Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ

Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ

У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника за попередній місяць. Судячи із ТОПових договорів, найбільшим пріоритетом для столиці наразі є оновлення шляхопроводів: ремонтні роботи на таких обʼєктах біля метро “Дарниця” та на вул. Новокостянтинівській стали найдорожчими угодами міста. Більше третини мільярда гривень спрямували на зведення укриттів трьох шкіл, необхідність яких ні в кого не викликає сумнівів. Чого не скажеш про ремонти в парках та облаштування поливних систем, у які відповідальне КО “Київзеленбуд” минулого місяця вирішила вкласти понад 120 млн гривень.

Як стало відомо КВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, у жовтні 2024 року розпорядники бюджетних коштів столиці уклали за результатами публічних закупівель 5 727 договорів. Їхня загальна ціна склала 4,91 млрд гривень.

Найбільші замовлення

У жовтні Київ найбільше коштів вклав у реконструкції, будівельні та ремонтні роботи, які становили більше половини загальної вартості місячних замовлень столиці – 2,84 млрд гривень. Серед замовників за цією статтею видатків виділилася КК “Київавтодор” (*), яка замовила масштабні роботи одразу на двох шляхопроводах – реконструкцію шляхопроводу біля станції метро «Дарниця» за 439,99 млн гривень та капремонт шляхопроводу на вул. Новокостянтинівської над залізничними коліями за 377,03 млн гривень.

КВ повідомляла, що  для перебудови шляхопроводу на “Дарниці”  “Київавтодор” шукав підрядника через відкритий аукціон, але через відхилення вигіднішої за ціною пропозиції конкурента, замовлення все одно дісталося улюбленому підряднику корпорації – одеському ТОВ “Автомагістраль-Південь” (**). Кілька тижнів до цього фірма заявляла про блокування своєї роботи через тиск силовиків, але, схоже, все не так погано і дороговартісних проєктів у неї все більшає.

Для капремонту  шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській підрядником корпорація обрала одеське ТОВ “Ростдорстрой” (***) з орбіти впливу одеського мера Геннадія Труханова. Ця компанія відома в Києві як підрядник реконструкції Дегтярівського шляхопроводу, який минулоріч обвалився під час реконструкції.

Читайте: “Київавтодор” віддасть 440 млн гривень за реконструкцію шляхопроводу на Дарниці своєму топовому підряднику та На столичній Куренівці за 377 млн гривень починається масштабний ремонт шляхопроводу

У добрячу копійку (344,67 млн гривень) влетіло столиці у жовтні будівництво укриттів в трьох навчальних закладах. Згідно з укладеними договорами, які підписували профільні управління райдержадміністрацій (РДА), до кінця 2025 року споруди цивільного захисту мають побудувати у школі №197 ім. Дмитра Луценка та гімназії №154 у Святошинському районі, а також ліцеї №142 у Солом’янському районі.

Ще одне значне замовлення по “будівельно-ремонтній” статті видатків також стосується освітньої сфери. Йдеться про реконструкцію столичної школи №23 в Биківні, яка триває вже десятий рік та передбачає збільшення потужності навчального закладу майже на третину. Деснянська РДА уклала новий договір ціною 215 млн гривень з ТОВ “Експорта”, що належить Андрію Репіку – родичу багаторічного директора Департаменту фінансів Київської міськдержадміністрації (КМДА) Володимира Репіка.

Читайте: Реконструкцію школи в Биківні продовжить фірма родича головного фінансиста КМДА

Слід відзначити, що у жовтні в столиці активно займалися капремонтами парків та скверів, які профільне КО “Київзеленбуд” профінансує на понад 122 млн гривень. Зокрема, киян та гостей міста вирішили порадувати оновленням парку навколо озер Йорданське та Кирилівське за 32 млн гривень, парку “Фестивальний” за 16 млн гривень, парку на Дніпровській набережній за 12 млн гривень, парку “Радунка” за 9 млн гривень. Крім цього, ще понад 10 млн гривень передбачено на облаштування поливо-зрошувальних систем в зелених зонах.

На другому місці за обсягом витрат Києва у жовтні опинилися медичне обладнання, ліки та засоби гігієни. На ці потреби спрямували понад 444,23 млн гривень. Із них на 368 млн гривень назамовляли обладнання: рентгенівські системи для “Київської міської лікарні швидкої медичної допомоги”, рентгенівська мамографічна система для «Київського міського  клінічного  онкологічного центру», устаткування для операційних для  “Свято-Михайлівської клінічної лікарні”, цифрова ультразвукова система для “Київського міського центру нефрології та діалізу” тощо. Понад 54 тис. гривень спрямували на ліки, яких найбільше придбав “Київський міський центр нефрології та діалізу”, ще понад 21 млн гривень – на гігієнічні засоби, основними замовниками яких були районні територіальні центри соцобслуговування.

Третю позицію за обсягом замовлень у жовтні в Києві зайняло паливо, якого закуплено на 318,87 млн гривень. Найбільше палива, а точніше дизеля, знадобилося КП “Київпастранс”, яке уклало два договори загальною ціною 164,5 млн гривень, а також Департаменту муніципальної безпеки КМДА, яке у жовтні закупило дизеля та бензину майже на 90 млн гривень.

Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ

Також серед замовлень столиці у жовтні:

  • продовження реконструкції приймального та спеціалізованих відділень Свято-Михайлівської лікарні за 155 млн гривень;
  • путівки для оздоровлення дітей на 49,17 млн гривень;
  • водопониження території приватної забудови мікрорайону Червоний хутір за 37,13 млн гривень;
  • підмітально-прибиральна машина для КП “Київтеплоенерго” за 23,59 млн гривень;
  • капремонт пошкодженої внаслідок воєнних дій будівлі КНП “Центру первинної медико-санітарної допомоги №3” за 13,19 млн гривень;
  • 8 тракторів для КО “Київзеленбуд” за 12,58 млн гривень;
  • капремонт житлового будинку у провулку Коломийський, 12 у Голосіївському районі після пошкодження внаслідок збройної агресії росії за 6,5 млн гривень.

Найбільші замовники та підрядники

У вересні закупівлі в Києві здійснювали 403 розпорядники бюджетних коштів. Лідером за загальною сумою освоєних грошей стала КК “Київавтодор”, яка уклала пʼять угод на 823 млн гривень. Крім двох згаданих коштовних договорів на оновлення шляхопроводів біля станції метро «Дарниця» та на вул. Новокостянтинівської над залізничними коліями, корпорація замовляла авторські нагляди за цими роботами майже на 3 млн гривень, а також розробку документації капремонту підземного пішохідного переходу на площі Українських Героїв за 3,7 млн гривень.

 

Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
ТОП-5 найбільших замовників столиці у вересні

Жовтень 2024 року приніс столичні замовлення більш ніж 2,3 тисячам компаній і ФОПів. Очолило їхній перелік зі значним відривом від інших підрядників ТОВ “Автомагістраль-Південь”, якому протягом минулого місяця віддали шість замовлень на 554 млн гривень. Насамперед цю фірму минулого місяця звів на п’єдестал договір з КК “Київавтодор” на реконструкцію шляхопроводу біля станції метро «Дарниця» майже за 440 млн гривень. Решту пʼять замовлень фірма отримала від підпорядкованих “Київавтодору” підприємств – КП “Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району” (на ремонт дорожнього покриття та підземного переходу на вул. Зої Гайдай) та КП “Київміськсвітло” (на ремонт освітлення по вул. Данила Щербаківського, а також приватних секторах «Караваєві Дачі» та «Ширма»).

Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
ТОП-5 найбільших підрядників столиці у вересні

За даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Автомагістраль-Південь” (найбільший підрядник жовтня) зареєстровано у 2006 році в Одесі. Засновник – Олександр Бойко, керівник компанії – Микола Тимофєєв.

У ЗМІ існує кілька припущень щодо того, хто насправді здійснює контроль над ТОВ “Автомагістраль-Південь”. Найпоширенішими є версії щодо зв’язку фірми з оточенням мера Одеси Геннадія Труханова, а також щодо лобіювання інтересів фірми ексзаступником голови Офісу президента Кирилом Тимошенко.

Нагадаємо, що на початку жовтня цього року в ТОВ “Автомагістраль-Південь” публічно заявили про призупинення роботи на стратегічно важливих обʼєктах через “атаку” силових структур. У заяві компанії йшлося, що силами Головного слідчого управління та Департаменту стратегічних розслідувань Нацполіції в офісах компанії та квартирах працівників були проведені обшуки. В компанії зазначили, що розпочате кримінальне провадження пов’язане з тендерами, які у різний час у різних регіонах компанія виграла на Prozorro, при цьому деталей не уточнили.

Однак у Нацполіції запевнили, що робота компанії не заблокована. За їхньою версією, під час досудового розслідування встановлено, що посадові особи компанії штучно завищували вартість товарів та внесли недостовірні відомості до актів виконаних робіт, чим спричинили збитки держбюджету на суму понад 1 млрд гривень. Які саме підряди є спірними, правоохоронці також також не уточнили.

За даними Clarity-project, в результаті участі у публічних закупівлях ТОВ “Автомагістраль-Південь” уклало 699 договорів на загальну суму 177 млрд гривень. Ця фірма очолює список найбільших пiдрядників КК “Київавтодор” – між сторонами підписано 13 договорів загальною вартістю 5,48 млрд гривень. Зокрема, у 2018 році за 590,21 млн гривень корпорація замовила капремонт проспекту Степана Бандери від Північного мосту до вул. Олени Теліги (оплата відповідає ціні договору), за 318,1 млн гривень – капремонт вул. Заболотного від Одеської площі до будинку № 156 (оплата 317,38 млн гривень), а у 2020 році за 805 млн гривень – капремонт просп. Героїв Сталінграда (роботи тривають).

Читайте: “Киевавтодор” за 805 млн гривен нанял подрядчика для капремонта проспекта Героев Сталинграда

Запровадження в Україні воєнного стану не стало перешкодою для оформлення дороговартісних угод між “Київавтодором” та “Автомагістраль-Південь”. Навпаки, протягом цього часу вони підписали рекордні за ціною договори – на капремонт вул. Богатирської за 1,27 млрд гривень та на реконструкцію розв’язки на перетині вулиць Богатирської і Полярної за 1,29 млрд гривень. У столичній владі вирішили взятися за вказану реконструкцію попри петицію киян, які просили заборонити будівництво нових розв’язок до закінчення інших транспортних довгобудів, вартість яких з роками зростає в рази. Тоді з’ясувалося, що на вказаній розв’язці власник фірми Олександр Бойко зможе заробити подвійно, адже асфальт для виконання робіт закуплять ще у однієї з його компаній. 

Читайте: “Київавтодор” вкладе перші 1,3 млрд гривень у реконструкцію розв’язки на Оболоні

Нагадаємо, що наприкінці серпня поточного року столичний міський голова Віталій Кличко оголосив про завершення реконструкції розв’язки на перетині вулиць Богатирської і Полярної та відкрив рух по ній. Однак історія цих робіт ще не завершена, оскільки вона є предметом кримінального провадження столичної поліції. Згідно з матеріалами справи, посадові особи “Київавтодору” у ймовірнійу змові з керівництвом ТОВ “Автомагістраль-Південь” нібито привласнили бюджетні кошти у особливо великих розмірах, завищивши в докумантах обсяги та вартість.

До цього ТОВ “Автомагістраль-Південь” також мало в своєму досьє чимало кримінальних проваджень. Зокрема, слідче управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Києві розслідує провадження (№ 42021100000000038 від 19.01.2021 року) за підозрою “Автомагістраль-Південь” в ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах. А слідчі Білгород-Дністровського районного відділу поліції в Одеській області в рамках провадження №42020161240000202 від 12.10.2020 року підозрюють посадових осіб компанії у привласненні та розтраті бюджетних коштів при проведенні ремонту автодороги Т-16-10/Н-33/ – Приморське – Жовтий Яр – Татарбунари.

КК “Київавтодор” (найбільший замовник жовтня) з 5 липня 2022 року очолює Олександр Федоренко (на колажі ліворуч). Він же з 19 травня 2020 року керував корпорацією на правах виконувача обов’язків керівника.

Читайте: Нацполіція розслідує “бюджетні розпили” при реконструкції Дегтярівського шляхопроводу

КК “Київавтодор” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, директором якого з 1 вересня 2021 року є Руслан Кандибор. Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко (на колажі праворуч).

Нагадаємо, що протягом вересня 2024 року київські бюджетні замовники провели через Prozorro договорів на загальну суму 3,37 млрд гривень, що є середнім показником для столиці. Ознаменувався той місяць кількома резонансними угодами. По-перше, КП “Плесо” з шостої спроби нарешті замовило розчистку зникаючого озера Синє. Однак відновлення цієї водойми все ж, мабуть, залишається під питанням, адже підрядником обрали компанію, яку підозрюють у бюджетних махінаціях при виконанні робіт на озері в сусідньому районі. По-друге, замовлено ремонт на ділянках для почесних поховань кладовища по вулиці Стеценка. Але підрядник “намудрував” з документами настільки, що угоду поспішили розірвати ще до початку робіт.

Читайте також інші матеріали про замовлення Києва, а також міських і селищних громад Київщини

* КК “Київавтодор” (код ЄДРПОУ: 03359026)

** ТОВ “Автомагістраль-Південь” (код ЄДРПОУ: 34252469)

*** ТОВ “Ростдорстрой” (код ЄДРПОУ: 33658865)

Фото: колаж КВ

Альона Момот

КиївВлада
Рекомендуємо до перегляду
Генпрокуратура намагається не допустити нової забудови НПП “Голосіївський” компаніями “КСМ-Груп”
Генпрокуратура намагається не допустити нової забудови НПП “Голосіївський” компаніями “КСМ-Груп”
09:00 Генпрокуратура через суд намагається повернути державі земельну ділянку площею 5,69 га на просп. Академіка Глушкова, 65 (територія НПП “Голосіївський”). У 2022 році право…
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
09:00 У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника…
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
09:00 На районному рівні в Київській області за рік відбулися значні політичні зміни, які відбилися на складі рад та політичному ландшафті регіону. У 2024…
Banner
QlU7mDx4