В 2024 році в Києві може розпочатись будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро (метро на Троєщину). Протягом 2024-2025 року, якщо все складеться, від проєктованої станції метро “Глибочицька” до проєктованої станції метро “Райдужна” за 25 млн гривень будуть прориті “символічні” 10 метрів тунелю.
Про це KВ стало відомо з Додатку до проєкту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури Києва на 2024-2025 рр (проєкт рішення Київради 08/231 – 1465 від 23.11.2023).
Департамент транспортної інфраструктури КМДА та КП “Київський метрополітен” мають в 2024 році витратити на будівництво першої черги Подільсько-Вигурівської лінії метро (метро на Троєщину), а в 2025 році – 20 млн гривень. В результаті планується, що наприкінці 2025 року будуть прориті перші 10 метрів нової, майже міфологічної гілки метро.
Перша черга Подільсько-Вигурівської лінії метро – від станції метро “Глибочицька” (на головному фото) до станції метро “Райдужна”.
Вартість 1 км метро на Троєщину оцінюється в 2,545 млрд гривень, що на 1 млрд дорожче, ніж будівництво метро на Виноградар.
Попередня спроба запустити будівництво метро на Троєщину завершилась відміною в червні 2022 року відповідного тендеру від жовтня 2021 року. Сума тендеру складала 59,6 млн гривень.
За декілька днів до оголошення цього тендера, 5 жовтня 2021 року, Віталій Кличко підписав розпорядження КМДА №2108 про зміни в проєкті Подільсько-Вигурівської лінії метро, затвердженому розпорядженням КМДА №1312 від 20.02.2004 року (Про будівництво Подільсько-Вигурівської лінії Київського метрополітену від Кільцевої дороги на житловий масив Вигурівщина-Троєщина з електродепо).
Тоді ж ще заступник голови КМДА Олександр Густєлєв повідомив, що поетапне будівництво метро на Троєщину здійснюватиметься окремими дільницями, перша з яких буде від станції “Глибочицька” до станції “Райдужна”. На той момент, за словами Густєлєва, в рамках будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу вже “практично було побудовано в основних конструкціях три станції метрополітену: “Суднобудівна”, “Труханів острів”, “Затока Десенка”, на черзі – станція мілкого залягання на лівому березі “Райдужна”, … де метро йтиме під землею”.
Як планувалось від початку, перша дільниця Подільсько-Вигурівської лінії метро матиме шість станцій:
- “Глибочицька” (з пересадкою на ст. метро “Лук’янівську”);
- “Подільська” (з пересадкою на ст. метро “Тараса Шевченка”);
- “Суднобудівна”;
- “Труханів острів”;
- “Затока Десенка”;
- “Райдужна”.
Будівельна довжина (у двоколійному обчисленні) Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену від “Глибочицької” до “Райдужної” з відгалуженням в бік житлового масиву Вигурівщина-Троєщина складатиме 10,9 км, експлуатаційна довжина — 7,03 км.
Друга дільниця цієї гілки метро: від станції “Вокзальна” з одного боку до Кільцевої дороги – з іншого; дільниця від станції “Вокзальна” до станції “Солом’янська”; дільниця від станції “Солом’янська” до Кільцевої дороги.
Загальний бюджет проєкту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури Києва на 2024-2025 рр становить 34 млрд 783,627 млн гривень: 19 млрд 880,8 млн гривень з бюджету Києва, 800 млн гривень з держбюджету, 14,1 млрд гривень – з інших джерел.
Департамент транспортної інфраструктури КМДА з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність цієї структури з 9 листопада 2021 року особисто контролює Віталій Кличко. З 16 липня 2014 року начальником КП “Київський метрополітен” працює Віктор Брагінський.
Читайте: Жителям Троєщини не бачити метро раніше 2035 року
Фото: Вікіпедія