В`ячеслав Непоп: “Необхідні зміни до законодавства, які дозволять залучити до завершення проблемних недобудов кошти безвідповідальних забудовників”

В`ячеслав Непоп: “Необхідні зміни до законодавства, які дозволять залучити до завершення проблемних недобудов кошти безвідповідальних забудовників”

Проблеми з київськими недобудовами Анатолія Войцеховського та інших забудовників є типовими для всієї України. Вирішення цих проблем лежить у площині змін до чинного законодавства, які дозволять залучати до такої роботи кошти безвідповідальних чи злочинних забудовників, які кинули напризволяще приватних інвесторів – покупців квартир, а також кошти з державного бюджету. Також багато залежить від самих приватних інвесторів, які мають організуватись та взяти на себе частину відповідальності.

Про це КиевVласть в дистанційному режимі поговорила з заступником Київської міськдержадміністрації (КМДА) В`ячеславом Непопом (на фото), який, відповідно до своїх повноважень, займається в столиці проблемою недобудов та приватних ошуканих інвесторів у житло.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

KV: Яка зараз ситуація з недобудованими об’єктами групи будівельних компаній Войцеховського – ТОВ “Сіті-Груп” та ТОВ “Укогруп”?

В`ячеслав Непоп: Як ви знаєте, структурні підрозділи КМДА здійснюють комплекс заходів стосовно приведення ситуації з незаконними забудовами групи компаній ТОВ “Укогруп” та “Сіті-Груп” до вимог законодавства. Крім того, питання щодо врегулювання проблем довгобудів постійно розглядаються на засіданнях комісії з вирішення проблемних питань по об’єктах незавершеного будівництва, що створена розпорядженням №236 КМДА від 18 березня 2015 року, під головуванням профільного заступника голови КМДА. Це питання перебуває в полі постійної уваги голови КМДА Віталія Кличка, за участю якого проводяться засідання робочих груп, круглих столів, робочих нарад та зустрічей.

За результатами засідань напрацьовані та виконуються ряд доручень, відповідно до пп 11 п. “а” ч.1 ст. 31 закону “Про місцеве самоврядування в Україні” стосовно вжиття заходів щодо організації роботи, пов’язаної із завершенням будівництва житлових будинків, що споруджувалися із залученням коштів фізичних осіб у зв’язку із неспроможністю груп компаній ТОВ “Сіті-Груп” та ТОВ “Уко-груп” продовжувати такі будівництва.

Зокрема:

– постачальники послуг (КП “Київтеплоенерго”, ПрАТ “АК “Київводоканал”, ПрАТ “ДТЕК “Київські електромережі”, ПАТ “Київгаз”) при видачі технічних умов на добудову таких будинків в установленому порядку опрацьовують питання можливості зменшення фінансового навантаження на забудовників, функції яких виконують житлово-будівельні кооперативи за умови забезпечення надійної експлуатації житлових будинків;

– в установленому порядку опрацьовуються питання зменшення відсоткової ставки орендної плати за земельні ділянки до введення в експлуатацію таких житлових будинків;

– опрацьовуються в установленому порядку питання зменшення розміру або звільнення від сплати  пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Києва для житлово-будівельних кооперативів, створених з числа інвесторів таких житлових будинків.

KV: Неодноразово лунала думка, що питання добудови проблемних об`єктів потребує врегулювання на законодавчому рівні. Яке саме врегулювання потрібне?

В`ячеслав Непоп: Сьогодні відсутні чіткі способи та межі реалізації повноваження органів місцевого самоврядування, зокрема, з визначенням джерел фінансування об’єктів незавершеного будівництва. Немає встановлення чітких механізмів вирішення зазначених проблем з урахуванням перш за все інтересів інвесторів. Вирішення цих проблем має дозволити вирішити проблему з об`єктами ТОВ “Уко-груп”, ТОВ “Сіті-груп” та інших в повному обсязі.

КМДА неодноразово зверталася до президента, прем’єр-міністра, віце-прем’єра, міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ з пропозиціями щодо вдосконалення законодавства в частині розв’язання проблем довгобудів. Зокрема, президенту Володимиру Зеленському та прем’єру Олексію Гончаруку 18 вересня 2019 року було направлено листи з проханням доручити відповідним міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади із залученням КМДА забезпечити підготовку законопроєкту про врегулювання ситуації, пов’язаної з довгобудами.

На офіційному сайті Міністерства розвитку громад та територій України оприлюднено для обговорення проєкт закону “Про особливості врегулювання добудови проблемних об’єктів житлового будівництва”. 15 січня поточного року КМДА листом №004-128 направила міністерству свої пропозиції та зауваження до законопроєкту. Зокрема, пропонується добудова таких об’єктів за рахунок:

  • майна та коштів власників будівельного бізнесу, які створили зазначені проблеми;

  • коштів державного бюджету;

  • коштів, залучених від інвестиційних проєктів.

KV: Як неприйняття найближчим часом змін до законодавства вплине на темпи добудови незавершених об`єктів?

В`ячеслав Непоп: Спільними зусиллями забудовників – житлово-будівельних кооперативів (ЖБК) та органів виконавчої влади вжиті заходи щодо приведення до вимог законодавства та, за умови спрощення процедури землевідведення, отримання дозвільних документів на початок та завершення будівельних робіт, погодження відхилень від ДБН, які допустили попередні забудовники у вже збудованих житлових будинках, першочергово могли б бути введені в експлуатацію:

  • ЖК “Науковий” – ОК “ЖК “Науковий”, вул. Петропавлівська, 40;

  • ЖК “Маргарита” – ОК “ЖБК “Булгаков”, вул. Булгакова, 12-А;

  • ЖК “Сосновий Бір” – ОК “ЖБК “Екобуд”, вул. Олевська, 13/50;

  • ЖК “Синєозерний” – на перетині проспектів Правди та Георгія Гонгадзе;

  • ЖК “Мозаїка” – ГО “Об’єднання інвесторів “ЖК Мозаїка”, Стратегічне шосе, 53;

  • ЖК “Східна Брама” – ОК “ОБК Східна брама”, вул. Світла, 3-Д;

  • ЖК “Перлина Троєщини” – ОК “ЖБК “Наша Перлина”, вул. Закревського, 42-А;

  • ЖК “Лего Хаус” – ОК “ЖБК “Сиваський”, вул. Сиваська, 12/2.

KV: Тобто постраждалі інвестори беруть на себе відповідальність за свої будинки?

В`ячеслав Непоп: Переважно так. Більшість постраждалих інвесторів, усвідомлюючи і свою відповідальність за ситуацію, створюють юридичні особи (зокрема ЖБК) та беруть на себе виконання функцій замовника по добудові таких об’єктів.

Однак, частина інвесторів “об`єктів Войцеховського”, підбурювана деякими деструктивно налаштованими особами, що переслідують власні плани щодо політичної кар’єри та намагаються допомогти попередньому забудовнику уникнути відповідальності, вимагають прийняти рішення, щоб міські комунальні підприємства завершили будівництво за кошти бюджету та  ввели проблемні об’єкти в експлуатацію.

KV: Наскільки прийнятним є механізм добудови проблемних об`єктів за рахунок міського бюджету?

В`ячеслав Непоп: Застосування механізму добудови об’єктів незавершеного будівництва за рахунок бюджетних коштів створить значне додаткове обтяження на бюджет Києва, а також вплине на реалізацію конституційного права на отримання житлових площ громадянами, які, відповідно до законодавства України, потребують поліпшення житлових умов: черговики квартирного обліку, пільгові категорії населення, соціально-незахищені верстви населення та особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність держави тощо.

Та є ще один важливий аспект. Комунальні підприємства (КП) утворюються як самостійні суб’єкти господарювання, основним узагальнюючим показником фінансового результату господарської діяльності яких є прибуток, який використовується, зокрема й з метою наповнення відповідного місцевого бюджету. Отже діяльність КП та їх правочини не повинні ослаблювати економічні основи місцевого самоврядування. І прийняття посадовими особами органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій рішень про визначення КП замовниками завершення будівництва проблемних об’єктів може бути кваліфіковане, як зловживання владою або службовим становищем, що тягне за собою відповідальність, передбачену ст. 364 Кримінального кодексу.

Необхідно зазначити, що Головне слідче управління Національної поліції проводить досудове розслідування у кримінальному провадженні №12012110060000120, зареєстрованому в ЄРДР 26 листопада 2012 року – за фактами вчинення службовими особами групи компаній ТОВ “Сіті-Груп” та ТОВ “Укогруп” кримінальних правопорушень. Однак це кримінальне провадження досі не завершене.

KV: І наостанок. Як вплинув карантин на роботу із завершення будівництва довгобудів?

В`ячеслав Непоп: Відповідно до протоколу №2 від 10 березня 2020 року позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій під головуванням прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, проведення усіх нарадчих заходів та засідань колегіальних і дорадчих органів (за винятком виключних випадків), особистих прийомів громадян в усіх органах державної влади та органах місцевого самоврядування до особливого розпорядження скасовано.

Враховуючи це, були перенесені парламентські слухання щодо законопроєкту, яким передбачається врегулювання питань щодо довгобудів.

Читайте: Туманные перспективы: в Киеве никто не может достроить ЖК “Приозерный”

Фото: KV

КиевVласть

Автор:
Спілкувався Олексій Алтинов
Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Київрада “зарезервувала” для підлеглих Непопа понад 13 млрд гривень на закупівлю “пільгового” житла
Київрада “зарезервувала” для підлеглих Непопа понад 13 млрд гривень на закупівлю “пільгового” житла
09:00 Столична міськрада затвердила цільову програму забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на 2025-2027 роки. На її реалізацію передбачено більш ніж вдвічі…
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
09:00 Київрада внесла зміни до програми реалізації містобудівної політики на 2024-2025 роки, збільшивши її фінансування більше ніж удвічі – з 66,5 до 172 млн…
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
12:00 Військові дії у багатьох регіонах країни змусили фермерів шукати більш безпечні місця для ведення бізнесу. Аграрні підприємства, що релокуються, стають прикладом адаптації в…
Banner
QlU7mDx4