Скільки ще буде будуватися Подільський міст не знає ніхто

Леонід Косаківський
Леонід Косаківський

Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 - 1998 рр.

“Я добудую міст, який почали зводити ще у 1979 році”. “Міст будують вже 40 років, документація на міст датована 1979 роком. Досі він не побудований…” Це цитати від Віталія Кличка 2017 року, який тоді пообіцяв його відкрити за три роки,тобто в 2020-му. Бог у поміч. 

Цю його мантру про 40 років, покликану виправдати власну неквапливість в цьому питанні, підхопили і його підлеглі, і деякі експерти. Щоправда всі вони називають інші дати, більше вже про начебто існуючий проект чи то 1986-го, чи 1987 року. 

Насправді перший офіційний документ щодо мосту датований 14 травня 1993 року, коли Кабінет Міністрів України за поданням Київської міської державної адміністрації своїм розпорядженням № 302-р затвердив техніко-економічні обґрунтування будівництва Подільсько-Воскресенської лінії Київського метрополітену та Подільського мостового переходу через р. Дніпро, розроблені інститутами “Київметропроект” і “Київшляхпроект”, і визначив термін будівництва 9 років.

До цього може щось і було в фантазіях, мріях, перспективних розробленнях, навіть мались позначки на схемах перспективного територіально-планувального розвитку Києва, картах генплану міста зразка 1966 року, згадка в тексті постанови ЦК КПУ і Ради Міністрів УРСР від 13.05.1986 про початок будівництва Подільсько-Воскресенської лінії, але не більше того. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Напрацювання по техніко-економічному обґрунтуванню мостового переходу і вибору місця для нього тривали дуже довго. 

Директор інституту “Київметропроект” Анатолій Волинський (Демократ. Україна, 1993 рік, 20 травня) свого часу розповів, що варіант техніко-економічного обґрунтування, затверджений Урядом 14.05.1993, був сімнадцятий числом. Усі попередні відхилялися роками на засіданнях містобудівної ради. 

Тобто до згаданого розпорядження Кабміну нічого у вигляді документу, який би мав чинність і силу, не існувало. 

Далі нами була затверджена Програма розвитку Київського метрополітену (розпорядження Представника Президента України в місті Києві № 1253 від 10.12.1993), в якій по рокам були розписані в т.ч. завдання по Подільсько-Воскресенській лінії метро до 2001 року. 

На основі затвердженого Кабінетом Міністров України ТЕО Київсоюздорпроектом (генеральний проектувальник) з залученням проектних та наукових організацій в 1994 р. розроблено проект Подільського мостового переходу для суміщеного руху метрополітену і автотранспорту, кабельних комунікацій, а на окремих ділянках—трубопроводів. На всіх мостах і естакадах взаємне розташування автопроїздів і метро — у двох рівнях: в нижньому — колії метро: в верхньому — автопроїзди (джерело: Фукс Г. Б., Грищенко В. М., Корнєєв М. М. Новий міст через Дніпро в Києві // Будівництво України. — 1995. — № 5. — С. 28–32).

Розпочалися підготовчі та вишукувальні роботи, проект “утрясався” по ходу. 

17 травня 1996 року, в останній робочий мій день на посаді голови КМДА, на нараді під моїм головуванням (вона також стала останньою в цьому статусі) було розглянуто питання про стан проектування та будівництва Подільського мостового переходу. Узято до уваги, що проектування мостового переходу остаточно закінчено. 

Визначено, що загалом на виконання проектних та підготовчих робіт будівництва Подільсько-Воскресенської лінії метрополітену з Подільським мостовим переходом на 1996 рік необхідно було 1,1 трлн крб. 

За рахунок бюджету міста та залучених позабюджетних джерел фінансування ми запланували покрити 50% вказаної суми (станом на травень вже було виділено 149,8 млрд крб). Решту 550 млрд крб Президент і Уряд обіцяли передбачити Проектом Державної програми соціального і економічного розвитку України на 1996 рік. Але, наскільки мені відомо, цього не було зроблено.

Ми би виконали намічене поза сумнівом, бо були налаштовані на результат. А гроші вибили би. 

Але після цієї наради одразу відбувся “переворот на Хрещатику”, а нова адміністрація не надто активничала в цьому сенсі. Роботи загальмувалися. Були дві спроби їх відновити в 2003, здається, і в 2008-му, але реально вони пішли лише з приходом грошей під Євро-2012. Далі знову все застопорилося. Сьогоднішня ситуація відома. 

Отже, міст будується не 40 років, а 26 (з 1993 року) — тобто з перевищенням на 18 років регламентованого Урядом терміну введення в дію загалом даної лінії метро. 

Скільки будівництво ще триватиме, не знає ніхто.

Леонід Косаківський, Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 – 1998 рр.

KиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
09:00 У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника…
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
09:00 На районному рівні в Київській області за рік відбулися значні політичні зміни, які відбилися на складі рад та політичному ландшафті регіону. У 2024…
“Рибне місце”: прокуратура намагається забрати в оточення Івахіва-Пилипишина 7,8 га столичного лісу
“Рибне місце”: прокуратура намагається забрати в оточення Івахіва-Пилипишина 7,8 га столичного лісу
09:00 Наразі в судах вирішується доля 7,8 га лісу в заказнику “Дарничанка” – біля колишнього хутору Рибного в Дніпровському районі Києва. Столична прокуратура вимагає…
Banner
QlU7mDx4