Фракція партії “УДАР Віталія Кличка” у Київській міській раді (Київраді) звернулася до Служби безпеки України (СБУ) щодо поширення депутатом Київради Андрієм Вітренком недостовірної та маніпулятивної інформації про стан станцій метрополітену. У комунальному підприємстві (КП) “Київський метрополітен” заявили, що не отримували від депутата Вітренка жодних запитів щодо загрози затоплення станцій і тунелів метрополітену.
Про це KВ стало відомо з повідомлення пресслужби Київської міської державної адміністрації (КМДА).
Депутати підкреслили, що “поширення недостовірної та маніпулятивної інформації щодо нібито загрози підтоплення станцій метро “синьої” лінії у зв’язку з підняттям рівня ґрунтових вод зменшує рівень довіри до Київського метрополітену як надійного цілодобового укриття та безпечного транспорту”.
“Інформація щодо нібито зриву строків виконання відновлювальних робіт біля станції метро “Деміївська” через нібито зупинку робіт у вихідні дні створює напружений стан у суспільстві. Такі маніпуляції в подальшому можуть призвести до збурення суспільства в умовах правового режиму воєнного стану, а також можуть бути використані державою-агресором для підривної діяльності проти України”, – йдеться у зверненні депутатів Київради від фракції “УДАР”до Служби безпеки України.
Також депутати фракції закликають СБУ перевірити мотиви розповсюдження депутатом Київради Андрієм Вітренком інформації щодо роботи столичного метрополітену.
“Заяви про загрозу підтоплення станцій метро є необґрунтовані, оскільки Андрій Вітренко не є експертом і фахівцем у питаннях цивільного захисту, транспорту, метрополітену чи утримання та обслуговування об’єктів критичної інфраструктури. Водночас подібні заяви створюють у мешканців помилкове ставлення щодо нібито аварійного стану тунельних споруд і станційних комплексів метрополітену, а також щодо неможливості забезпечення метрополітеном укриття населення під час повітряної тривоги”, – заявили “ударівці”.
Крім того, за інформацією КП “Київський метрополітен”, через масове поширення недостовірної інформації щодо нібито аварійного стану тунельних перегонів зменшилася кількість людей, які використовують підземні станції як укриття.
У підприємстві наголошують, що столична підземка облаштована необхідними технологічними інженерними системами, зокрема щодо відкачування ґрунтових, атмосферних і виробничих стічних вод від споруд метрополітену в міську водостічну мережу.
“Уся вода, що надходить до споруд, через спеціальні водовідвідні мережі відкачується насосними агрегатами. Фахівці підприємства щоденно контролюють дебіт води, а також регулярно проводять огляд, обслуговування та утримання інженерних систем і насосного обладнання для забезпечення їхньої безперебійної роботи”, – запевняють комунальники.
У підприємстві “Київський метрополітен” також зауважили, що не отримували від Андрія Вітренка запитів або звернень щодо загрози затоплення станцій і тунелів метрополітену, можливості закриття функціонуючих станцій, неготовності метрополітену до весняних паводків, графіка робіт підрядною організацією виконання аварійно-відновлювальних робіт тунельного перегону між станціями “Либідська” та “Деміївська”.
“А отже і не надавали жодної інформації, на основі якої можна було б робити якісь висновки та передбачення”, – додали у КП “Київський метрополітен”.
Як інформувала KВ, 8 грудня 2023 року було зупинено рух поїздів метро на ділянці між станціями “Теремки” – “Деміївська” з міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелів. За попередніми розрахунками, відновлювальні роботи на підтопленій ділянці метро можуть тривати до 6 місяців. Київрада створила тимчасову контрольну комісію, яка має встановити причини аварійної ситуації, що призвела до закриття 6 станцій Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену.
У січні поточного року директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор заявив, що, за попередніми висновками експертів Науково-дослідної судово-експертної установи, причиною деформації тунелю між станціями “Деміївська”-“Либідська” є неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.
Читайте: Винні “папєрєднікі”: КМДА оголосла причини аварії на ділянці “Деміївська”-“Либідська”
А на початку лютого у КМДА повідомили, що рух поїздів метро між станціями “Либідська” та “Деміївська” планують відновити наприкінці літа. Проєктна документація повинна була бути надана на експертизу до 12 лютого, а в березні планують остаточно визначити вартість і уточнити терміни виконання робіт.
Фото: з відкритих джерел