Розірвати кругову поруку на транспорті – можливо, треба лише вміння і бажання

Станіслав Гвоздіков
Станіслав Гвоздіков

Голова ГО "Розвиток інфраструктури"

Багатьом Українцям набрид вбитий, скрипучий та небезпечний громадський транспорт. Майже ніхто і ніколи не несе відповідальності ні за які порушення. Адже “схеми” шикувалися роками і нікому не вигідно їх руйнувати. Існують “квоти” на розподіл маршрутів серед перевізників. Цей процес є не прозорим, відбувається при контролі представників влади “на місцях” і містить в собі корупційні ризики. Гарні автобуси приймають участь в багатьох конкурсах одночасно, реального страхування пасажирів та передрейсового наркологічного контролю водіїв нема.

Обсяг Українського ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом близько 15 тис. маршрутів та понад 50 млрд грн./рік. Майже весь ринок в тіньовій частині економіки. І поліцією зареєстровано за 2016 рік більше 5 тис. ДТП за участю автобусів в яких загинуло 142 пасажира, а травмувалися ще 2058 споживача транспортних послуг. Половина ціх ДТП з вини водіїв автобусів.

Читайте: Губернатор должен хотеть навести порядок на рынке пассажирских перевозок Киевщины

Розподіл маршрутів серед перевізників має відбуватись без втручання чиновників. Для цього слід автоматизувати всі етапи конкурсу на розподіл маршрутів в режимі онлайн, що виводить процес визначення переможців в публічну площину і значно знижує корупційні ризики. На місцях, процес має виглядати приблизно так: замовник оголошує конкурс на маршрут із бази даних маршрутів і перевізників, і комп’ютер сам визначив, якому перевізнику і на який маршрут їхати. А організатор чи замовник перевезень має автоматизувати контроль транспортних засобів на маршрутах без їх зупинки із застосуванням сучасних технології (GPS). Технологія GPS дозволить вирішити питання і автоматизації диспетчерського контролю, і створення маршрутної мережі, і виявлення порушників як серед автоперевізників, так і серед працівників автостанцій, які приховують, наприклад, факти зриву графіку руху та підвищити рівень безпеки перевезень тощо.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Пропоную реформувати транспортну галузь та спробувати розірвати кругову поруку в громадському транспорті, автоматизував процес розподілу маршрутів, щоб все було чітко, відкрито та прозоро.

Мета проекту: трансформація великих обсягів відкритих даних в ресурс для мінімізації впливу людського фактору на організацію процесу пасажирських автомобільних перевезень на основі застосування сучасних IT-технологій.

Це антикорупційний проект прямої дії, покликаний сприяти прозорому розподілу маршрутів серед перевізників, захисту прав пасажирів і свідомих перевізників в рамках чинного законодавства. Адже, кожен автобус буде прив’язаний до конкретного маршруту, а по всім перевізникам буде вестися історія штрафів і порушень. Реєстр буде доступний органам державної і муніципальної влади, профільних проектних і дослідницьким організаціям, комерційним структурам, громадським і міжнародним організаціям.

Читайте: Маршрутки убиты, но это еще не “Зрада!”

Я вважаю, що посадовцям транспортної галузі спочатку слід сфокусувати зусилля на запуску реєстру пасажирських маршрутів України. Раніше було опрацьовано проект створення реєстру пасажирських маршрутів України. Основна мета – отримання впливу на ринок пасажирських перевезень автомобільним транспортом, в тому числі:

    • Впорядкування маршрутної мережі на трьох рівнях;

    • Створення можливостей для аналізу та розвитку мережі;

    • Прогнозування розвитку ринку пасажирських перевезень.

Очікувана функціональність реєстру:

  • Автоматизація роботи робочих органів конкурсних комітетів на місцях.

  • Облік маршрутів (маршрутна мережа).

  • Контроль за термінами дії дозвільних документів (дозволу, угоди, сертифікати, ліцензія).

  • Самоконтроль перевізників (штрафи, участь в конкурсах).

  • Доступ до публічної інформації для пасажирів.

Кроки необхідні для реалізації проекту:

  • Наповнення бази даних, джерела наповнення бази даних:

    • Реєстр міжнародних маршрутів (База даних ДП “Автоінформ”/Протоколи Комісії МІУ);

    • Реєстр міжобласних маршрутів (База даних ДСБТ);

    • Реєстр приміських та міських маршрутів (База даних організаторів перевезень);

  • Зміни до Наказів Міністерства інфраструктури України №305 та №75;

  • Укладання угод з перевізниками;

  • Інформаційна кампанія серед користувачів послуг пасажирського транспорту.

Можливі комерційні сервіси для “оператора” реєстру:

  • Підготовка документів перевізника до конкурсів та комісій;

  • Реалізація проїзних документів.

Фактори ускладнень:

  • Відсутність державної політики щодо створення загальної інфо-системи автомобільного транспорту;

  • Відсутність порядку обміну інформації між міністерством та організаторами перевезень в регіонах.

Саме комплексна реалізація зазначених складових – значно підвищує ймовірність успіху проекту.

Станіслав Гвоздіков, голова ГО “Розвиток інфраструктури”

КиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Житло на приаеродромній території: чому у Державіаслужби не виходить домогтися демонтажу “клубного будинку” на Караваєвих Дачах
Житло на приаеродромній території: чому у Державіаслужби не виходить домогтися демонтажу “клубного будинку” на Караваєвих Дачах
09:00 Державні органи продовжують спроби зупинити в столиці будівництво клубного будинку (КБ) на вул. Августина Волошина, 32-А (Караваєві Дачі, Солом’янський район). Мова йде про…
Суди, слідство і забудова: як у громади Києва “віджали” 138 га землі біля затоки “Верблюд”
Суди, слідство і забудова: як у громади Києва “віджали” 138 га землі біля затоки “Верблюд”
13:00 Судячи з усього, передача столичною владою понад 138 га землі у районі затоки “Верблюд” в Оболонському районі в користування ТОВ “Дніпровська Рив’єра” є…
“Невиліковна корупція”: СБУ розслідує “розпили” у КМДА при наданні соціальних послуг хворим киянам
“Невиліковна корупція”: СБУ розслідує “розпили” у КМДА при наданні соціальних послуг хворим киянам
09:00 Департамент соціальної та ветеранської політики КМДА продовжує “тонути” в кримінальних справах. Після того, як у грудні 2024-го його директору Руслану Світлому (на колажі)…
Banner
QlU7mDx4