На конференції SalesFest 2024, яка відбулася у Києві 7 листопада, відбулася панельна дискусія, присвячена програмі іпотечного кредитування ”єОселя” за участі фахівців з продажу житлової нерухомості. Експерти обговорили, як програма стала вирішальним фактором зростання продажів у сегменті первинного житла. Завдяки вигідним умовам кредитування, «єОселя» значно підвищила доступність іпотеки, становлячи до 50% продажів у деяких компаніях. Проте ринок починає залежати від цієї програми, що створює певні ризики, особливо через обмежену доступність фінансування.
Як передає кореспондент КВ, всі учасники панелі — представники банківських установ, державних органів і забудовників — зійшлися на думці, що програма пільгової іпотеки “єОселя” здійснила справжню революцію на ринку нерухомості.
“Програма показала себе як ефективний, цифровий процес, що сприяє доступності іпотеки. І не лише завдяки вигідним ставкам — 3% для пільгових категорій і 7% для інших. Сьогодні кожен українець усвідомив, що іпотека — це не щось далеке чи незрозуміле”, – розповіла директорка департаменту іпотечного кредитування Sense Bank Орися Юзвишин.
Комерційна директорка «Інтергал-Буд» Анна Лаєвська також вважає програму надзвичайно важливою для ринку продажу житла.
“Останніми місяцями, за нашими даними, “єОселя” становить 45-50% всіх продажів компанії. Коли спілкуємося з колегами по ринку, інколи жартуємо, що якби встигали вчасно обробляти всі заявки клієнтів, які є в роботі, то могли б навіть закривати 80% продажів за рахунок єОселі. Це, з одного боку, чудово, і ми дуже вдячні всім учасникам програми, з іншого — є певні ризики для ринку, адже він стає залежним від обсягів і прогнозованості цього фінансування”, – розповіла Лаєвська.
І зауважила, що з позиції клієнтів-позичальників, середній термін очікування у їхній компанії становить орієнтовно три місяці.
“Це досить тривалий період, зумовлений чергою, яка утворилася через особливості фінансування та велику кількість заявок, що надходять у різні банки. Тому позичальникам доводиться чекати, щоб отримати бажаний договір на квартиру і нарешті заселитися”, – говорить Лаєвська.
Фахівці також зазначили, що у перспективі купівля житла на вторинному ринку поступово буде вилучатися з програми.
“Ще наприкінці минулого року ми майже не кредитували фізичних осіб для купівлі житла у фізичних осіб. Сьогодні ж у нас 80% видач кредитів – це кредити на купівлю житла на етапі будівництва, близько 14% — на купівлю готового житла від забудовників, а лише 5-6% — це кредити фізичним особам на купівлю житла на вторинному ринку”, – директор з роздрібного бізнесу та член правління АТ “СКАЙ БАНК” Володимир Чорненький.
Девелопери, зі свого боку, зацікавлені в тому, щоб більша частина фінансування припадала на об’єкти на етапі будівництва, адже зараз більшість угод стосується готового житла від забудовників.
“Наші акредитовані об’єкти переважно мають ступінь готовності від 50%. Хотілося б бачити у програмі й об’єкти з нижчим рівнем готовності”, – додала Анна Лаєвська.
Під час дискусійної панелі спікери також розповіли. що нещодавно у програму “єОселя” внесли зміни щодо віку житла, обмеживши його до трьох років. На їхню думку, це дозволить підвищити пропускну спроможність програми на первинному ринку.
“Це не лише цікаво для девелоперів, але й корисно для економіки країни, адже розвиток будівництва сприяє наповненню бюджету через податки та створенню робочих місць,” — резюмувала Лаєвська.
Нагадаємо, у Києві відбувся SalesFest-2024 “Прокачка” продажів житла – практики успішних гравців”, який зібрав понад 300 професіоналів ринку нерухомості. Понад 20 експертів поділилися практичними порадами щодо підвищення ефективності продажів житла. SalesFest-2024 став платформою для обміну досвідом та лайфхаками успішних продажів під час війни, обговорення актуальних трендів та встановлення нових професійних контактів у сфері продажів нерухомості.
Читайте: У Києві на SalesFest-2024 розкажуть як підвищити ефективність продажів нерухомості
КиївВладаІнна Міхно