Столична міськрада прийняла від Варшави до комунальної власності громади Києва 60 вагонів метро, які столиця Польщі вивела з експлуатації. Їх будуть використовувати в якості “донорів” – як джерело запчастин для ремонту наявних у КП “Київський метрополітен” вагонів. Справа в тому, що для ремонту рухомого складу столичної підземки завжди використовувались комплектуючі та запчастини виробництва рф та Білорусі, а їх закупівля наразі неможлива.
Як стало відомо KВ, під час учорашнього пленарного засідання Київради депутатський корпус підтримав проєкт рішення №08/231-545/ПР від 11 травня 2023 року “Про надання згоди на безоплатне прийняття до комунальної власності територіальної громади Києва вагонів метрополітену”.
Суб’єктом подання цього документу виступив міський голова Києва Віталій Кличко. У сесійній залі за таке рішення проголосували 75 депутатів.
Таким чином влада міста прийняла до комунальної власності 60 вагонів метрополітену від метрополітену столиці Польщі Варшави (Metro Warszawskie Sp. z o.o.) на безоплатній основі. У документі уточнюється, що вони були виведені з експлуатації, а столиця буде використовувати ці вагони “для заміни обладнання, вузлів та деталей існуючих вагонів київського метрополітену при проведенні їх технічного обслуговування та ремонту”. Цим же рішенням міськрада надала доручення КП “Київський метрополітен” забезпечити транспортування вказаних вагонів.
У пояснювальній записці до проєкту рішення зазначається, що наразі столична підземка не може закуповувати комплектуючі для своїх вагонів. Справа в тому, що переважну більшість вагонів інвентарного парку метрополітену Києва складають вагони моделей 81-717, 81-714 та їх модифікації, у конструкції яких застосовуються вузли та запчастини виробництва російської федерації та республіки Білорусь. Як наслідок – за даними КП “Київський метрополітен”, наразі неможливо забезпечити безперебійну роботу підземки в столиці, безпеку руху та безпечне перевезення пасажирів.
“В умовах правового режиму воєнного стану в країні та з огляду на подальший розвиток подій київський метрополітен вимушений прискорено шукати допустимі шляхи та можливості розв’язання задач по забезпеченню обладнанням, вузлами та деталями з метою утримання рухомого складу метрополітену в технічно справному стані. Значна кількість обладнання, вузлів та деталей вагонів Metro Warszawskie Sp. z o.o. виведених з експлуатації може використовуватись без технічних доопрацювань на вагонах київського метрополітену”, – уточнюється в пояснювальній записці.
Зазначимо, частина з цих вагонів вже у столиці – наприклад, 11 травня 2023 року Віталій Кличко відзвітував про поставку 6 таких одиниць. Тоді ж мер міста додав, що усі інші вагони надійдуть протягом року.
Нагадаємо, з моменту початку повномасштабної війни Київ отримав від різних країн десятки одиниць громадського транспорту. Наприклад, станом на січень 2023 року столиця отримала 72 автобуси від низки німецьких міст, фінського Тампере і латвійської Риги, і як мінімум деякі з них вже використовуються КП “Київпастранс” для пасажирських перевезень.
Читайте: Варшава передасть Києву 60 вагонів метро, а Братислава 25 міських автобусів
КП “Київський метрополітен” з 17 липня 2014 року очолює Віктор Брагінський, який також є депутатом поточного скликання Київради (фракція “УДАР”). Дане підприємство підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури Київської міськдержадміністрації (КМДА), яким з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор. Діяльність цієї структури з 9 листопада 2021 року особисто контролює Віталій Кличко.
Фото: телеграм-канал Віталія Кличка