Пояснення загроз і ризиків та Нова редакція КОНСТИТУЦІЇ :
1. Верховна Рада буде створювати елементи територій – ст.85.
Чинна редакція ДІЮЧОЇ Конституції передбачає сталий територіальний устрій з визначеними категоріями районів, областей, міст, селищ, сіл. Нова Конституція визначає нове утворення – “громаду” поряд з існуючими районами і областями (регіонами). Тобто населені пункти змінено на “поселення” і це названо реформою…
Стаття 85. До повноважень Верховної Ради України належить: 29) утворення і ліквідація громад, районів, областей, встановлення і зміна їхніх меж; найменування і перейменування поселень, громад, районів, областей; 30) призначення позачергових виборів голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад;
2. Під виглядом “децентралізації” та реформування системи, Президент створює свою систему впливів і змінює адміністративний устрій держави на Президентську республіку:
– отримуючи право зупиняти повноваження рад, обраних народом і замінюючи голів на тимчасових ДЕРЖАВНИХ уповноважених;
– призначаючи ПРЕФЕКТІВ і ліквідуючи обласні і районні адміністрації;
– надаючи префектам наглядові функції прокуратури;
Стаття 106. Президент України: 81) тимчасово зупиняє повноваження голови громади, складу ради громади, районної, обласної ради та призначає тимчасового державного уповноваженого у випадках, визначених цією Конституцією;
Стаття 118. Виконавчу владу в районах і областях, у Києві та Севастополі здійснюють префекти яких призначає на посаду та звільняє з посади за поданням Кабінету Міністрів України Президент України.
3. Відсутність в “новій” Конституції назв областей (регіонів) дає змогу сепаратистам трактувати Україну як новоутворену систему зв’язків між територіальними одиницями.
Лугансько-Донецьке утворення може мати інші назви та види об’єднання через громади в подальшому.
Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook
Стаття 133. Систему адміністративно-територіального устрою України складають адміністративно-територіальні одиниці: громади, райони, регіони. Територія України поділена на громади. Громада є первинною одиницею у системі адміністративно-територіального устрою України. Декілька громад становлять район.
4. Скасування терміну “місцеве самоврядування” і невизначеність органів прямого народовладдя порушує права громад сільських, міських, селищних рад. Власне, місцеві ради скасовуються, натомість залишаються обласні і районні ради, які не мають функціі “виконавчої гілки влади”.
Стаття 140. Територіальна громада здійснює місцеве самоврядування як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування шляхом самостійного регулювання суспільних справ місцевого значення та управління ними в межах Конституції і законів України.
5. Держава вже не буде фінансово підтримувати місцеве самоврядування, а змінить фінансову компетенцію рад. Перерозподіл фінансів можливий лише для об’єднаних громад (зміні компетенції). Вихід громад у відкритий простір прямих фінансових відносин з державними установами призведе до зубожіння населення малих і дотаційних громад, які не мають ресурсного, демографічного і територіального потенціалу.
Стаття 142. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є: 2) місцеві податки і збори, частина загальнодержавних податків та інші доходи місцевих бюджетів. Держава забезпечує сумірність фінансових ресурсів та обсягу повноважень органів місцевого самоврядування, визначених Конституцією та законами України.