Київський нардеп-мажоритарник Романа Грищука звернувся до міністра освіти і науки Сергія Шкарлета з проханням розробити механізм зарахування навчальних досягнень із предметів, які здобувач освіти вивчав у закордонних школах.
Про це KВ стало відомо з повідомлення в Facebook народного депутата Романа Грищука (фракція “Слуга народу”; 222 округ частина Солом’янського району Києва) та депутатського звернення до міністра освіти та науки Сергія Шкарлета.
Як зазначає Грищук, за даними Міністерства освіти понад 400 000 українських школярів вимушено навчаються за кордоном, що становить кожен 10 учень України.
“Проблем багато, але одна з основних: подвійне навантаження на дитину. Крім школи в країні перебування, діти вимушені також проходити заняття в українських школах онлайн. Часто уроки співпадають по часу. Часто доводиться повторювати те, що вже вчив. Але найчастіше – це просто фізична неможливість одночасно навчатись у двох школах. Багато дітей і батьків кидають українські школи і втрачають навіть такий зв‘язок з Україною”, – зазначає Грищук.
Грищук зазначає, що ще в жовтні Міністерству освіти та науки було доручено розробити механізм взаємозаліку, щоб діти, які за кордоном, вчили в нашій школі тільки: українську мову, українську літературу та історію України.
“Направив депутатське звернення, щоб перевірити виконання цього доручення.
Як ви вважаєте, чи реально тягнути навчання у двох школах”, – додав Грищук.
У своєму депутатському зверненні до Шкарлета, нардеп зазначає, що з початку широкомасштабного вторгнення тисячі українських сімей вимушено змінили місце проживання, через що 1 вересня 2022 року навчальний рік для 492077 дітей розпочався за кордоном.
“Наразі школярі мають можливість здобувати українську освіту дистанційно одночасно з навчанням у школах в країнах їх фактичного місцезнаходження”, – йдеться у зверненні.
Водночас, Грищук зазначає, що одночасне навчання за двома навчальними програмами призводить фактично до подвійного навантаження на дітей, що не відповідає державним санітарним нормам та до погіршення їх фізичного та психологічного здоров’я.
“З метою зменшення навантаження на дітей, що перебувають за кордоном, 5 жовтня 2022 року на засіданні комітету Верховної Ради (ВР) з питань освіти, науки та інновацій надано протокольне доручення Міністерству освіти і науки з розробки механізмів та процедур щодо порядку зарахування навчальних досягнень з предметів, які здобувач освіти вивчав у закордонних школах, оптимізації розкладу уроків із врахуванням зайнятості учнів у першій половині дня в закордонних школах”, – зазначається у зверненні.
Проте нардеп зазначає, що станом на 15 січня ц.р. зазначена проблема залишається не вирішеною, що “створює ризик відмови дітей від освітніх послуг в системі української освіти, а відтак до втрати зв’язку держави з ними”.
У зверненні Грищук просить міністра освіти Шкарлета вжити заходів щодо розробки механізмів та процедур зарахування навчальних досягнень із предметів, які здобувач освіти вивчав у закордонних школах.
Нагадаємо, Кабінет міністрів подасть у Верховну Раду розроблений Міністерством освіти і науки законопроект щодо моделі вступних випробувань у вищі навчальні заклади у 2023 році у вигляді удосконаленого національного мультипредметного тесту (НМТ). Механізм мультитесту розкрив міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.
Читайте: Абітурієнти 2023 року здаватимуть мультипредметний тест
Фото: Твоє місто