споруди. Він є важливим відрізком автомобільної дороги, адже сполучає декілька населених пунктів, ним також проходить маршрут шкільного автобусу, а також саме цим мостом везуть урожаї з агропідприємств, що знаходяться поруч.
“Міст потребує додаткового людського і технічного ресурсу, на що ми постійно вказуємо підряднику. Орієнтовні терміни – середина грудня 2021 року, згідно умов договору та графіку робіт. У нас є ще 5 таких об’єктів, по ним зараз проводяться тендерні процедури, і після їх закінчення ми визначимося з об’ємом робіт у поточному році і вони, на жаль, будуть перехідними, ми завершуватимемо їх у 2021 році”, – додає голова Департаменту Валерій Кравчук.
Підрядник вказує, що встановлення тимчасового мосту займатиме 14-15 днів, його пропускна здатність сягатиме 20 тон. Цього має бути достатньо, аби забезпечити проїзд із одностороннім рухом технічному транспорту для виконання робіт, а також легкий транспорт агропідприємств – із таким побажанням звернулися представники підприємства “Агрофірма “Княжичі”, адже об’їзний маршрут – це плюс 20-30 км дороги.
Хоча згідно договору здача мосту планується у грудні, підрядник додає, що сподівається за сприятливих умов здати міст вже у червні-серпні наступного року.
Як писала KV, Київщина за 6 місяців 2020 року почала і місцями навіть закінчила будівництво кількох великих об’єктів соціальної та дорожньої інфраструктури. Оголошена президентом Зеленським програма “Велике будівництво” виконується відповідно до розкладу, хоча ще пару-трійку років тому в області спалахували скандали навколо довгобудів і вічної відсутності фінансування програм будівництва та капремонту.
Читайте: Валерий Кравчук: “Мы хотим войти в 2021 год с готовыми проектами и законченными стройками”
Фото: KV