Цього року для боротьби з ожеледицею у 130 парках і скверах Києва замість технічної солі використовуватимуть гранітну крихту та бішофіт. Серед переваг цього підходу виокремлюють біологічну сумісність, екологічність, піклування про тварин та стійкий підхід.
Про це KВ стало відомо з повідомлення пресслужби Київської міської державної адміністрації (КМДА).
“За результатами минулорічного успішного експерименту з використання гранітної крихти в 50 парках та скверах столиці було вирішено продовжити та масштабувати цей підхід. Окрім гранітної крихти, також використовуватиметься бішофіт – природний мінерал із високим вмістом магнію і калію. Обидва варіанти є чудовими антиожеледними засобами, а головне – дружніми до навколишнього середовища”, – зазначив директор Департаменту захисту довкілля та адаптації до зміни клімату КМДА Олександр Возний.
У КМДА розповіли, що екологічними методами з ожеледицею боротимуться в Голосіївському парку ім. Максима Рильського, на “Стежці здоров’я” Парку Партизанської слави, у парку Кіото, парку імені Тараса Шевченка та інших.
“Гранітна крихта вже давно використовується замість технічної солі у Скандинавських країнах, а також в Австрії, Німеччині та США”, – зазначили у пресслужбі.
Згідно повідомлення, серед переваг цього підходу:
-
екологічність: на відміну від технічної солі, гранітна крихта абсолютно не впливає на ґрунт, а отже не порушує водопоглинання;
-
піклування про тварин: гранітна крихта не становить загрози для домашніх улюбленців. Використання солі, своєю чергою, може викликати хімічні опіки на лапках;
-
стійкий підхід: після завершення сезону частина гранітної крихти збирається і може бути використана в наступному році.
Також, виокремлюють декілька переваг використання бішофіту порівняно з технічною сіллю, а саме:
-
природність: бішофіт є безпечним для навколишнього середовища;
-
ефективність: бішофіт швидко розщеплює лід (протягом 15 хвилин при температурі -15 °C);
-
економність: для досягнення ефекту потрібно значно менше бішофіту, ніж технічної солі;
-
біологічна сумісність: бішофіт збагачує ґрунт мінералами, що позитивно впливає на рослини та екосистему.
Раніше KВ повідомила, що поставку дорожньої солі замовили “Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Деснянського району” (2 тисячі тонн), комунальники Солом’янського району (2 тисячі тонн), “Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Печерського району” (2 тисячі тонн) та “Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району” (1,5 тисячі тонн).
Читайте: Для посипання доріг Золочівської громади хочуть придбати солі на півмільйона гривень
Фото: КМДА