Київський метрополітен отримав членство в Міжнародній асоціації громадського транспорту. Директор КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський заявив, що підприємство готове до імпортозаміщення російських вагонів і проведення модернізацій.
Про це KВ дізналася з повідомлення пресслужби Київської міськдержадміністрації (КМДА).
Згідно з повідомленням, столичний метрополітен отримав членство в Міжнародній асоціації громадського транспорту.
“Це вияв надзвичайної солідарності від організації, що об’єднує майже 2000 учасників зі 100 країн світу. Організації, що формує філософію сучасної мобільності”, – прокоментував подію директор КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський.
За цого словами, перемога та європейське майбутнє України складається з багатьох частинок. І технічне переоснащення київського метрополітену за світовими стандартами – одна з них.
“На сьогодні метрополітен готовий до імпортозаміщення російських вагонів, проведення модернізацій, реалізації грантових проектів, ініціатив та новацій. Вдячний генеральному секретареві організації Мохамеду Мезгані за щиру підтримку, плече допомоги та налагодження партнерства у цей складний для нас час війни!” – наголосив Віктор Брагінський.
Нагадаємо, КП “Київський метрополітен” було змушене за рішенням суду розраховуватись (гроші періодично списувались з рахунків столичної підземки) з ТОВ “Укррослізинг” за постачання ще 2009 року 100 вагонів метро за “корупційним договором”.
25 квітня 2017 року Вищий господарський суд України ухвалив рішення, яким зобов’язав стягнути з “Київського метрополітену” майже 2 млрд гривень. Сума, яку суд зобов’язав виплатити ТОВ “Укррослізинг”, складається з 478 млн. грн. основного боргу, 255 млн. грн. штрафів та 1 млрд. 191 млн. грн. – коефіцієнта коригування, відповідно до змін у валютному курсі.
Як раніше повідомляла KВ, договір з “Укррослізингом” на постачання цих вагонів було прописано таким чином, що за вагони довелося в результаті суттєво переплачувати з урахуванням прив’язки цін до долара, інфляції та ін.
Читайте: Київський метрополітен вирив собі могилу вартістю 2 млрд гривень
Столичні прокуратура та поліція проводили розслідування кримінального провадження за фактом зловживання службовим становищем посадовцями КП “Київський метрополітен”, а також службової недбалості з їхнього боку. Правоохоронці шукають винних у виникненні мільярдного боргу за отримані за умов лізингу столичною підземкою 100 вагонів метро перед ТОВ “Австро-Угорська Лізингова Компанія”. У рамках кримінального провадження вже вручено підозру головному бухгалтеру КП “Київський метрополітен”, також суд зупинив виплати коштів на користь постачальника.
Взимку 2020 року Подільський районний суд Києва зняв арешт із коштів ТОВ “Австро-Угорська Лізингова Компанія” на рахунках “Промінвестбанку”, які КП “Київський метрополітен” виплачував у рамках погашення заборгованості за отримані на умовах лізингу 100 вагонів метро.
У 2021 році Рада нацбезпеки та оборони України вирішила запровадити санкції проти мільярдера Дмитра Фірташа та українсько-російського бізнесмена Павла Фукса, який є утримувачем боргів Київського метрополітену.
Читайте: Украина ввела санкции против Фирташа и Фукса
10 грудня 2021 року було підписано кредитну угоду на 100 мільйонів євро між столицею та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Планується, що кредитні кошти буде направлено на оновлення тролейбусного парку та вагонного парку столичного метрополітену. Угоду підписали мер Києва Віталій Кличко, голова представництва Європейського інвестиційного банку в Україні Жан-Ерік де Загон та голова Представництва ЄС в Україні посол Матті Маасікас.
Фото: pravda.com