За рахунок бюджету Києва та державного фонду регіонального розвитку будують нову насосну станцію першого підйому, яка збиратиме майже половину каналізаційних стоків столиці для подальшого їх транспортування на очисні споруди Бортницької станції аерації. Вартість проєкту складає понад 500 млн гривень. У поточному році на його реалізацію спрямовують близько 190 млн гривень, частка міста складає понад 70 млн гривень.
Про це KV стало відомо з повідомлення пресслужби Київської міськдержадміністрації.
Як повідомив під час інспектування будівельних робіт на БСА директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Дмитро Науменко (на фото), на сьогодні виконана більша частина робіт, а завершення будівництва планується у грудні 2021 року. Зазначені роботи не входять до міжурядового проекту реконструкції БСА, який реалізується завдяки фінансовій підтримці Японського агентства міжнародного співробітництва JICA, але є необхідним етапом. Адже забезпечить стабільне й безпечне транспортування стічних вод на БСА та підвищити якість їхньої очистки.
“Станція будується на заміну існуючої, що була побудована у 1963 році. Внаслідок дії агресивного середовища вона перебуває в аварійному стані й працює не на повну потужність. Добова продуктивність нової станції становитиме 600 тис. куб. м/добу, а за рахунок встановлення сучасного насосного обладнання ще й плануємо підвищити її енергоефективність. Енергоефективні заходи, які впроваджуються при будівництві, дозволять зменшити питомі витрати на транспортування каналізаційних стоків приблизно на 30%”, – зазначив Дмитро Науменко.
Довідково.
У Києві функціонує єдина станція очищення стічних вод – “Бортницька станція аерації”, що очищує стічні води столиці та прилеглих населених пунктів Київської області (це понад 5 мільйонів мешканців). БСА – комплекс інженерних споруд, обладнання та комунікацій, що займає територію 151 га у Дарницькому районі столиці, мулові поля загальною площею – 272 га.
Станція будувалася поетапно під час зростання та будівництва Києва в період 1965-1987 років, тож на сьогодні технічний стан споруд вимагає модернізації. Застаріли й технологічні процеси. Саме тому Київ у рамках кредитної угоди з Японією здійснює масштабний проект реконструкції БСА.
Детальна інформація про БСА, історію її створення та реконструкцію – на сайті ПрАТ “АК “Київводоканал”: https://vodokanal.kiev.ua/rek-bsa/
Читайте: На Повітрофлотському шляхопроводі розпочався новий етап ремонту
Фото: KV