Директор Департаменту продажу та маркетингу ПрАТ “ХК “Київміськбуд” Тетяна Маркова (на фото) розповіла як війна “перекроїла” галузь та бізнес-модель компанії, яких фінансових втрат зазнала компанія та, що очікує ринок нерухомості після перемоги України у війні.
Про це KВ стало відомо з повідомлення пресслужби “Київміськбуду” з посиланням на слова директора Департаменту продажу і маркетингу компанії Тетяни Маркової.
Тетяна Маркова прокоментувала як війна “перекроїла” галузь та бізнес-модель “Київміськбуду”. За її словами, повномасштабна війна серйозно вплинула на галузь, після 24 лютого 2022 року ринок нерухомості завмер майже на півроку і почав оживати після відкриття реєстрів.
“Але не надовго. Уже восени стало зрозуміло, що вести повноцінно роботи з годинними відключеннями електроенергії практично нереально. Ми призупинили роботи до стабілізації ситуації зі світлом. І хоча Київ вивели з переліку міст, де ведуться активні воєнні дії, регулярні сирени та загроза обстрілів ракетами і “шахедами” оптимізму особливо не додають. Немає будівництва – немає продажів, відповідно, коштів. Великий брак будівельників, які у своїй більшості мобілізовані або з перших же днів вторгнення повернулись у свої регіони. Великий брак будматеріалів і складнощі з логістикою від заводів-виробників. Але потрібно добудувати понад два десятки об’єктів, у яких люди чекають на своє житло – всі ці виклики стоять перед нами кожний день”, – зазначила Маркова.
Маркова відзначає, що з весни минулого року пріоритетом для компанії стала допомога збройним силам, теробороні, Гуманітарному штабу, одне одному.
“На початку березня “Київміськбуд” перерахував 15 млн гривень на потреби ЗСУ, надавав постійну гуманітарну допомогу столиці. На прохання “Головного військового клінічного госпіталю” Міністерства оборони Холдингова компанія допомогла знайти, придбати та доставити в Україну низку медикаментів. Протитанкові їжаки, бронежилети, автівки, адресна допомога батальйонам – кожен робив, що міг, аби країна мала сили протистояти окупантам”, – каже Маркова.
Директор департаменту також зазначає, що найбільш вдалими екстреними рішеннями було добудовувати об’єкти високої готовності.
“З червня ми почали запускати роботи на об’єктах і за півроку нам вдалось ввести в експлуатацію ЖК “Райдужний”, ЖК “Гвардійський” і першу чергу “Оберегу-2” – загалом
на понад 101,7 тис. кв м. Плюс 4 паркінги на 617 машиномісць”, – додає Маркова.
Маркова також зазначила, що незважаючи на війну, компанія залишила знижки, які завжди надавала за внесення повної суми коштів і за купівлю у розстрочку з першим внеском від 50%.
“Ми запровадили додаткову знижку для воїнів ЗСУ і з початку 2023 року до кінця березня ввели додаткову знижку для наших покупців. Продовжили терміни розстрочок і дали змогу людям не сплачувати певний період обов’язкові платежі. Стимулювання купівлі коштами – найбільш дієвий механізм. Коли мова йде про нерухомість, навіть 2-5% – це вже суттєва економія”, – додала Маркова.
Також Маркова зазначає, що через війну компанія зазнала суттєвих фінансових втрат, тому що мало знайдеться людей, які готові купувати нерухомість під час ракетних обстрілів з загрозою, що в недобудований об’єкт може “прилетіти”. За її словами покупці цікавились переважно готовими квартирами.
Крім того, Маркова сподівається, що якщо нашим захисникам вдасться отримати перемогу найближчим часом, тоді можна говорити про перспективні зрушення на ринку нерухомості, активізацію покупців, відновлення будівництва та реалізацію нових проектів.
“Якщо, як прогнозують деякі експерти, переможемо вже літом 2023, то чекати росту продажів можна вже восени. У певного відсотка людей ще залишились кошти, і вони цікавляться нерухомістю. Але не купують. Тож такий варіант розвитку подій підштовхне реалізацію відкладеного попиту, і ринок почне рухатись. Якщо війна переросте у затяжний конфлікт, важко буде усім, і ринок нерухомості не виняток. У такому випадку, програма максимум – утримати бізнес на існуючому рівні”, – додала Маркова.
Читайте: “5% до весни”: “Київміськбуд” оголосив нову, весняну акцію
Фото: пресслужби “Київміськбуду”