Інфраструктурний колапс в Києві: часу для дій вже майже не залишається

Леонід Косаківський
Леонід Косаківський

Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 - 1998 рр.

Де тонко, там і рветься. Інфраструктурний колапс на синій гілці метро і безпрецедентне припинення внаслідок цього на невизначений час повноцінного руху поїздів на ділянці Оболонсько-Теремківської лінії  між станціями “Либідська” та “Теремки” — наочне цьому підтвердження.

Причини надзвичайної ситуації з розгерметизацією тунелю метро зʼясовують зараз спеціалісти, правоохоронці. Вони мають встановити що це було — прорахунки проєктувальників, неякісна робота підрядників, недоліки й недогляд  в ході експлуатації, інші, в т.ч. природні, сторонні чинники, а може кожен з цих факторів тою чи іншою мірою.

Головне — щоб не обійшлося призначенням крайніх, а істинні винуватці залишилися, як завжди, безкарними.

Треба дивитися в суть проблеми. А вона в тому, що міська інфраструктура вже не витримує шаленого навантаження на неї внаслідок хижацької забудови починаючи з 1996 року.

Підписуйтесь на “КиївВладу” 

Раніше були тривожні дзвіночки. Тепер вже лунає набат. І якщо ми не зупинимо жадібних “злобудовників”, буде біда.

Ви подивіться на те урбаністичне безумство на поверхні проблемного перегону між станціями “Либідська” і “Деміївська”. Хто притомний міг це дозволити? Але ж ставили підписи, бо жага наживи попри усе брала гору.

Однією з причин ризику втрати стійкості зараз тунельних споруд під землею, за висновками комісії КМДА з ТЕБ та НС, могло бути навантаження на тунельну оправу. А згідно з  державними будівельними нормами проєктування тунелів до навантажень і впливів на оправу тунелів відносяться, в т.ч. тиск ґрунту і вага будівель і споруд, які перебувають у зонах впливу на оправу тунелю.

Тут і до ворожки не ходи, щоб зрозуміти — ті тонни й тонни бетону, заліза і скла, що давлять на ґрунт над цією аварійною ділянкою тунелю, не могли не спровокувати те, що сталося.

Кожна проблема має своє прізвище та імʼя по батькові.

Тому треба було б хоча б один раз зʼясувати, хто ці “герої”, хто підписував  дозволи та документи на усі споруди в цьому мікрорайоні, хто їх господарі, і примусити їх сплатити за всі збитки, що понесуть місто і кияни з-за ліквідації цієї надзвичайної ситуації та її наслідків.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Хоча надії на це мало, хто ж буде заглиблюватися в цю тему, бо ж вийдуть самі на себе.

Хай там як, але з цим усім свавіллям забудовників, треба врешті решт  закінчувати.

А державній і столичній владі необхідно разом визначити найпроблемніші соціально-економічні питання і загрози для міста, і спільно їх вирішувати.

У наші часи, попри особисті стосунки й розбіжності, ми так і робили. Кравчук турбувався про місто, підставляв нам плече. Навіть при усіх складнощах моїх взаємин з Кучмою спільна робота велася. Ми щільно співпрацювали з різними центральними органами влади та загальнодержавними структурами.

Будувалося метро, почалося зведення нового пасажирського павільйону залізничного вокзалу. Міською держадміністрацією і Мінмашпромом, Мінтрансом, Держжитлокомунгоспом була напрацьована і виконувалася програма по виробництву, ремонту для столиці автобусів, трамваїв і тролейбусів.

Прискореними темпами розвивалася телефонна мережа міста.

Вводилися в дію потужності переробної й харчової промисловості, соціальні й культурні об’єкти, нові лікарні. Ми у 1993–1995 роках здали в експлуатацію 2 млн 553 тис. кв. м житла, тобто 41,4 тис. нових квартир, що дало змогу поліпшити житлові умови 44,9 тис. сімей та одинаків, або 217, 4 тис. осіб.  Тоді ЩОДНЯ отримували ордери на квартири 42 сім’ї.

Що заважає так чинити сьогодні?

Бо столиця ж у нас єдина. І однакову відповідальність за неї перед киянами та нащадками несуть і Банкова, і Грушевського, і Хрещатик. 

Часу для дій вже майже не залишається. Інфраструктурний колапс, про  який багато говорили, і я весь час попереджав останні 25 років про його загрозу, вже ось він. Щоб не було зовсім пізно.


Леонід Косаківський, Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993-1998 рр

Джерело публікації

КиївВлада

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Марні витрати: Нацполіція розслідує розкрадання бюджету Києва при розробці проєкту відновлення озера Синє
Марні витрати: Нацполіція розслідує розкрадання бюджету Києва при розробці проєкту відновлення озера Синє
09:00 Нещодавно ексзаступник гендиректора КП “Плесо” Дмитро Непочатов отримав підозру у розкраданні 134,4 тис. гривень зі столичного бюджету, які йому доведеться компенсувати у випадку…
Справи насущні: скільки та на що у вересні 2024-го витрачала Боярка
Справи насущні: скільки та на що у вересні 2024-го витрачала Боярка
12:00 У вересні 2024 року розпорядники бюджетних коштів Боярки надзвичайно активно здійснювали публічні закупівлі, уклавши договорів на загальну суму 29,29 млн гривень. Майже половина…
“Київавтодор” віддасть 440 млн гривень за реконструкцію шляхопроводу на Дарниці своєму топовому підряднику
“Київавтодор” віддасть 440 млн гривень за реконструкцію шляхопроводу на Дарниці своєму топовому підряднику
09:00 Реконструкція столичного шляхопроводу біля станції метро “Дарниця” стартувала з угоди на суму майже 440 млн гривень. Підрядника КК “Київавтодор” шукала через відкритий аукціон,…
Banner
QlU7mDx4