Столична корпорація «Київавтодор» розпочинає ремонт 25-річного шляхопроводу на вулиці Рональда Рейгана (раніше – Драйзера) над коліями швидкісного трамваю. На роботи планують витратити понад 238 мільйонів гривень, а виконавцем обрали ТОВ «Ростдорстрой», що належить оточенню ексмера Одеси Геннадія Труханова (на колажі праворуч). Підряд віддали без конкуренції, причому всього через три дні після того, як президент позбавив Труханова українського громадянства. Тому політика політикою, а бізнес працює за усталеними правилами.
Як стало відомо КВ з оголошення електронної системи Prozorro, 17 жовтня 2025 року КК “Київавтодор” (*) уклала із ТОВ “Ростдорстрой” (**) договір на проведення капітального ремонту шляхопроводу по вул. Рональда Рейгана через колії швидкісного трамваю. Ціна договору становить 238,07 млн гривень.

Розташування шляхопроводу по вул. Рональда Рейгана через колії швидкісного трамваю
Згідно з договором, підрядник до кінця 2026 року має відремонтувати сам шляхопровід, включно із заміною опор, оновити зовнішнє освітлення, дощову каналізацію, мережі трамвая та тролейбуса. Також передбачено встановити ліфти до станції швидкісного трамваю, а на прилеглій території – облаштування газонів.
ТОВ “Ростдорстрой” отримало це замовлення без конкуренції, оскільки охочих позмагатися за нього в тендері не знайшлося.
У Київській міськдержадміністрації (КМДА) повідомили, що цей шляхопровід ввели в експлуатацію у 1999 році та з того часу жодного разу капітально не ремонтували. Зазначається, що під час обстеження у 2023 році було виявлено зношеність покриття та гідроізоляції, тріщини, іржаву арматуру та місцями відшарований бетон. Через це, як наголосили в адміністрації, подальше користуватися мостом без ремонту є небезпечним.

Рендер капремонту шляхопроводу (джерело – КМДА)
Зазначимо, що в документах КМДА капремонт шляхопроводу по вул. Рональда Рейгана (тоді ще Теодора Драйзера) через колії швидкісного трамваю згадується щонайменше з 2018 року. Так, у розпорядженні від 19.09.2018 року № 1723 його включили до переліку об’єктів для ремонту, оцінивши роботи у 50 млн гривень і запланувавши їх проведення на 2019–2020 роки. У розпорядженні кінця 2019 року вже фігурує вартість 51,62 млн гривень, а терміни завершення ремонту зміщені до квітня 2023 року. Новіших документів з цього приводу у відкритому доступі знайти не вдалося.
Проєкт цього капремонту КК “Київавтодор” замовила у березні 2019 року за 2,08 млн гривень у ТОВ “Проектна компанія “Аркон”. У лютому 2022 року був укладений договір на самі ремонтні роботи. Його ціна становила 70,39 млн гривень, а підрядником обрали ТОВ “Мостобудівельний загін №112”. Проте через запровадження воєнного стану договір розірвали.
У жовтні 2023 року проєктну документацію оновили — цим займалося ТОВ «Проектна компанія “Автомагістраль”, послуги якого обійшлися у 1 млн гривень.
У липні вже поточного року «Київавтодор» оголосив новий тендер на капітальний ремонт шляхопроводу — з очікуваною вартістю 248,84 млн гривень. Однак процедура завершилася без результату. Тендер відмінили через неможливість усунути порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме – “необхідність перерахунку очікуваної вартості у зв’язку з уточненням розміру кошторисної заробітної плати”.
Відбулося це після скарги потенційного учасника – ТОВ “Енергетично-дорожнє будівництво” до Антимонопольного комітету щодо дискримінаційних умов закупівлі, які комітет зобов’язав замовника усунути. Зазначимо, що новий тендер було оголошено вже з очікуваною вартістю 240,53 млн гривень, тобто на понад 8 млн менше.
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Ростдорстрой” зареєстровано в 2005 році в Одесі. Статутний фонд – 5,13 млн гривень. Кінцеві бенефіціарні власники – Євген Коновалов і Юрій Шумахер (на колажі по центру). Засновник – ТОВ “Юттема АУ ГмбХ” (Австрія), директор – Олексій Андрюшин.
ТОВ “Ростдорстрой” входить до однойменної групи Юрія Шумахера і Євгена Коновалова. Компанії групи займаються будівництвом доріг і автомагістралей. Основні активи групи – ТОВ “Ростдорстрой” і ПП “Київшляхбуд” . Шумахер і Коновалов також є співвласниками компаній, що працюють у сфері нерухомості та транспорту.
Юрій Шумахер – депутат Одеської міської ради, член фракції “Довіряй справам”. Вказана фракція представляє партію доневдана мера Одеси Геннадія Труханова, який 14 жовтня 2025 року указом президента був позбавлений українського громадянства.
За даними Clarity Project, в результаті участі в публічних закупівлях ТОВ “Ростдорстрой” уклало 748 договорів на суму 99,45 млрд гривень. Найбільші замовники – обласні служби відновлення та розвитку.
“Київавтодор” віддав “Ростдорстрою” включно з нинішнім вже сім замовлень загальною вартістю 2,13 млрд гривень. Зокрема, як раніше писала КВ, ця фірма працювала над реконструкцією Пейзажної алеї, капремонтами шляхопроводу на вул. Новокостянтинівській та через залізничну колію ділянки Київ – Петрівка – Київська ГЕС по вул. Полярній.
Читайте: “Актуальная” задача: в Киеве стартовала реконструкция Пейзажной аллеи за 136 млн гривен
Крім цього, у червні 2023 році “Київавтодор” замовив “Ростдорстрою” реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу, який в розпал робіт обвалився. Дивом обійшлося без жертв та постраждалих. В день аварії у підрядника запевнили, що беруть всю відповідальність за інцидент на себе та усуватимуть його наслідки за власний кошт, не чекаючи результатів експертиз. Наприкінці грудня 2023 року рух по шляхопроводу відкрили, однак лише в травні 2024-го було оголошено про завершення всього комплексу робіт.
Читайте: Достроково втомився: чому обвалився Дегтярівський шляхопровід та що з ним буде далі
З лютого минулого року Нацполіція розслідує факти можливих розтрати і привласнення бюджетних коштів при реконструкції Дегтярівського шляхопроводу. Слідчі попередньо встановили, що щонайменше 300 млн з 920 млн гривень, які мав отримати підрядник цих робіт ТОВ “Ростдорстрой”, було перераховано на закупівлю різних матеріалів за завищеними цінами.
Читайте: Нацполіція розслідує “бюджетні розпили” при реконструкції Дегтярівського шляхопроводу
ТОВ “Ростдорстрой” фігурує у низці інших кримінальних проваджень. Зокрема, НАБУ розслідує можливу розтрату 200 млн гривень службовими особами Укравтодору та його підрозділів під час ремонту автодоріг Н-11 Дніпро-Миколаїв та Т-15-08 у Миколаївській області (провадження №42017150000000243). Згідно з матеріалами справи, “Ростдорстрой” під час робіт на дорозі Т-15-08 не дотримувався вимог проєктної документації при виготовленні асфальтобетону, що зменшувало витрати, та в результаті привласнював бюджетні кошти.
Серед іншого, ТОВ “Ростдорстрой” підозрюється в привласненні бюджетних коштів під час ремонту мосту через річку Кобелячок на замовлення Служби автомобільних доріг (САД) Полтавщини (провадження №12019170000000302 від 22.08.2019 року), а також під час виконання будівельних та ремонтних робіт доріг на території Миколаївської області на замовлення САД Миколаївської області (провадження №12020150030001782 від 06.05.2020 року).
Генеральним директором КК “Київавтодор” з 5 липня 2022 року є Олександр Федоренко (на колажі ліворуч). Він же з 19 травня 2020 року очолював цю комунальну корпорацію на правах виконувача обов’язків керівника.
Читайте: Дороги столичні, схеми класичні: Нацполіція розслідує чергові бюджетні “розпили” у “Київавтодорі”
КК “Київавтодор” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року до вересня поточного року очолював Руслан Кандибор. З 11 вересня 2025-го обов’язки керівника цього департаменту покладено на заступника – Романа Лелюка.
Нагадаємо, 18 липня цього року Голосіївський районний суд Києва на два місяці відсторонив від виконання службових обов’язків директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Рішення було прийнято у справі виникнення аварійної ситуації у тунелі метро та закриття руху на ділянці між станціями “Либідська” – “Теремки”. Раніше, 10 липня, правоохоронці повідомили про підозру “директору одного з департаментів Київської міської державної адміністрації (КМДА)”.
Читайте: “Київавтодор” вклав 145 млн гривен у спецтехніку: хто постачальник і як вдалося уникнути конкуренції
Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко.
* КК “Київавтодор” (код ЄДРПОУ: 03359026)
** ТОВ “Ростдорстрой” (код ЄДРПОУ: 33658865)
Фото: колаж КВ
Альона Момот
КиївВлада


 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		


 
				 
									 
									 
									
 
				 
								 
								 
								