Правила зворотнього зв’язку

Володимир Страшко
Володимир Страшко

Тренер з особистої ефективності Освітнього Хабу міста Києва: території нових можливостей для кожного

Карантин – це не канікули, а час, який необхідно проводити із користю.

КНП “Освітня агенція міста Києва” Київської міської державної адміністрації в рамках реалізації соціального проєкту “Освітній Хаб міста Києва” надає можливість киянам безкоштовно оволодіти навичками, які потрібні кожному.

Будь-який контроль без зворотного зв’язку за його результатами, це просто марна робота. Зворотній зв’язок може, як подарувати вам крила так і демотивувати, як допомогти працювати краще, так і послужити причиною того, що ви звільнитеся зі свого робочого місця. Зворотній зв’язок – це дуже потужний комунікаційний інструмент і дуже важливо правильно його використовувати.

Для того, щоб визначиться як треба, давайте з вами спочатку поговоримо про те, як не треба.

Помилки зворотного зв’язку. Кожен з нас їх здійснював і часто вони були фатальними, фатальними для нас або для наших співробітників.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Перша найпоширеніша помилка зворотного зв’язку – це публічний осуд. Чого ми добиваємося? Ми хочемо щоб у людини впала самооцінка? Або можливо ми хочемо, щоб він озлобився на нас і став будувати підступи? Або можливо, ми хочемо показати, які ми важливі на тлі цієї людини? Ми ж керівники, ми ж безгрішні.

Друга помилка зворотного зв’язку називається залякування.

Третя помилка зворотного зв’язку – це відсутність конкретики. Ми не пояснюємо співробітнику, що саме в його роботі не так, ми просто говоримо: “Перероби, виправ, все перероби, все не так” – якісь загальні фрази, загальні фрази, що не дають нам розуміння суті. В чому моя помилка?

Наступна помилка зворотного зв’язку – це узагальнення. “Ти завжди, ти постійно, кожного разу одне й те саме”.Що кожен раз одне і те ж саме? По-перше, приймаючи рішення узагальнювати, ви стаєте в слабку позицію тому, що співробітник може вам заперечити: “Чому кожен раз? Минулого разу все було добре, два тижні тому, все було добре”. І ваша комунікація на цьому обривається. По-друге, це просто некомпетентно з управлінської точки зору, завжди будь конкретним, говори про справи, а не про якісь узагальнення.

Ще одна помилка – це порівняння з іншими людьми. Те, що ми називаємо “син маминої подруги”. Той самий, самий неулюблений наш персонаж з дитинства. “А чому син тітки Олі добре вчиться, а ти погано?”, “А син тітки Олі в комп’ютерні ігри не грає, він на секцію боротьби записався”, “А син тітки Олі в університет на бюджет вступив, а ти на контракт”.

Що роблять керівники? “А чому у Іванова виходить, а у Петрова – ні?”, “А чому Коля виконує план продажів, а ти Вася – ні?”. Який меседж ми несемо людині? Знову, він поганий, хтось краще за нього, що  й викликає у нього природне роздратування і конкуренцію в порівнянні з цією людиною, а по-третє, це не дає йому ніяких інструментів, для того щоб стати як Петя, та й врешті-решт “Петя, а чого я повинен бути як Петя, нехай він іде своєю дорогою, а я буду йти своєю дорогою.” Негатив і роздратування.

І все це узагальнюється останньою і найстрашнішою помилкою зворотного зв’язку – оцінка особистості, а не дії.

Зворотній зв’язок буває як коригувальний, так і мотивуючий. У помилках ми більше говорили, звичайно ж про коригувальний. Коригувальний зворотний зв’язок означає те, що ми знаходимо помилку в процесі робочої людини і пояснюємо їй, як цю помилку виправити.

Але є і мотивуючий зворотний зв’язок. Це те, що американці називають “Welldone, welldone”, добре, добре зроблено, до речі, в нашій мові це переводиться як “Молодець”, відчуваєте різницю, так? В англійському, англійці кажуть про дії, welldone, ми говоримо про людину, молодець, така наша ментальність, доводиться з цим боротися. І ми забуваємо чомусь про цей мотивуючий зворотній зв’язок. Людина провела хорошу презентацію, сприйняли це як само собою зрозуміле. Людина провела успішну зустріч з клієнтом і закрила його на велику суму, теж нормально, це його робота, в кінці кінців. Правильним є – дати йому feedback за результатами цієї роботи і сказати “як ти добре виступив”, або “як ти прекрасно провів зустріч, ось так от і дій далі”, це підкріплення його поведінки, це пояснення того, що він на вірному шляху і щоб він з нього нікуди не сходив. Це дуже важливо в кінці кінців, для самооцінки і для сприйняття свого власного професіоналізму. Але як коригувальний, так і мотивуючий зворотний зв’язок повинен бути побудований по одному дуже простому алгоритму, який ми зараз з вами розберемо.

Алгоритм зворотного зв’язку складається всього лише з трьох пунктів: факт, наслідок і рекомендації.

Факт – що сталося, конкретно результат роботи, процес, і де помилка.

Наслідок – до чого це призвело. До чого призвела ця дія? До того що, наприклад, звіт був невірно складений, і я не зміг отримати з нього інформацію, до того що, наприклад, клієнт зіскочив або до того, що, наприклад, презентація не справила належного ефекту на оточуючих.

І третій пункт – рекомендація. А що потрібно зробити в наступний раз, щоб ця помилка не повторилася, наприклад “Коля, ти забув у цьому звіті додати рядок про балансові активи нашої компанії, через це цей звіт не повний, я не можу його нести генеральному директору на узгодження, будь ласка, додай цей рядок і принеси мені його знову”. Зрозуміло, конкретно і ясно, що потрібно виправити. Або “Ти провів приголомшливу презентацію, ось особливо було круто те, що ти додав сюди ось ці ось фотографії людей, які у нас працюють, це справило приголомшливе враження на інвесторів, і вони погодилися виділити нам хорошу суму грошей. У всіх наступних презентаціях обов’язково додавай цей слайд.” Конкретно, чітко, зрозуміло.

Давайте підіб’ємо підсумки по другому модулю по комунікації. Ми з вами знаємо що будь-який керівник незалежно від рівня ієрархії або незалежно від того, де він працює, повинен володіти одним найважливішим інструментом – комунікацією з людьми.

Персональна комунікація будується на трьох китах – це правильна постановка завдань за методом SMART, щоб не було когнітивних спотворень. Це контроль виконання цих завдань, їх результатів. Це зворотний зв’язок, про який ні в якому разі не можна забувати.

Якщо ви хочете продовжити опановувати навички “емоційний інтелект”, “управління людьми і проєктами”, “персональна ефективність”, “продажі і комунікації” та дізнаватись ще більше цікавої та корисної інформації – заходьте на портал соціального проєкту “Освітній Хаб міста Києва: територія нових можливостей для кожного” eduhub.in.ua, де ви абсолютно безкоштовно, за інноваційною моделлю “змішаного” навчання (blended learning), в якій ефективно поєднується он-лайн навчання із практичними тренінгами, зможете набути цю навичку та багато інших корисних навичок, які допоможуть вам отримати роботу своєї мрії, відкрити власну справу, покращити взаєморозуміння із близькими та друзями, і просто відчути себе щасливою та успішною людиною.

Володимир Страшко, тренер з особистої ефективності Освітнього Хабу міста Києва: території нових можливостей для кожного

КиевVласть


Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Київ виділив 10 млн гривень громадам області (на що пішли гроші)
Київ виділив 10 млн гривень громадам області (на що пішли гроші)
16:00 Цьогоріч дві громади Київщини – Козинська селищна та Феодосіївська сільська – вчергове отримали зі столичного бюджету по 5 млн гривень в якості компенсації…
Справи насущні: скільки та на що у червні 2024-го витрачало Рокитне
Справи насущні: скільки та на що у червні 2024-го витрачало Рокитне
09:00 Протягом червня 2024 року Рокитне Білоцерківського району Київщини здійснило публічних закупівель на 2,33 млн гривень. Найбільшою покупкою селища став модульний будинок, де цілодобово…
Нацполіція хоче припинити “бездозвільну” житлову забудову “КСМ-Груп” на столичному Академмістечку
Нацполіція хоче припинити “бездозвільну” житлову забудову “КСМ-Груп” на столичному Академмістечку
09:00 Правоохоронці розслідують факти порушень законодавства при будівництві житлових будинків на більш ніж 6,9 га землі столичного Академмістечка. Мова йде про забудову на земельних…
Banner
QlU7mDx4