В 2025 році можуть розпочатись роботи з реконструкції виходу зі станції метро “Виставковий центр”, щоб зробити підземний вихід до “Експоцентру України”. Мова йде поки що про ймовірне проєктування. Також аж у 2025 році планується стовідсоткове завершення гілки метро від “Виставкового центру” до Одеської площі.
Про це KВ стало відомо з Додатку до проєкту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури Києва на 2024-2025 рр. (проєкт рішення Київради 08/231 – 1465 від 23.11.2023).
Департамент транспортної інфраструктури КМДА та КП “Київський метрополітен” мають у 2025 році витратити 10 млн гривень, щоб розпочати реконструкцію виходу зі станції метро “Виставковий центр” з будівництвом підземного переходу та примиканням його до підвуличного підземного переходу на просп. Академіка Глушкова.
Зараз вихід з цієї станції метро є тільки на вул. Велику Васильківську. Щоб потрапити до “Експоцентру України”, відвідувачі мають переходити наземним переходом Велику Васильківську, а потім підземним переходом – просп. Академіка Глушкова.
10 млн гривень – це тільки 2,4% від вартості усього проєкту, яка складає 458, 112 млн гривень. Тож мова йде про проєктні роботи.
Будівництво виходу з метро “Виставковий центр” безпосередньо до Національного комплексу “Експоцентр України” мало розпочатись в 2024 році, відповідно до розпорядження КМДА №137 від 19.01.2021 року. Ще раніше в КМДА планували зробити цей вихід в 2019-2020 рр. Станцію метро “Виставковий центр” відкрили в грудні 2011 року. Проєкт передбачав зведення окремого сполучення станції з підземним переходом через проспект Глушкова, але через брак коштів його не побудували.
Також в 2025 році планується за 46,83 млн гривень добудувати до стовідсоткової готовності дільницю метро від станції “Виставковий центр” до Одеської площі, де знаходиться станція метро “Теремки”. В Додатку ця лінія метро називається по-радянські – “Куренівсько-Червоноармійська”, хоча вона вже давно перейменована на Оболонсько-Теремківську.
Зазначимо, що “Експоцентр України” через недолуге брендування авторства “Banda Agency” в 2016 році досі сприймається відвідувачами як радянське “ВДНГ” (виставка досягнень народного господарства). Замовило та затвердило фіксацію радянського символу тодішнє керівництво Національного комплексу “Експоцентр України”:
– Максим Бахматов, який після цього працював радником мера Києва Віталія Кличка, а тепер позиціонує себе як розслідувача-антикорупціонера та перебуває в конфлікті з першим заступником голови КМДА Миколою Поворозником;
– Максим Яковер, який після цього працював гендиректором Меморіального центру Холокосту “Бабин Яр”, а зараз є одноосібним власником ТОВ “Біг Сіті лаб”.
Читайте: Євреї проти синагоги, або “Міжрелігійний скандал” у Бабиному Яру
Департамент транспортної інфраструктури КМДА з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність цієї структури з 9 листопада 2021 року особисто контролює Віталій Кличко. З 16 липня 2014 року начальником КП “Київський метрополітен” працює Віктор Брагінський.
Читайте: Наступного року в Києві може розпочатись проєктування другого виходу зі станції метро “Вокзальна”
Фото: Facebook Євгена Мушкіна