Столичні підприємства “Київтеплоенерго” та “Київводоканал” підготували звернення до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля щодо необхідності пролонгації терміну повірки квартирних приладів обліку гарячої та холодної води і теплової енергії. Комунальники аргументують це тим, що через воєнний стан багато киян не могли повірити лічильники у встановлені терміни, і що брак часу на повірку викликаний, у тому числі, неузгодженостями деяких урядових постанов. Пропонується продовжити граничні терміни повірки лічильників до кінця 2023 року.
Про це KВ дізналася з повідомлення на Офіційному порталі Києва 13 вересня 2023 року.
Представники згаданих підприємств нагадали на брифінгу в столиці, що “у квітні цього року Кабінету Міністрів України прийняв постанову № 440, що відновила обов’язкову повірку квартирних приладів обліку для жителів тих територій, які не є окупованими та де не ведуться бойові дії. Відповідно до прийнятого Урядом документу, лічильники з протермінованими свідоцтвами мають пройти періодичну повірку, а в іншому випадку – мають бути зняті з обліку”.
Однак до цього “більше року діяла інша постанова КМУ № 412, що дозволяла громадянам не повіряти квартирні прилади обліку через введення воєнного стану. Таким чином, у містах збільшилась кількість домогосподарств, що потребують виконання повірки”.
“А враховуючи те, що нова постанова КМУ № 440 була опублікована із запізненням на місяць, а набула чинності ще через місяць, то здійснити повірку такої масштабної кількості приладів обліку в установлені стислі терміни – протягом місяця – є фактично неможливим”, – скаржаться на стислі терміни комунальники.
“У Києві під дію Постанови потрапили більше 112 тис. лічильників гарячої води та тепла, тобто понад 11%. За даними “Київтеплоенерго”, станом на 10 вересня повірено 28 тис. приладів обліку, тобто виконано лише 20% від необхідного обсягу робіт. Тому “Київтеплоенерго” звертається до Уряду із пропозицією продовжити граничні терміни повірки до кінця 2023 року. Це дозволить проводити нарахування за фактично спожиті киянами обсяги тепла”, – пояснює директор структурного підрозділу “Енергозбут” комунального підприємства “Київтеплоенерго” Костянтин Лопатін.
Про аналогічну ситуацію із квартирними приладами обліку холодної води повідомляють у ПрАТ “АК “Київводоканал”, який обліковує наразі 160 тисяч неповірених приладів обліку холодної води: “Попри те, що попит на повірку почав зростати, очевидною є необхідність продовження термінів повірки для містян. Окрім того, ми спостерігаємо випадки шахрайства. Тому звертаємо увагу киян на те, щоб замовляти повірку лише в перевірених організацій. Найкраще звертатись безпосередньо до “Київводоканалу” чи Центру комунального сервісу”, – сказав на брифінгу головний інженер Розрахункового департаменту “Київводоканалу” Євген Шкадро.
Як інформувала KВ, за вісім місяців поточного року у комунальному концерні “Центр комунального сервісу” укладено майже півтисячі договорів реструктуризації заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги. Більшість з них – за постачання теплової енергії та гарячого водопостачання.
Фото: з відкритих джерел