На днях жители Киевщины отметили памятную дату – ровно год назад, со 2 марта 2014 года, регионом стал руководить Владимир Шандра. В сложнейший для страны период столичной области также пришлось нелегко. Между тем, кризиса не случилось, а по некоторым показателям Киевщина даже вошла в лидеры. О политике, предшественниках, взаимоотношениях со столицей и перспективах развития области Владимир Шандра рассказал в интервью KV.
KV.: Кого ОГА видит на постах глав РГА. По какому принципу отбирались кандидатуры, поданные на утверждение в Кабмин, существует ли политическая квотность, будут ли среди первых лиц районов выходцы/перебежчики из ПР?
Володимир Шандра: По відбору кандидатів у нас немає ніякої квотності. На посадах голів РДА я бачу, в першу чергу людей професіоналів, які мають досвід та хочуть працювати на благо району та його мешканців. З цього приводу хочу наголосити, що однозначно на цих посадах не буде представників з Партії Регіонів. Адже очільниками районів повинні бути люди, які підтримують діяльність коаліції та діяльність Президента України.
KV.: На какую/какие политические силы ориентирован губернатор, нет ли проблем во взаимоотношениях ОГА с областным советом, большинство которого до 2014-го года составляли представители ПР?
В.Ш.: В першу чергу, хочу відзначити, що на даний час, я не є членом жодної з політичних партій. Однак, безумовно працюю у президентській вертикалі державної влади, а також в системі координат визначених Кабміном і згідно коаліційної Угоди. У своїй діяльності я орієнтуюсь лише на проукраїнські політичні сили, повністю підтримуючи їх прагнення у справі розбудови країни, переорієнтації зовнішньополітичного спрямування у бік Євросоюзу, покращення якості та рівня життя наших громадян.
Відчуваю велику відповідальність, за те, як область живе та розвивається (вчасна виплата зарплат і пенсій, соціальні відшкодування, опалювальний сезон, посівна тощо). Всі ці питання ускладнює непроста суспільно-політична ситуація у нашій державі. Сьогодні чималої допомоги потребують бійці на Сході, потрібна допомога демобілізованим, а також хлопцям, які мобілізовані до лав військових, турботи потребують й переселенці, а ще, чи не найголовніше, варто докладати максимальних зусиль та плідної праці задля повноцінного забезпечення життєдіяльності нашої області.
Щодо відносин з обласною радою, можу вам з упевненістю поінформувати, що взаємовідносини між облдержадміністрацією та обласною радою вибудувані за схемою плідної співпраці задля належного розвитку Київщини. Всередині депутатського корпусу віднайдені принципи взаєморозуміння та важливості праці в єдиному ключі щодо прийняття необхідних для області рішень. Підтвердженням цьому є навіть наявний факт, коли депутатським корпусом Київщини, Російську Федерацію визнано країною агресором. Також буквально, на останніх засіданнях було прийнято ще кілька серйозних рішень необхідних у таких непростий час для області. Одне з яких, наприклад, виділення сім’ям учасників АТО понад 7 мільйонів гривень.
Щодо діяльності обласної ради, вважаю, що чисельність депутатського корпусу має бути набагато меншою, аніж є на даний час. Зараз в облраді 148 депутатів, на моє переконання, в ідеалі ця цифра повинна становити до 70 осіб.
KV.: Почему не проведена или буксует кадровая реформа?
В.Ш.: Чому ж не проведена? Були змінені всі 25 голів РДА і всі заступники голови ОДА. Більша половина департаментів та управлінь в облдержадміністрації також отримали нових керівників. Але питання кадрового реформування – це питання не одного дня та й, навіть, не одного тижня. У цьому відношенні потрібен особливий підхід, який зорієнтований на те, щоб зберегти людей-професіоналів у своїй галузі та зробити роботу державного службовця більш престижною. Безумовно, також враховується пов’язаність людей з політичними процесами режиму Януковича.
Зараз кадрова реформа на Київщині на етапі активного розвитку. Можу сказати, що так звані “чистки” серед посадовців в області вже, частково, відбулися серйозні. Наступний етап очищення влади, чекаємо тоді, коли комісія від Люстраційного комітету вкотре перевірить Київську область на чесність та справедливість працюючих чиновників, приділяючи прискіпливу увагу до всіх решта посадовців, які пройшовши “перший етап”: залишилися працювати.
Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook
Однак, зараз в області є частина посадових осіб, які сумлінно працювали та виконували свої зобов’язання перед державою ще з 2000-х років, і не ніякої участі у політичних процесах тодішніх провладних партій не брали. Тому ми ще раз переглянемо усю діяльність тих людей. У випадку ж, якщо людина фахівець своєї справи, добре працює та справляється з усіма поставленими задачами, вона, підкреслюю, безперечно залишиться працювати.
KV.: Имеет ли влияние на официальных руководителей региона экс-губернатор Присяжнюк? Советуется ли с ним нынешний председатель ОГА или его непосредственные подчиненные?
В.Ш.: Анатолій Присяжнюк на даний момент є депутатом обласної ради, але на жодному засіданні не був поки присутній. Його великої громадської діяльності я не спостерігаю. І з ним по прийнятті рішень я не раджусь.
KV.: Какие инициативы ОГА должны улучшить социально-экономическую ситуацию в регионе до конца 2015-го года?
В.Ш.: Перед Україною та Київщиною, у тому числі, зараз стоять серйозні задачі у справі реформування держави. Першочергово – це бюджетна реформа, яка зараз відбувається та територіально-адміністративна реформа, яка зараз набирає обертів.
У першому випадку завдання обласної адміністрації полягає у тому, щоб всі місцеві громади зібрали кошти до місцевого бюджету та в повному обсязі були фінансово самодостатніми. Переконаний, що ця поставлена перед нами задача буде виконана. Ми маємо донести всі перспективи та якісні характеристики до мешканців Київщини шляхом обговорень, які допоможе реалізувати проведення реформи адміністративно-територіального устрою. Сподіваємось, що це питання буде вирішене до моменту проведення місцевих виборів.
З приводу інвестицій, то ми чудово розуміємо, що допоки в країні триває війна, підняти на вищий щабель цю частину економічної складової буде важкувато. Але, виключається той факт, що область буде сидіти склавши руки та перебувати в очікуванні інвестицій. Безумовно, ми будемо працювати над питанням сприятливого інвестиційного клімату іноземних та вітчизняних інвесторів. Адже завдяки вдало реалізованим інвестиційним проектам, ми зуміємо забезпечити стабільність соціально-економічного розвитку, уникнути заборгованості у випалі заробітних виплат, створити нові робочі місця та забезпечити соціальну сферу матеріальними виплатами.
Читайте также: Шандра показал карманы: губернатор Киевщины миллионер
KV.: Будут ли уволены 3% работников социальной сферы, как того хочет КМУ?
В.Ш.: Саме на працівників соціальної сфери зараз лягає велика відповідальність і навантаження – біля 120тис. сімей області будуть потребувати адресної допомоги по відшкодування комунальних платежів після підняття тарифів.
Всього за 2014 рік, в ОДА відбулось скорочення 12 % працівників. Хочу, зауважити, як зазначалося мною раніше, до цього питання ми будемо підходити досить обдумано. Чисельність працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, як вцілому й чисельність працюючого складу РДА по області, відбуватиметься у пропорційному режимі. Однак, звертатиметься увага й на ступінь професійного навантаження, яке виконує відповідно посадової інструкції, департамент чи управління. Наприклад, є такі підрозділи, де скорочення окремо визначеної кількості працівників, може завдати шкоди належному функціонуванню структурного підрозділу та, в результаті, може знайти відображення на невтішних показниках виконання поставлених завдань перед управлінням чи департаментом. У такому випадку, штат працівників окремих підрозділів навпаки буде підсилювати, шляхом оптимізації роботи інших, де це можливо та необхідно. Переконаний у тому, що кількість працівників як ОДА, так і районних адміністрацій потрібно скорочувати. Якраз адміністративно-територіальна реформа і буде вирішувати це завдання.
KV.: На какой стадии вопрос утверждения границ с Киевом, что область теряет, в чем выигрывает?
В.Ш.: Зараз це питання перебуває на завершальній стадії свого вирішення. Але для нас важливо, аби були чітко встановлені кордони області, оскільки там проживають люди, за належні умови життєдіяльності яких, ми як представники обласної влади та я особисто, відповідаємо.
З цього питання вже працювала спеціальна комісія, за участю усіх сільських голів, голів райдержадміністрацій, депутатів обласної ради, які були зацікавлені зі сторони Київської області. Натомість, зі сторони міста Києва також була комісія, яка працювала у своєму складі.
Тож з одного боку, ми розуміємо, що для Києва як столиці мають бути зроблені кроки для забезпечення відповідних функцій. Але, водночас, з іншого боку ми розуміємо, що в області живе багато людей, інтереси яких ми повинні захистити.
Ця проблема назріла давно, але ніякого вирішення до цього часу не було досягнуто. Тож сподіваємось, що за багато років, кордон, нарешті, буде виписаний. Надзвичайно позитивний момент у цьому для сільських рад, які знаходяться в Київській області. Оскільки сьогодні трапляються моменти, коли місто Київ потихеньку забирає їх до своєї сфери адміністративно-територіального управління.
Зараз в облраді вже виходять з рішенням, щоб паралельно прийняли ці кордони як столиці, так і області. Але остаточно кордон буде встановлений лише за рішенням Верховної Ради. Результативність вирішення буде в тому випадку, якщо паралельно рішення затвердять на сесії обласної ради та Київської міської ради, взаємно погодивши це питання між собою. Натомість, Верховна Рада перевірить взаємно погоджену документацію на юридичну складову та корупційну доцільність.
Читайте также: Спасибо, родина, за Шандру!
KV.: Сколько регион рассчитывает привлечь иностранных инвестиций до конца года, как в это сложное время заставить бизнес вкладывать деньги?
В.Ш.: Київщина займає 5 місце серед регіонів України за обсягом залучення прямих іноземних інвестицій. Проте складна фінансова-економічна ситуація, яка склалася в Україні у 2014 році, призвела до зростання інвестиційних ризиків, зниження інвестиційної активності підприємств, подорожчання боргових зобов’язань. Не зважаючи на це іноземні компанії, все ж таки продовжують працювати в умовах кризи та інвестують в економіку області.
Обсяг прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу), залучених в Київську область з початку інвестування, станом на 1 січня 2015 року склав 1653,8 млн.дол.США, що на 16,8% менше обсягів інвестицій на початок 2014 року. У розрахунку на одну особу населення цей показник становив 960,6 дол. США. Зниження обсягу інвестицій зумовлене курсовою різницею за рахунок знецінення гривні щодо долару США, яка склала 336,2 млн. дол. США. Незважаючи на несприятливі умови для бізнесу на кінець 2015 року, прогнозуємо зростання обсягів прямих іноземних інвестицій на 1,3%, що становитиме 1675,3 млн. дол. США. Таким чином, у розрахунку на одну особу обсяг прямих іноземних інвестицій збільшиться на 0,9% і складе 969,2 долари США.
Одним з головних напрямів діяльності представників державної влади Київщини – сприяти формуванню позитивного інвестиційного іміджу регіону. З цією метою продовжується робота щодо забезпечення ефективної реалізації механізму державно-приватного партнерства, задля залучення нових інвесторів та реалізації успішних інвестиційних проектів у ключових галузях економіки області.
Зараз ми працюємо над оновленням Інвестиційного паспорту Київської області та створенням нового каталогу інвестиційних проектів і пропозицій. Окрім того, такого виду інвестиційний паспорт буде розроблений, відповідно, у кожному районі області.
Хочу підкреслити, що поліпшення інвестиційного клімату є передумовою активізації інвестиційної діяльності та створення умов для зростання надходжень іноземного капіталу в економіку області.
Сьогодні ведуться перемовини з представниками міжнародних фінансових організацій у рамках розширення співпраці та залучення коштів міжнародної технічної допомоги. Адже це дозволить використовувати отримані фінансові ресурси для вирішення актуальних соціально-економічних проблем регіону.
Читайте также: Парцхаладзе стал куратором экономики Киевщины
KV.: Планируете ли вы войти в список какой-либо политической партии на предстоящих выборах в местные советы и какая избирательная система, на ваш взгляд, оптимальна для Киевщины?
В.Ш.: В найближчому майбутньому не планую цього робити і про вибори я зараз думаю найменше. Першочерговою, для мене, у виконанні поставлених завдань, залишається соціально-економічна стабільність Київщини, а також вчасна виплата зарплати лікарям та вчителям.
Вже зараз завдяки реформі значно покращився фінансовий стан місцевих бюджетів Київської області. Так, за січень-лютий 2015 року надходження склали 675,9 мільйонів гривень, а це 133,4% від планових, тобто додаткові 169,4 мільйони гривень у місцеві скарбнички. А акцизний податок (пальне, тютюн та алкоголь) з роздрібної торгівлі, вперше надходить саме до місцевих бюджетів. 25 мільйонів гривень – більш ніж позитивний результат для початку. Ми практично завершили опалювальний сезон, який відбувся без жодних ускладнення, не дивлячись на проблемні питання з постачанням газу та електроенергії.
Окрім того, зараз триває етап реформування країни, не стоїть осторонь цих процесів і Київщина, зокрема, питання об’єднання громад, децентралізація, місцеві бюджети на часі активного обговорення та реалізації.
На часі робота з воїнами та сім’ями загиблих, чергова хвиля мобілізації та забезпечення бійців усім необхідним, а також демобілізація. Підсилюють усі названі питання, й весняні турботи. Необхідно вдало провести посівну, десь допомогти, десь забезпечити аграріїв паливом, переглянути становище у сфері ЖКГ та підготовка за завершення опалювального сезону тощо.
Стосовно виборчої системи, на мій погляд, оптимальною була б партійна система за відкритими списками. Однак, це рішення вже лишається за Верховною Радою.