Мобілізаційна економіка. Частина перша

Роман Головін
Роман Головін

Голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

Український народ мобілізувався. Українці віддають для перемоги все. Але водночас у ці важкі часи, часи відданості своїй державі, в українського народу змінюється  світогляд:  український народ усвідомлює несправедливість у ставленні влади до нього та своє приниження. То ж українці зараз формують нове свого бачення майбутнього, яке настане не після війни, а має наставати вже зараз, коли йде війна за це майбутнє.

Війна – це жах. Але це й переосмислення: Україна вже не може бути такою, як раніше. Фактично, зараз ідуть дві війни на двох фронтах – зовнішньому та внутрішньому. Українців задовольнить лише одночасна перемога в обох війнах – на обох фронтах.

Зовнішній фронт – війна з росією, яка хоче замінити нам одних олігархів на інших і забрати те ж  саме: землю, надра, гідність, мову, культуру, права, можливості і свободу.

Внутрішній фронт – це там, де українців позбавляли й позбавляють землі, надр, справедливості, прав, гідності, роботи, можливостей і свободи. Без усього цього не буде українців і нашої мови та культури – бо мова та культура повинні мати матеріальну основу та суспільно економічну сутність.

Український народ хвилює не тільки те, якою Україна буде після війни, але якою Україна має ставати вже зараз. З новою силою в українців формуються нові вимоги.

Українці мають повернути собі землю, надра, права, справедливість, соціально орієнтовану економіку, гідність – і саме це повинно бути нашим новим майбутнім.

Україна без майбутнього нам не потрібна, а ми не потрібні Україні без майбутнього!

Олігархія, корупція, несправедливість, антисоціальність, обкрадання людей – це внутрішні вороги українців, і вони повинні зникнути в цій війні разом із зовнішнім ворогом.

Війна за нове справедливе майбутнє і є тим рушієм, який об’єднав усіх українців.

Тому ідея “український народ – захисник власної землі” має буде не фігуральним виразом, а повинна набути реальної економічної, правової та суспільної відповідності.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

У будь-якій війні мають бути своя мета та свої засади, свої стратегія та свої методи для досягнення мети.

Мобілізованій Україні необхідна мобілізаційна економіка, яка забезпечить державі нове майбутнє і яка відповідає умовам війни та умовам післявоєнного відродження і розвитку країни.

Наша економіка, її структура та взаємовідносини власності не задовольняли народ і раніше, бо вони були антинародними та злочинними. Зараз і після нашої Перемоги старі пострадянські відносини з нашаруваннями олігархату та організованих злочинних угруповань, які делікатно називають “корупція”, неприйнятні абсолютно. Такі суспільно-майнові взаємовідносини вже стають і будуть ставати ще сильніше причиною народного невдоволення та соціальних вибухів.

З урахуванням сьогодення необхідні кардинальні зміни та повна зміна системи координат. Необхідні зміни не тільки процесів, а самих їхніх основ. Необхідні суспільно-економічні перетворення, що закладуть основу для діяльності країни, як єдиного механізму, який забезпечить виконання економічних завдань та новий світогляд українців – українців-господарів.

Державі, державним органам та органам місцевого самоврядування необхідно брати у свої руки процес управління економічними та суспільно-економічними процесами в країні в інтересах Українського народу та України.

Зараз країна не може існувати в режимі покладань, прохань, умовлянь та звернень влади до бізнесу чи ще будь до кого. Точиться Велика війна – і  кожна владна бездіяльність, корупція, спекуляція, неспроможність в державному управління проливається  кров’ю українців.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Мобілізаційна економіка – це соціально-орієнтована, спланована й керована економіка, в основі якої є українець-господар, прогресивні процеси усуспільнення,  державне управління в інтересах Українського народу та суспільно значущі об’єднання українців.

Мобілізаційна економіка є вимогою сьогодення та гарантією майбутнього України.

Основні засади мобілізаційної економіки

Як до мобілізаційної економіки висуваються вимоги, так і мобілізаційна економіка висуває свої вимоги.  Це формує відповідну її мету, завдання, методологію та інструменти.

Економіка держави повинна відповідати існуючим викликам, бути дієвою й найефективнішою під час та після війни, а також відповідати суспільно-економічним вимогам Українського народу вимогам та діяти виключно в його інтересах, а не в інтересах олігархів, корупціонерів чи бізнесменів.

Забезпечення виконання суспільно-економічних вимог Українського народу є також необхідною умовою мобілізаційної економіки, без реалізації якої не буде забезпечена спланованість, керованість й дієвість економіки, не буде досягнута мета, не буде виконано завдання та не будуть діяти механізми мобілізаційної економіки.

Саме така взаємодія вимог часу та суспільно-економічних вимог робить мобілізаційну економіку унікальною та найефективнішою.

Там, де економічний лібералізм безсилий, мобілізаційна економіка даватиме ефективні результати.

Мобілізаційна економіка – це економіка, за якої відбувається владна концентрація управління зосередженими економічними ресурсами країни.

Метою мобілізаційної економіки є отримання необхідних максимальних економічних результатів з оптимальними витратами за найкоротший строк.

Головним завданням мобілізаційної економіки повинні бути:

– мобілізація промислового виробництва через плануванням економічної діяльності для переходу до режиму “агресивного розвитку промисловості”, який ґрунтується на організованому імпортозаміщенні, збільшенню експорту та задоволенні потреб споживання, що зростає;

– мобілізація аграрного виробництва через надання прав, свобод та можливостей  власникам землі для розширеного розвитку організованого самостійного гоcподарювання на землі;

– мобілізація паливно-енергетичного галузі через сконцентроване державне управління процесами від видобутку та закупівлі до безпосереднього розподілу для військових потреб та продажу для потреб економіки і споживання;

– мобілізація фінансово-кредитної системи, яка забезпечить пряме кредитування суспільно значимих підприємств, а не бізнесу олігархів у збиток державі та українському народу.

Детальніше: Для уряду та офісу Президента: Мобілізаційна економіка – загальні положення та механізми

За суттю, зараз національною ідеєю в Україні є збагачення олігархів та так званого “великого бізнесу”. Під час війни олігархи продовжують збагачуватись на надрах і землі українців. Але так бути вже не повинно.

Від сільського господарства й промисловості до торгівлі та сфери послуг українець має бути власником і співвласником, у чиїх інтересах діє держава.

Українець-господар – це зміна відносин власності й зміна суспільно-економічних відносин, яка дасть позитивну мотивацію кожному українцю щодо розширеного відновлення та розвитку себе та країни в цілому.

Українець-господар – це національна ідея та основа економіки, яка має бути відновлена і яка має діяти!

В основі мобілізаційної економіки повинна бути держава та суспільно значимі об’єднання українців-господарів, пряме державне кредитування суспільно значимих виробництв, усуспільнення (націоналізація) в інтересах українського народу.

Спланованість та керованість – головні ознаки мобілізаційної економіки.  Це означає максимально дієву та ефективну участь держави в усіх напрямах суспільно-економічного життя.

Олігархат та надмірний лібералізм продемонстрували свою неспроможність забезпечувати країну необхідними економічними процесами. Як приклад – криза пального та криза експорту продукції рослинництва. Економіка держави, успішність військових дій та суспільно-економічний стан стали заручниками жадібності, меркантильних бізнес-інтересів та корупції. 

Зараз Україні не потрібні заклики від влади про створення чи відновлення виробництв – це було недієвим і недієвим залишається. Під час воєнного стану необхідно не тільки планувати потреби, а й безпосередньо займатися управлінням задоволення цих потреб (виробництвом). Органи державної влади та органи місцевого самоврядування повинні самостійно займатися виробничими процесами та процесами життєдіяльності.

Не може бути звернень та прохань до органів місцевого самоврядування. Їм необхідно надати права й можливості для здійснення управління суспільно-економічними процесами на місцях із подальшою вимогою чіткого виконання поставлених центральними органами влади завдань для реалізації мобілізаційної економіки в інтересах українського народу.

Владна централізація та концентрація управління мобілізацією ресурсів, зміна та створення нової системи державного управління – це єдиний оптимальний напрям державного управління при мобілізаційній економіці.

Серед механізмів мобілізаційної економіки важливе місце посідатиме мобілізаційне усуспільнення (націоналізація), яке передбачає взяття державою під контроль критичної інфраструктури, виробництв та підприємств торгівлі, які задовольнять суспільно-економічні потреби – в інтересах українців-господарів.

Найкращим прикладом українця-господаря є приклад публічного організованого самостійного господарювання на землі.

На жаль, Україна перетворилась в країну з відсталою аграрною галуззю. Врожаї зернових аж ніяк не нівелюють занепад тваринництва та переробки, відсутність роботи на селі та занепад сіл. Змінити ситуацію можливо тільки за рахунок переходу до публічного організованого самостійного господарювання на землі, яке відкриває шлях до відновлення та розвитку тваринництва та переробки, створення нових високооплачуваних робочих місць і відродження села.

На перешкоді переходу до самостійного господарювання стоять корумповані орендні відносини. Вони за своєю природою неспроможні забезпечити реалізацію повноцінного сільськогосподарського циклу та ґрунтуються на нехтуванні прав власників землі. Українцям-власникам землі земля не належить: вони нею не можуть користуватися, володіти й мають заборону від орендарів на розпорядження нею, що сильно ускладнює перехід до самостійного господарювання.

Мобілізація аграрного виробництва через надання прав, свобод та можливостей  власникам землі для розширеного розвитку організованого самостійного гоcподарювання на землі забезпечить розширене відтворення та розвиток сільського господарства, у тому числі – тваринництва та переробки. Власники землі, як власники нових аграрних підприємств стануть підтвердженням того, що здійснення економіки повинно бути за запропонованим принципом “українець-господар”. За такого розвитку подій держава зможе ефективно і в повному обсязі застосовувати систему державних програм, які неможливо було застосувати раніше.

Детальніше: До уваги уряду та офісу Президента: МОБІЛІЗАЦІЯ АГРАРНОГО ВИРОБНИЦТВА!

Самостійне господарювання найкращим чином відповідає вимогам мобілізаційної  економіки. У системі самостійного господарювання значною мірою зростають прибутки мільйонів власників землі, забезпечується контроль аграрної галузі та її централізована підтримка, а головне – гарантовано забезпечується продовольча безпека країни.

Тож необхідно якнайшвидше провести мобілізаційну зміну земельних відносин: необхідно припиняти їхню орендну форму та перейти до самостійного господарювання на землі, заснованого на об’єднавчих принципах (кооперації власників землі та мобілізованих державою ресурсів).

Самостійне господарювання на землі через суспільно значиме об’єднання власників землі в Товариства Власників Землі є найефективнішою формою аграрного виробництва та відповідає вимогам мобілізаційної економіки й забезпечить умови її реалізації.

Принцип “українець-господар” є основою й для промислового відновлення та розвитку. Україні необхідні тисячі нових суспільно значимих промислових підприємств, які будуть працювати на імпортозаміщення, збільшення експорту та задоволення потреб споживання, що зростає. Процеси створення таких підприємств мають бути сплановані й контрольовані та  супроводжуватися державними програмами. 

Держава повинна мати у своєму управлінні заклади торгівлі для контрольованого забезпечення продуктами та товарами, що робить актуальним питання створення національної торгової мережі. Немобілізована торгівля не справляється із забезпеченням населення продуктами та ліками.

Важливою необхідністю є створення нових виробництв, заснованих на суспільній значимості (державні, комунальні, колективні), які забезпечать сплановане імпортозаміщення, збільшення експорту та задоволення потреб споживання, що зростає.

Детальніше: До уваги уряду та офісу Президента: МОБІЛІЗАЦІЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД (загальні положення)

Проблемою економіки України була і є не відсутність охочих здійснювати інвестиції, а відсутність об’єктів для  капіталовкладень та ресурсів для них, головним із яких є мотивований трудовий ресурс. Створення та розвиток суспільно значимих підприємств за принципом “українець-господар” буде потребувати великих обсягів капіталовкладень, що автоматично вирішує одне із завдань мобілізаційної економіки: формування умов для розширених капіталовкладень. 

Капіталовкладення, як процес використання (споживання, залучення) ресурсів, необхідний.  Для його здійснення необхідні ресурси для створення, покращення чи відновлення основних та обігових засобів.  Гроші (інвестиції), як засіб платежу та обігу, є тільки інструментом пришвидшення капіталовкладень.

Важливо не забувати, що до економічних ресурсів належить і людина зі своїми станом здоров’я, рівнем професійної й наукової освіти, культурним й ідеологічним станом та морально-етичним настроєм. Тому для економіки під час формування капіталовкладень є важливим правильне формування відносин власності та відносин громадянина з державою, адже громадянин є основою капіталовкладень і повинен бути матеріально мотивованим, а не найманим працівником на свій же землі.

Фінансова система України повинна відповідати вимогам та умовам мобілізаційної економіки й забезпечувати пришвидшення процесів капіталовкладення. Необхідно започатковувати пряме державне кредитування, як нову форму фінансового (кредитного) забезпечення життєдіяльності економіки та її розвитку, метою якої є забезпечення організації та діяльності суспільно значимих підприємств.

Україна має свою грошову одиницю, що робить можливим забезпечувати грошові механізми платежу та обігу, та, відповідно, здійснювати і пришвидшений ефективний механізм капіталовкладення. Це потужне внутрішнє джерело інвестицій, як механізму забезпечення здійснення капіталовкладень, який на сьогодні абсолютно не задіяний.

Якщо ми говоримо про ресурси, які відсутні в Україні або не можуть бути створені в розумні терміни, то забезпечення такими ресурсами відбувається за рахунок валюти, яка є в розпорядженні органу, уповноваженого здійснювати державну кредитну політику.

На створення умов для здійснення оптимальних, розширених та прискорених  капіталовкладень позитивно вплине мобілізаційне усуспільнення (націоналізація), що також сформує об’єкти для них.

Для України дуже важливо провести процеси усуспільнення (націоналізації). Паливна криза стала показовою: вона виникла через байдужість бізнесу до національної безпеки та через дії бізнесу  винятково в інтересах власного збагачення. Держава повинна робити не спроби з регулювання важливих галузей економіки країни, а повноцінно управляти ними. Нафтопереробка, обіг нафтопродуктів від початку військових дій мали б бути під державним управлінням й ефективно забезпечувати військові потреби та потреби економіки країни.

Тому, щоб не виникали нові кризи, критична інфраструктура, надра, економічні й природні  концентрації, монополії, важливі напрями промисловості та значимі виробництва повинні бути оптимально усуспільнені (націоналізовані).

До підтримки бізнесу будь-якого розміру необхідно ставитися прагматично: з точки зору суспільного інтересу й суспільної значимості та з врахуванням державного інтересу. Підтримка бізнесу відбувається за кошти українського народу: тобто, коли влада підтримує бізнес, це означає, що мільйони українців за власні гроші безповоротно підтримують бізнеси олігархів, бізнеси орендарів та іншого паразитуючого на українцях капіталу.

Тому логічно, що держава, яка уособлює український народ, повинна направляти кошти на створення, підтримку й розвиток усуспільнюючих процесів і виробництв, на діяльність усуспільнених (націоналізованих) виробництв та новостворених за участю українців суспільно значимих підприємства, у тому числі на організацію та діяльність Товариств Власників Землі як первинної ланки суспільно-економічного виробництва.

З подій сьогодення необхідно робити висновки, і мобілізаційна економіка – єдиний шлях повернення до конституційних норм соціально-орієнтованої економіки країни. 

Читайте: План Зеленського: мобілізаційна економіка України вже зараз!

Роман Головін, голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

КиївВлада

Рекомендуємо до перегляду
Київрада “зарезервувала” для підлеглих Непопа понад 13 млрд гривень на закупівлю “пільгового” житла
Київрада “зарезервувала” для підлеглих Непопа понад 13 млрд гривень на закупівлю “пільгового” житла
09:00 Столична міськрада затвердила цільову програму забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на 2025-2027 роки. На її реалізацію передбачено більш ніж вдвічі…
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
09:00 Київрада внесла зміни до програми реалізації містобудівної політики на 2024-2025 роки, збільшивши її фінансування більше ніж удвічі – з 66,5 до 172 млн…
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
12:00 Військові дії у багатьох регіонах країни змусили фермерів шукати більш безпечні місця для ведення бізнесу. Аграрні підприємства, що релокуються, стають прикладом адаптації в…
Banner
QlU7mDx4