На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

На Київщині продовжує дорожчати проїзд – вартість міжміських і внутрішньоміських перевезень за літо зросла до 18-30%. І це не межа: у вересні очікується нова хвиля здорожчання. Перевізники звично скаржаться на необхідність техобслуговування машин, підвищення цін на пальне та зменшення пасажиропотоку в карантин. Люди ж звинувачують перевізників у тому, що усим цим вони прикривають жагу до наживи.

Як повідомляє KV, зростання цін упродовж липня-серпня на проїзд у громадському транспорті Київщини – не остаточне. Це стосується однаково як приміських перевезень (з обласних міст до Києва), так і міських. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Що зросло

За літо підвищення відбулося одразу на чималій кількості міжміських маршрутів. Дешевше за все сьогодні маршрут з Броварів до Києва (відбулося зростання з 18 до 20 гривень). У маршрутних таксі на маршруті Вишгород – Київ (ст. м. “Героїв Дніпра”) через ст. м. “Почайна”, та на маршруті Лісовичі – Київ ціна піднялася до 20 гривень. Вишгород – Київ (вул. Богатирська) – 10 гривень. Проїзд з Вишневого до Києва обійдеться у 23 гривні (Вишневе – ст.м. Академмістечко). 

Зросла ціна проїзду маршрутом Ірпінь-Академмістечко – відтепер 24 гривні. До купи ціни піднялися у напрямках міст Біла Церква, Бровари. У напрямку Ірпеня, Гостомеля, Бучі – до 27 гривень. Дістатися Києва з Боярки та Тарасівки – 30 гривень (до ст.м. Житомирська, Берестейська).

Найдорожчою сьогодні є вартість проїзду з Василькова до Києва – ціна досягла 41 гривні. Туди ж дорога до Димера, яка вартуватиме жителю області 40, а якщо на передньому сидінні – цілих 50 гривень.

Піднявся тариф і в деяких містах. Наприклад, у містах Вишневе, Боярка проїзд тепер вартує 8 гривень. А у Білій Церкві вартість однієї поїздки на маршрутках з більшим пасажиропотоком становитиме 7 гривень, а з меншим – 8 гривень. Перевізники, утім, вимагали підняти вартість проїзду до 10,05-11,97 гривень. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Вересневі прогнози

З вересня на приміських маршрутах Києва тарифи на проїзд у маршрутках обіцяють підняти на 10-16%. Так каже виконавчий директор громадської організації “Асоціація автоперевізників Київщини” Олексій Павленко. Він додає, що карантин створив багато проблем для водіїв, але і самі водії не без вини.

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд“Подорожчання проїзду найближчим часом торкнеться всієї правобережної частини Київської області. За час карантину наші підприємства сильно постраждали, адже працювали в півсили, а підтримки від держави не отримали. […] У вересні підвищення буде від 10 до 16%, але на кожному маршруті індивідуально. […] Ціни залишаються стабільними. Але не виключено, що тарифи можуть проіндексувати в межах власних перерахунків – через збільшення цін на паливо. Через різні обставини водії маршруток змушені працювати в таких умовах. Особливо на такі рішення вплинув локдаун. […] Основні збитки у нас не через те, що ми мало заробляємо, а тому, що водії привласнюють солідні суми. Квитки не врятують, як і кондуктори. Вихід – тільки безконтактна форма оплати врятує. Всі перевізники розуміють механізм, але терплять, тому що водіїв не вистачає”, – пояснює Павленко.

В ПП “А.Т.Н.”, наприклад, звинувачують “погіршення фінансового стану автотранспортної галузі, викликаним карантинними обмеженнями внаслідок дії адаптивного карантину пов’язаного з СОVID-19, а також зростання вартості енергоносіїв, запасних частин та інших витратних матеріалів” (маршрут Вишгород-Київ). 

А от водії маршруток самі не в захваті. Стверджують, що для них здорожчання проїзду означає, як не дивно, менший заробіток у підсумку.

“Нашим начальникам все мало, ось вони і підвищують вартість проїзду. А насправді і 17 гривень було б достатньо. Карантин, підвищення ціни на деталі або пальне – це брехня. Зарплата водіїв не підвищується, ремонтуємо маршрутки своїм коштом. А при цьому з підвищенням вартості нам підняли планку-план з перевезень і зборів збільшили. Ми самі не раді. Вони ж ще й по місту хотіли підняти проїзд з 7 до 10 гривень. Вранці в суботу ми возили по 10 гривень, в обід знизили, тому що місцева маршрутка не підняла вартість”, – розповів Олександр, водій маршрутного таксі Ірпінь – Київ – Ірпінь.

Щодо цін на паливо, то, згідно з даними видання Мінфін, упродовж червня-серпня вони помірно зростали. Наприклад, дизель у період 01.06-02.08 піднявся у ціні з 27,35 гривень/літр до 28,44 гривень/л. А92 за цей же період – з 28,17 до 28,44 гривень/л. Ціна на газ падала упродовж червня, але в липні знов почала зростати, як підсумок – за цей же період зростання з 15,71 до 16,88 гривень/л.

Реакція

Підняття цін прогнозовано викликало гнів народних мас. Бо головна претензія людей у тому, що за вищу ціну вони не отримують кращий сервіс – їх так само возитимуть жовті “Богдани”, до стану яких у багатьох є претензії.

А деяких обурює нахабність перевізників – мовляв, з людей просто хочуть збити побільше грошей. 

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

Народний депутат від Білої Церкви Микола Бабенко висловився на своїй фейсбук-сторінці, пообіцявши, що не полишатиме спроб притягнути до відповідальності причетних рішення Білоцерківського виконкому про здорожчання вартості проїзду містом. 

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд“[…] Висновок судово-економічної експертизи, яка була проведена в рамках кримінальної справи, що була порушена за моєю заявою, прямо встановлює, що фактичний монополіст-перевізник, компанія “Транссіті”, сфальсифікувала свої витрати більше, ніж на 6 млн гривень. […] Тариф в 10-11 гривень для Білої Церкви неприйнятний! […] Після підвищення вартості проїзду з 12 серпня, я особисто беру це питання на контроль! Ми створимо гарячу лінію і у разі скарг та нарікань на перевізників, будемо вживати всіх можливих заходів! […] Ми будемо зупиняти маршрути, розривати договори та відкривати кримінальні справи”, – зазначив він.

Реакція обладміністрації не змусила себе чекати. Керівник управління пасажирських перевезень КОДА Ігор Григоренко в ефірі телеканалу “Погляд” 2 серпня спочатку наполягав на тому, що підвищення є обґрунтованими і обумовленими подорожчанням паливно-мастильних матеріалів – принаймні так їх запевняють перевізники.

А вже 6 серпня голова КОДА Василь Володін провів зустріч з перевізниками, у ході якої “попередньо домовилися про зниження тарифів на напрямках, де підвищення відбувались протягом 2021 року – таке підвищення не може перевищувати 15-18%”, пише пресслужба КОДА.

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд“Наразі вже знижено тарифи на 9 маршрутах. Це розумний компроміс, який враховує економічні реалії, в яких працюють перевізники, та можливості населення оплачувати їх послуги. Вважаю, що решта надавачів послуги також мають з розумінням поставитися до платоспроможності людей та переглянути тарифи”, – каже Володін.

За даними управління пасажирських перевезень Київської облдержадміністрації, скорочення вартості проїзду відбулося на наступних напрямках: Вишневе – Київ; Боярка – Київ; Васильків; Криве Озеро – Київ; Ірпінь – Київ; Чабани – Київ; Петрівське – Київ; Крюківщина – Київ АС Київ; Крюківщина – Київ АС Південна. Збільшення вартості проїзду на жодному із перелічених напрямків не перевищує 18%, засвідчують в адміністрації.

Що далі

Що у підсумку? Є як мінімум три табори, згідно з реакцією людей в соцмережах. Одні вважають здорожчання неправильним, бо не отримують якісного сервісу. Інші кажуть, що здорожчання повинно відбутися ще більше – дотягувати ціни на проїзд до європейських, аби у перевізників з’явилася можливість підняти доходи та за рахунок прибутку дотягувати до європейського рівня і сервіс (нові автобуси, безконтактна оплата, тощо). А треті – іронізують.

“Спробував сьогодні маршрутку за 8 гривень. Враження одним словом не передати. Тож, це абсолютно новий транспорт, сучасний та комфортний автобус, ніби щойно з конвеєра. Прибув вчасно з точністю до секунди. Зручні сидіння з пасками безпеки та кондиціонер. Гучномовець озвучує кожну зупинку. Привітний водій в однострої бажає приємної подорожі та керує у відповідності до всіх вимог ПДР з дотриманням протиепідемічних вимог (всі в захисних масках, а на кожному поручні автоматичні санітайзери). Для зручності пасажирів і, щоб не відволікати водія, за проїзд можна сплатити карткою, а квитки, придбані за готівку, в обов’язковому порядку валідуються. Все ж таки, за вісім гривень це Вам не за шість. Жодних порівнянь!” – глузує користувач фейсбуку з проїзду у тому ж самому жовтому “Богдані” за новою ціною. 

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

А в управлінні пасажирських перевезень Київської ОДА обіцяють, що й надалі будуть “у межах своїх повноважень” просити перевізників не заламувати ціни.

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

“Як представник держави, хочу зазначити, що ще в 2015 році вийшла постанова Кабінету міністрів №240, яка скасувала державне регулювання тарифів на приміських та міжміських перевезеннях. Це щоб не були адресовані всі питання з приводу регулювання тарифів до нас. […] Це підвищення є повністю обґрунтованим. Більш того, незважаючи на те, що держава не регулює ціни, вона виступає організатором перевезень – в разі Київської області це КОДА. Всі перевезення регулюються підписаними договорами, де регламентуються обов’язки сторін і ми максимально це контролюємо. Ми не регулюємо ціни, але зобов’язали перевізників обґрунтовувати підняття тарифів і контролюємо це. Офіційно підняття цін не узгоджувалося (з АМКУ), але всі вони були обгрунтовані і спрямовані в АМКУ, де я поки теж не отримував зауважень”, – розповів Григоренко.

Як писала KV, голова Київської ОДА Василь Володін 21 березня дав доручення Управлінню пасажирських перевезень, невідкладне до виконання: залучити патрульну поліцію, рятувальників і транспортну служби до перевірки маршрутників на предмет дотримання протипожежних вимог. Це доручення він дав у зв’язку з інцидентом, який стався в неділю 21 березня 2021 в місті Вишневе Київської області, де вночі згорів пасажирський автобус.

Читайте: Полиция и ГСЧС проверят пожарную безопасность маршруток на Киевщине

Нагадаємо, в лютому цього року на маршрутах №392, 379 і 420, які курсують між Ірпенем та станцією метро “Академмістечко” в Києві, вартість проїзду до столиці подорожчала на 3 гривень –до 20 гривень. Також на 3 гривень дорожче став проїзд з Ірпеня до Києва на автобусах маршруту №400, яким можна дістатися до метро “Святошин” – до 23 гривень.

Також повідомлялося, що зросли тарифи і на пасажирські перевезення між населеними пунктами Приірпіння. Вартість проїзду на автобусах маршрутів №3 та №18 (Ірпінь – Буча) подорожчала з 9 до 10 гривень, а №20 (Ірпінь – Гостомель) – з 7 до 10 гривень.

Читайте: В Ирпене местный перевозчик повысил стоимость проезда до Киева

З початку лютого цього року більше за міжміські поїздки стали платити жителі Баришівки, Згурівки, Ірпеня. З середини місяця виростуть ціни і на багатьох інших маршрутах. Перевізники обіцяють зростання від 10 до 25%. Однак, є і ті, хто побоюється більшого та вказує: із черговим зростанням вартості непогано б нарешті покращити і якість послуг, що надаються.

Читайте: Дорогі пасажири: як і чому в маршрутках Київської області ростуть ціни на проїзд 

Фото: коллаж KV

КиевVласть

Автор:
Влад Григор'єв
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
09:00 У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника…
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
09:00 На районному рівні в Київській області за рік відбулися значні політичні зміни, які відбилися на складі рад та політичному ландшафті регіону. У 2024…
“Рибне місце”: прокуратура намагається забрати в оточення Івахіва-Пилипишина 7,8 га столичного лісу
“Рибне місце”: прокуратура намагається забрати в оточення Івахіва-Пилипишина 7,8 га столичного лісу
09:00 Наразі в судах вирішується доля 7,8 га лісу в заказнику “Дарничанка” – біля колишнього хутору Рибного в Дніпровському районі Києва. Столична прокуратура вимагає…
Banner
QlU7mDx4