За процесуального керівництва прокуратури повідомлено про підозру у службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків, двом посадовим особам КП «Київський метрополітен» – начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру КП. Йдеться про минулорічне підтоплення тунелів між станціями «Деміївська» та «Либідська». Комунальне підприємство вину своїх посадовців заперечує і відсилає до невдалих проектувань попередників. А теперішні підозри вважає політичним тиском.
Про це КВ дізналася з повідомлення Київської міської прокуратури.
“Досудовим розслідуванням встановлено, що неналежне виконання посадових обов’язків вказаними працівниками призвело до розгерметизації тунелю, наявності тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення на ділянці київського метро в межах Оболонсько-Теремківській лінії”, – сказано в релізі прокуратури.
У ньому вказується, що посадові особи не проводили огляд тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води до тунелю на перегоні між станціями метро «Деміївська» – «Либідська», появи утворень (сталактитів), вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу. Наслідком вказаних дій стало поступове руйнування окремих елементів тунелів.
“Як наслідок, лише за період з грудня 2023 року до березня 2024 року міському бюджету завдано збитків у розмірі понад 138,5 млн грн. КП «Київський метрополітен» через закриття станцій метро недоотримав доходи у сумі майже 26 млн грн. Зазначимо, що наведені суми збитків не є остаточними та можуть бути змінені, оскільки ремонт тунелю метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» ще тривають”, – зазначають у прокуратурі.
Тим часом у КМДА кажуть, що проблема підтоплення – у проектних рішеннях при будівництві підземки, а не в діях нинішнії посадовців КП. Міська влада підкреслює, що “попри неякісні проєктні рішення та неякісне спорудження конструкції тунелю «Деміївська» – «Либідська», підозру вручено нинішньому керівництву столичного метрополітену”: “Попри те, що експертні звіти та дослідження науковців підтверджують, що проєктна документація містить неякісні проєктні рішення, а під час будівництва було неякісно споруджено конструкцію тунелю цієї ділянки, основні звинувачення полягають у нібито неналежному утриманні та обслуговуванні тунелю, а також його експлуатації. (…) експерти підтверджують, що всі необхідні регламентні роботи з утримання та експлуатації перегінного тунелю виконувалась у повному обсязі”.
“Зважаючи на очевидний політичний тиск, «Київський метрополітен» наполягає на неупередженому розслідуванні і готовий до співпраці з правоохоронними органами. Разом із тим керівництво столичного метрополітену буде доводити безпідставність звинувачення у суді”, – сказано в релізі на Офіційному порталі Києва.
А прокуратура каже, що підозри головному інженеру та начальнику служби колій – це ще не все: “Під час слідства встановлюються та збираються докази відносно інших посадовців КП «Київський метрополітен» та КМДА, службова недбалість яких призвела до вказаних наслідків”.
Читайте: Підтоплення столичного метро: провина Януковича чи безконтрольна забудова від Кличко
Фото: Київська міська прокуратура