Столична міськрада вирішила цьогоріч взяти у Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) кредит на суму до 50 млн євро на закупівлю вагонів метро для КП “Київський метрополітен”. Виплатити ці кошти з відсотковою ставкою 3,5% місто повинне протягом 12 років. Від імені столиці підписувати відповідну угоду з банком має Департамент фінансів КМДА. Що цікаво, в рамках проєкту “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену”, в рамках якої готується надання цього кредитного фінансування, усього на закупівлю рухомого складу для столичної підземки у майбутньому може бути запозичено 450 млн євро.
Як стало відомо КВ, під час пленарного засідання від 13 червня 2024 року Київрада затвердила проєкт рішення “Про здійснення запозичення до бюджету Києва шляхом залучення кредиту ЄІБ у 2024 році” (№08/231-732/ПР від 29 травня 2024 року).
Суб’єктом його подання виступив Департамент фінансів Київської міськдержадміністрації (КМДА). У сесійній залі за погодження вказаного документу проголосували 72 депутати.
Згідно з цим проектом, столична влада вирішила здійснити цьогоріч “місцеве зовнішнє запозичення до бюджету міста Києва у формі укладання кредитного договору з ЄІБ на придбання рухомого складу (вагони метро) для КП «Київський метрополітен»в рамках проєкту “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену”. Умови цієї угоди вже відомі: місто може взяти у вищезгаданому банку кредит в розмірі до 50 млн євро на термін до 12 років (включаючи певний пільговий період 3 роки) з відсотковою ставкою 3,5%. Сплачувати кошти за кредитом столиця повинна буде кожні півроку, і при цьому місто також повинне заплатити ЄІБ разову комісію в розмірі 50 тис. євро. Підписувати цю угоду від імені Києва має директор Департаменту фінансів КМДА. При цьому, дане запозичення також має погодити Міністерство фінансів України.
Як повідомляла КВ, розмови щодо можливості залучення запозичення від ЄІБ на Хрещатику, 36 почали точитися ще близько чотирьох років тому. Тоді йшлося про кредит від ЄІБ на суму до 100 млн євро, за які, окрім вагонів метро, можна буде придбати рухомий склад для КП “Київпастранс”. Але вже тоді проти цієї ініціативи виступали окремі депутати Київради.
Так, вони вказували на те, що столична влада останнім часом “зловживає” кредитами іноземних банків, що може мати негативні наслідки для міської громади. Серед іншого, народні обранці висловлювали занепокоєння, що це може призвести до підвищення тарифу на проїзд в комунальному пасажирському транспорті через необхідність “платити за боргами”. Також депутати були незадоволені тим, що КМДА запропонувала їм узгодити кредитну угоду, не розкриваючи всіх її деталей. Однак тоді ці аргументи фактично залишилися непочутими.
Читайте: “Кот в мешке”: Киевсовет согласовал получение очередного кредита от ЕИБ
Надалі стало відомо, що столиця таки зможе отримати кошти, причому в більших обсягах, в рамках двох проєктів – “Київський міський електротранспорт” і “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену” (той, по якому 13.06.2024 було прийнято рішення міськрадою. – КВ). 10 грудня 2021 року між ЄІБ та Києвом була укладена фінансова угода по першому проєкту, відповідно до якої столиця зможе отримати 100 млн євро на закупівлю вагонів метро і тролейбусів. 19 жовтня 2023 року Київська міська військова адміністрація (КМВА) розпорядженням №826 схвалила проєкт “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену” і визнала за доцільне залучення коштів на суму 450 млн євро.
16 листопада 2023 року Київрада і ЄІБ підписали угоду про співпрацю щодо консультаційних послуг на підтримку вказаних проєктів. Згідно з нею, банк може, серед іншого, залучити консультанта для підтримки проєктів “Київський міський електротранспорт” і “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену”. Зокрема, консультаційні послуги мають допомогти КП «Київський метрополітен» підготувати техніко-економічне обґрунтування щодо модернізації вагонів метро або їхньої закупівлі за кордоном тощо. Надалі, 8 грудня 2024 року, Киїїврада затвердила цю угоду.
Нагадаємо, Департамент фінансів КМДА з 2012 року очолює Володимир Репік.
Фото: КВ
КиївВладаІван Кулик