Комісія з перевірки мостових споруд представила попередні результати роботи. З кінця червня комісія обстежила 24 тис. мостів по всій країні й дійшла невтішних висновків, наразі поданих як узагальнена статистика. Щодо столичних мостів найбільші нарікання урядовців до стану мосту Патона та мосту Метро.
Про це KВ довідалась з повідомлення на Урядовому порталі.
“У ході роботи Комісії з перевірки стану мостових споруд було проаналізовано інформацію щодо стану 24 тисяч мостів з понад 28 тисяч наявних. Попередні висновки свідчать, що:
-
9% мостів мають непрацездатний стан – це аварійний стан відповідно до класифікації;
-
16% мостів мають обмежено працездатний стан – йдеться про близький до найгіршого стан;
-
50% мостів, які мають найкритичніший стан, не обстежувались останні три роки.
Такі результати роботи Комісії представили на засіданні під головуванням Віце-прем’єр-міністра з відновлення – Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова”, – сказано в повідомленні.
Серед іншого, комісія з’ясувала, що органи місцевої влади не мають інформації про експлуатаційний стан близько 35% мостів.
За словами Кубракова, “у першу чергу ми будемо ініціювати передачу функцій замовника чи балансоутримувача мостів від місцевої влади до обласної чи Агентства відновлення для об’єктів, що розташовані на дорогах державного значення. Абсолютно неефективно та навіть небезпечно, коли міст через національну дорогу належить громаді, яка не може його належно обслуговувати або навіть не знає, що це потрібно робити системно”.
Повідомляється, що згадана комісія рекомендуватиме
-
встановлення на мостах, що перебувають у непрацездатному стані автоматизованих систем моніторингу їх технічного стану;
-
накопичення технічної інформації про стан всіх мостів в єдиній системі;
-
створення резервних ресурсів на випадок аварійної ситуації. Йдеться про тимчасові модульні конструкції, які можуть використовуватись у випадках порушення функціонування мосту.
Комісія з перевірки мостових споруд була створена наприкінці червня на виконання рішення РНБО України. Її очолив Віце-прем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков. До складу Комісії входять представники Мінінфраструктури, Міноборони, МВС, Служби безпеки України, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, Агентства відновлення, Укртрансбезпеки, ДІАМ, ДСНС, обласних та Київської міської військових адміністрацій.
“Першими обʼєктами огляду комісією стали міст ім.Є.Патона та місту Метро у Києві. Експерти провели візуальний огляд об’єктів, зафіксували на відео та фото найбільш критичні пошкодження мостів. Зокрема, було виявлено суцільну корозію балок та головних елементів прогонів, поздовжні тріщини у поверхнях опор з утворенням сталактитних відкладень всередині, руйнування бетону, наскрізна корозія балок у місцях зʼєднання з поперечними вузлами.”, – повідомляло Мінвідновлення в середині липня.
В тому ж релізі вказувалось, що міст ім.Є.Патона та міст Метро мають пропускну здатність 150 тисяч транспортних засобів на добу, високу інтенсивність руху та значний вплив на економіку столиці. У 2018 р. під час обстеження мосту ім.Є. Патона експертами він був визнаний непрацездатним. У січні 2023 р. розпорядженням КМДА замовником робіт з реставрації мосту ім.Є.Патона визначено Службу відновлення Київської області (“Проте, балансоутримувачем об’єкту лишається Київська міська адміністрація, яка відповідає за належний стан”). Також повідомлялось, що наприкінці серпня 2023 року Служба відновлення у Київській області оголосить тендер на проєктування реставраційних робіт мосту ім.Є.Патона.
Як інформувала KВ, нещодавно мер Києва Віталій Кличко відреагував на критику з боку “центральної влади” стосовно стану столичних мостів.
Кличко каже, що з 2018 по 2022 роки в столиці здійснили ремонти на 23 мостових спорудах. Нині ж ремонти тривають на шести об’єктах, а деякі місто не може ремонтувати, адже не тримає їх на балансі.
Читайте: Кабмін виділив 35 млн гривень на реконструкцію моста Патона в Києві
Фото: Мінвідновлення