Столична влада дозволила КП “Київпастранс” знести свою диспетчерську на вул. Кіото, 10 за бюджетні кошти. Офіційними підставами для цього стало те, що дана будівля знаходиться у аварійному стані і не може використовуватись за цільовим призначенням. При цьому, жоден з депутатів Київради під час обговорення цього питання у сесійній залі не протестував, хоча народним обранцям очевидно було відомо, що вказана споруда просто заважає ТОВ “Женсан” (компанії мультимільйонера Вагіфа Алієва) будувати там гігантський ТРЦ. І що забудовник раніше намагався змусити керівництво міста здійснити цей демонтаж в судовому порядку, але це йому не вдалося.
Як стало відомо KВ, 5 жовтня 2023 року Київрада затвердила проєкт рішення “Про надання згоди КП “Київпастранс” на знесення та списання нежитлової будівлі “Диспетчерський пункт 3 (Кіото)” (№08/231-1007/ПР від 21 серпня 2023 року).
Суб’єктом подання цього документу виступив депутат міськради Юрій Федоренко (фракція “Слуга народу”). У сесійній залі за погодження даного проєкту рішення проголосували 67 народних обранців.
Йдеться про будівлю площею 144 кв.м. на вул. Кіото, 10 в Деснянському районі Києва, яка раніше використовувалася “Київпастрансом” як диспетчерська, але наразі не експлуатується. У пояснювальній записці до проєкту рішення зазначено, що станом на квітень 2023 року даний об’єкт було визнано аварійним, і експерти зробили висновок, що будівля непридатна для використання за цільовим призначенням.
Також у документі уточнюється, що проведення реконструкції цього об’єкту є “технічно та економічно недоцільним”. Через це, як зазначено в документі, вказана споруда потребує повного демонтажу, а на її місці потрібно звести “нову будівлю згідно розробленого проєкту”. Чи йдеться саме про нову диспетчерську і який “розроблений проєкт” згадується в цьому випадку, в проєкті рішення не уточнюється. При цьому, раніше у Київраді зазначали, що місто не має фінансової можливості дати цій будівлі “нове життя”.
Відповідно до діючого в столиці Порядку списання об’єктів комунальної власності територіальної громади, знесення та демонтаж нерухомого майна “забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває”. Тобто, фактично йдеться про те, що КП “Київпастранс” повинно буде знести вказану будівлю за власний кошт (читай – кошти бюджету Києва.- KВ).
Як повідомляла КВ, нещодавно стало відомо, що вказана споруда заважає ТОВ “Женсан”, фактичним власником якого є мультимільйонер Вагіф Алієв, будувати гігантський торгово-розважальний центр (ТРЦ) “Lisova Mall” біля станції метро “Лісова”. Компанія навіть намагалася змусити керівництво Києва демонтувати даний об’єкт на підставі рішення суду, але не мала успіху.
Читайте: Жест доброї волі: у Київраді знову допомагають Вагіфу Алієву будувати ТРЦ на Лісовому масиві
Громада Лісового масиву протягом останніх років неодноразово виступала проти планів з будівництва ТРЦ у цій місцевості (попередньо він займе територію близько 4,5 га). Серед іншого, місцеві мешканці неодноразово вказували на те, що ця забудова загрожує розташованому поряд парку “Кіото” і що поява тут нового комплексу ще більше посилить проблему із “запаркованістю” просп. Броварського та прилеглих вулиць. Це, у свою чергу, може вплинути як на транспортний трафік у мікрорайоні, так і на зручність пересування пішоходів.
Читайте: Строительство скандального ТРЦ на “Лесной”: ГАСИ благословила, Киевсовет подсобил
КП “Київпастранс” з 30 серпня 2016 року очолює Дмитро Левченко. Дане підприємство підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури Київської міськдержадміністрації (КМДА), яким з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор. Діяльність цього структурного підрозділу з 9 листопада 2021 року особисто контролює очільник столиці Віталій Кличко.
Фото: колаж KВ