В окупованому Росією Донецьку досі відбувається продаж підшипників, шведської компанії SKF, яка є світовим лідером з їхнього виробництва. В тому числі, ці деталі використовуються для ремонту техніки на території окупованих частин Луганської та Донецької областей.
Про це, як стало відомо KV, на сторінці у Facebook написав політтехнолог Олексій Голобуцький.
“Політичний експерт Назар Приходько ще наприкінці квітня писав у ФБ, що в окупованому Росією Донецьку дотепер продають підшипники шведської компанії SKF – найбільшого в світі виробника підшипників. І в тому числі ці підшипники використовуються для ремонту техніки окупантів. Так, частка від загальних продажів SKF мізерна: скільки там того попиту на підшипники на окупованих територіях. Але факт лишається фактом: якщо це офіційні поставки, навіть через ланку посередників, це все одно завдає шкоду репутації шведської компанії. І менеджмент SKF має про це дізнатись. Але справа України – не тільки донести ці відомості до представників SKF, але й розібратись з посередниками. Котрими, за даними Назара Приходька, досі є львівська(!) компанія “Галпідшипник”. Бланки “днрівського Галпідшипника-МТС” з лого “Галпідшипника” і навіть українською мовою за воєнні 2014-15 роки є на фото нижче”, – зазначив Голобуцький.
Політтехнолог згадав, що тему продажі шведських підшипників на окупованій території вже підіймали у СБУ, тільки результату, за словами експерта, поки що немає, склади залишилися і продажі продовжуються.
“На початку війни ця тема вже піднімалась, і то із залученням СБУ – в тому числі з поставками запчастин на окуповані терени. І тоді директор “Галпідшипника” Олександр Тільман голосно твердив, що його компанія не має стосунку до того, що “Галпідшипник МТС”, зареєстрований в “ДНР”, – абсолютно інша компанія, а не філія “Галпідшипника”. А склади разом з продукцією вони просто привласнили після окупації. От тільки роки минають, а підшипники все ще продаються в “ДНР” – на таке жодних “захоплених складів” не вистачить без нового підвозу. Отже, хтось ті підшипники окупантам регулярно возить (пишуть, що через Запоріжжя). І до того, згідно інформації, все ще має стосунок львівський “Галпідшипник”. Бо возять також (див. фото) і підшипники безпосередньо “Галпідшипника”. Хоча донецьку нібито “в жодному разі не філію” вже й перейменувати встигли з 2015 року – чи то щоб не палитись так явно, чи то за ці роки вже кількох власників відправили на підвал, а черговий вирішив, що “Opel” звучить краще, ніж “Галпідшипник МТС”…”, – розповів у він.
Голобуцький наголосив, що навіть у разі існування іншого варіанту, постачання досі продовжується, тому він хоче привернути увагу спецслужб до продажу шведських запчастин на території ДНР.
“Хоча в них ще тоді був “запасний варіант”: зареєстрований в тому ж грудні 2014-го, що й “Галпідшипник-МТС”, ФОП Шаповалов. Власне, саме ним і виписані чеки на підшипники ГПЗ і SKF за травень 2021-го. Тобто, ланцюг постачання досі існує. Хоча прямий зв’язок з “Галпідшипником” з 2015-го року здогадались вже приховати за іншими назвами, а не лише тупо “Галпідшипник-МТС”. В будь-якому випадку, це мусить освіжити інтерес українських спецслужб до шляхів забезпечення окупантів запчастинами”, – констатував експерт.
Фото: “Дзеркало тижня”