У столичній Київській опері стартував 42-ий театральний сезон. Розпочався він з прем’єри унікального українського продукту – мюзиклу “Піноккія” композитора Бориса Севастьянова. Мюзикл є переосмисленням класичної італійської казки на сучасний український лад, він створений у бродвейському стилі і вражає блискучою музикою та лірикою. Допрем’єрний показ, що відбувся 13 вересня, відвідали провідні ЗМІ столиці.
Як повідомляє кореспондент KВ, прем’єра і допрем’єрний показ мюзиклу викликали в столиці справжній ажіотаж.
Мюзикл позиціонується як такий, що буде цікавим і дітям, і їхнім батькам. Особливою гордістю Київської опери є те, що це – виключно український продукт, створений українським композитором Борисом Севастьяновим.
І все ж, “Піноккія” за сюжетом схожа з італійською казкою “Піноккіо”. Театрали наголошують, що сюжет є повним переосмисленням всесвітньовідомої історії.
Події на сцені розгортаються навколо головної героїні – Піноккії, неслухняної дівчинки у тілі дерев’яної ляльки, створеної Джеппетто. Джеппетто вирішує віддати її до школи, ігноруючи відверте небажання Піноккії. На сцені він каже їй фразу, яка стане однією з головних думок мюзиклу: “Не завжди є Хочу, іноді є Треба”. Тоді Піноккія втікає, потрапляючи у низку пригод і постаючи перед новими викликами долі.
Піноккія як персонаж виступає мотиватором й втіленням справжньої сміливості та рішучості, запалюючи ці почуття у серці глядача. Вона не тільки героїчно долає усі перешкоди, а й готова жертвувати собою заради інших. Насамперед вона створена, щоб надихати, демонструючи на собі приклад долання шляху самовдосконалення. Кожен українець зараз стикається із боротьбою, як і з зовіншнім ворогом, так і всередині себе.
“Вона йшла всупереч обставинам. Кожному з нас треба вміти бути собою, не соромлячись цього. Потрібно не здаватися, а бути”, – коментує Наталка Чепченко, виконавиця ролі Піноккії.
На думку Чепченко, складність вистави полягала в тому, що все треба було робити з нуля. Театрали намагались створити дійсно унікальну історію на базі всесвітньовідомого твору, що було яскраво продемонстровано на сцені. Як додає Чепченко, українська опера почала піднімати набагато більше соціальних тем, з початком повномасштабного вторгнення, адже суспільство почало говорити на болючі теми все частіше. І такі вистави користуються попитом, а сама опера демонструє реальні можливості українських діячів у культурному полі. Також вона змогла провести паралель своєї героїні з головною героїнею фільму “Барбі”, порівнявши їхні шляхи самовдосконалення й прийняття.
“Знаєте, десь тиждень тому ми з композитором Борисом Севастьяновим проводили паралель з цим фільмом, Барбі – вона ж теж не про суто таку дівчинку-дівчинку, це історія про те, що вона всупереч нав’язаним стереотипам продовжує бути собою. Так само і Піноккія, вона теж шукає для когось бути важливою”, – додала Чепченко.
Над виставою працював видатний творчий колектив – композитор Борис Севастьянов, лібретист Дмитро Тодорюк, режисер-постановник Віталій Пальчиков, диригент-постановник Євген Воронко, художник із костюмів Дмитро Курята, сценограф Данило Василенко, балетмейстер-постановник Дарія Возняковська та головний хормейстер Анжела Масленнікова. Костюми й грим акторів виконані у стилі Бродвею, приголомшливі декорації та чаруючий музичний супровід створювали на сцені гармонійну та захоплюючу історію. Бюджет вистави “Піноккія” склав 2 мільйони гривень, з яких левова частка пішла саме на створення антуражу.
Вистава зірвала бурю оплесків, а квитки на найближчі дні повністю розпродані. Однак, ті, хто не встиг у вересні потрапити на “Піноккію”, 20, 21 і 22-го жовтня матимуть змогу це зробити. Крім того, глядачів чекатиме новий сюрприз: театральний колектив під керівництвом Петра Качанова вже готується до нової прем’єри. Це буде класичний балет під класичну музику Анатолія Кос-Анатольського.
Як раніше писала KВ, до Дня Незалежності Київська опера на Подолі запустила новий креативний проєкт – марафон із декламування віршів. Щодня опера публікувала нове відео, на якому солісти декламували вірші свого колеги – соліста-вокаліста театру, який з перших місяців війни обороняє Україну від російських окупантів.
Читайте: Київська опера презентувала відеопроєкт до Дня Незалежності
Фото: Опера