Кабінет міністрів схвалив і внесе на розгляд Верховної Ради (ВР) законопроект, яким використання печатки при паперовому документообігу в певних випадках буде суто добровільною справою, а не обов’язком. Зокрема, йдеться про ощадні сертифікати банків.
Про це KВ стало відомо з повідомлень Урядового порталу та постійного представника Кабміну у ВР Тараса Мельничука за підсумками засідання уряду під головуванням прем’єр-міністра Дениса Шмигаля 24 травня 2022 року.
“На засіданні Кабінету Міністрів України було погоджено проект закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами–підприємцями”. Документ врегульовує питання добровільного застосування печатки і приводить у відповідність дію інших нормативно-правових актів, в яких все ще значиться, що печатка обов’язкова”, – повідомляє Урядовий портал.
Проектом закону пропонується виключити вимогу про необхідність цього реквізиту:
-
у копіях рішень виборних органів організацій роботодавців щодо створення відповідних об’єднань;
-
в ощадних сертифікатах банків.
В Кабміні нагадують, що “на сьогоднішній день діє норма, за якою суб’єкти господарювання самостійно визначаються, чи потрібні їм печатки. Водночас, існує низка законів, в яких використання цього реквізиту в документах обов’язкове. Повне скасування обов’язку ставити печатки дозволить спростити ведення бізнесу, усунувши зайві бюрократичні процедури”.
Тарас Мельничук уточнює в своєму Telegram-каналі, що схвалений законопроект “з метою дерегуляції господарської діяльності” пропонує “врегулювати обов’язковість використання печаток юридичними та фізичними особами-підприємцями шляхом внесення змін до Законів “Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії їх діяльності” та “Про ринки капіталу та організовані товарні ринки” в частині скасування норм щодо обов’язковості використання печаток”.
Також Мельничук повідомив, що на тому ж засіданні уряду було прийнято рішення, що стосується електронного документообігу.
“Продовжено на період дії воєнного стану на території України та протягом 6 місяців з дня його припинення чи скасування можливості використання електронних підписів та печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Це дозволить забезпечити безперебійне функціонування електронного документообігу та автентифікації користувачів в складових частинах інформаційних систем, в тому числі об’єктів критичної інформаційної інфраструктури”, – поінформував представник уряду в парламенті.
Читайте: Уряд розширив перелік пріоритетних видатків бюджетів в умовах воєнного стану
Фото: FINbalance