У понеділок, 20 травня, на Поштовій площі відбулася велика нарада ТСК Верховної Ради з питань Києва з приводу аварійності підземного котловану, в якому з 2018 року працює Музей на Поштовій площі в м.Києві, а також впливу на станцію метро Поштова площа. Було прийнято рішення замовити проведення дослідження стану конструкцій самого підземного котловану та стану підземних вод та грунтів між котлованом та станцією метро.
Про це, як передає КВ, повідомила журналістка, співзасновниця ГО “Почайна” Аннабелла Моріна.
“Завдяки депутатам, зокрема Anna Bondar дожали питання, і тепер місто замовить не тільки проведення дослідження стану конструкцій самого підземного котловану, але й гідрогеологічне (стану підземних вод та грунтів) між котлованом та станцією метро”, – зазначила Аннабелла Моріна.
На її думку, через страх перед невтішними результатами і чиюсь відповідальність за багаторічну бездіяльність, комунальники (КП “Дирекція будівництва шляхового транспортних споруд міста Києва” та КП “Київський метрополітен”) довго чинили супротив цим вимогам.
Аннабелла Моріна наголосила, що результати дослідження, яке проводитиме Науково-дослідний інститут будівельних конструкцій, очікуються за місяць – півтора.
“Водночас в місті та при Мінкульті починають діяти робочі групи з приводу цієї ситуації. Мінкульт вирішуватиме питання Пам’ятки історії та археології національного значення та Музею на Поштовій, а місто – “розблокування будівництва”. А от якого саме – велике питання. Підкреслю, що на Поштовій площі сьогодні заборонено будівництво торгівельного центру і не заборонені протиаварійні роботи та створення музею. Втім присутній на нараді заступник голови КМДА Валентин Мондриївський зазначив, що склад робочої групи міста обовлюється і в ній буде представлено і інтереси інвестора будівництва торгівельного центру – компанії, пов’язаної із завідуючим справами при Адміністрації президента втікача Віктора Януковича Андрієм Кравцем (яке остаточно скасоване Верховним судом України в 2022 році)”, – підкреслила журналістка.
Вона додала, що “депутати вирішили кожного місяця приходити безпосередньо на Поштову та проводити нараду і контролювати процес врегулювання цієї багаторічної проблеми”.
Раніше КВ повідомила, що 9 травня в котловані під Поштовою площею (друга черга будівництва транспортної розв’язки на Поштовій, яка планувалась як ТЦ, і вже п’ять років є археологічною пам’яткою національного значення) пройшла робоча нарада стосовно аварійності підземного об’єкту. В нараді взяли участь представники КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м.Києва” (“ДБШТС”, замовника реконструкції площі та підземного будівництва), КП “Київський метрополітен”, ДП «Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій» (НДІБК), а також ініціатори створення сучасного археологічного музею під Поштовою. КП “ДШБТС” нарешті замовило експертизу аварійності конструкцій Поштової. Але експертизу грунтів міські чиновники не замовили, хоча вочевидь це необхідно робити, бо за п’ять років без відкачування грунтових вод під Поштовою утворилась водойма на третину котловану, що може призвести до деформації грунтів із важкими аварійними наслідками.
Читайте: КП “ДБШТС” пообіцяло замовити неповну експертизу аварійності Поштової площі
Фото: з відкритих джерел
КиївВладаВладислава Олійник