Кабінет міністрів (КМ) вніс у Верховну Раду (ВР) законопроекти про нові правила розмитнення авто – без урахування вартості транспортного засобу. Натомість формула розрахунку складатиметься з віку, типу і об’єму двигуна, а також ексклюзивності автівки.
Про це KВ стало відомо з повідомлення постійного представника уряду в парламенті Тараса Мельничука.
Законопроект №7466 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України” змінює існуючу формулу оподаткування легкових автомобілів на нову, яка не враховуватиме вартість транспортного засобу, а складатиметься з показників віку, типу і об’єму двигуна та ексклюзивності транспортного засобу.
Цим же документом уряд пропонує виключити з переліку платників збору на обов’язкове державне пенсійне страхування (ОДПС) тих людей чи підприємства, хто набувають право власності на авто, що підлягають першій державній реєстрації в Україні.
Проект закону №7467 “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України” передбачає встановити такі норми:
-
50% надходжень від акцизного податку з ввезених на митну територію України транспортних засобів спрямовуються до загального фонду Державного бюджету;
-
інші 50% таких надходжень спрямовуються до спеціального фонду Держбюджету.
Одночасно КМ пропонує ВР скасувати норму щодо віднесення до доходів загального фонду Держбюджету зборів на ОДПС, які сплачуються при набутті права власності на автівки при першій реєстрації в Україні.
Законопроект №7468 “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України” дозволяє розмитнення авто на підставі електронної митної декларації, яка подається декларантом через Єдиний державний веб- портал електронних послуг.
Разом з тим, передбачається, що підприємства, які здійснюють декларування вживаних легкових автомобілів старше трьох років з дня випуску можуть за бажанням обрати будь-яку іншу форму декларування передбачену, Митним кодексом.
Документ визначає, що сертифікація авто, ввезених для вільного обігу, є добровільною та може здійснюватися за бажанням особи, що ввозить такий транспортний засіб.
Уряд пропонує парламенту також встановити, що замовлення послуг з державної реєстрації та перереєстрації легкових автомобілів здійснюється засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Як інформувала KВ, Комітет Ради з питань фінансів, податкової та митної політики, очолюваний Данилом Гетманцевим, рекомендує відновити оподаткування імпорту. В комітеті кажуть, що це – для наповнення держбюджету і щоб не було “надмірної конкурентної переваги” імпорту порівняно з вітчизняною продукцією.
Читайте: Рада відновить оподаткування імпорту з липня-22
Фото: “Економічна правда”