Київська обласна рада затвердила Програму розвитку автомобільних доріг 2020-2022, визначивши, які дороги та за які кошти будуватимуться та ремонтуватимуться в столичному регіоні. У Департаменті регіонального розвитку (ДРР) КОДА обіцяють зосередитися на масштабних проєктах, капремонті та експлуатаційному утриманні. Чимало комунальних доріг цьогоріч вийдуть з-під відповідальності області, адже в рамках децентралізації нині це відповідальність громад.
Як стало відомо KV, 24 грудня 2020 року Київська обласна рада 8 скликання на першій сесії прийняла рішення № 029-01-VІІІ “Про внесення змін до Програми розвитку автомобільних доріг у Київській області на 2020-2022 роки”. Проєкт Програми був розроблений та опублікований Київською ОДА ще 8 жовтня 2020 року (розпорядження № 563).
Плани
Так, прийнятий обласною радою проєкт Програми передбачає, що витрати на її виконання (обсяг фінансування) складатимуть:
-
2020 рік – 1 млрд 209 млн 304,439 тис. гривень
-
2021 рік – 899 млн 52,112 тис. гривень
-
2022 рік – 1 млрд 380 млн 938,1 тис. гривеноь,
або 3 млрд 489 млн 294 тис. 651 гривня всього на 2020-2022 роки, з яких 3 млрд 313 млн 764 тис. 438 гривень – кошти субвенції з державного бюджету.
Подешевшала вартість робіт: якщо ще у жовтні середня вартість 1 кв. м будівництва дороги чи вулиці на 2021 рік становила 536 гривень, станом на грудень вона складе 405 гривень. Середня вартість експлуатаційного утримання 1 км становила 71,6 тис. гривень, у грудні – 55,01 тис. гривень.
Витрати у 2020 році
У розділі Програми про “Напрями діяльності та заходи” вказано, який обсяг робіт було виконано та на яку суму, і які суми планується витратити за відповідними напрямами на цей та наступний рік з яких бюджетів.
Зокрема, у 2020 році винятково за кошти субвенції з державного бюджету зробили:
-
капітальний ремонт 16 автодоріг загального користування місцевого значення (41,1 км загальна протяжність) – 593 млн 364 тис. 301 гривня;
-
капремонт 7 штучних споруд (268 погонних метрів) – 109 млн 512 тис. 883 гривень;
-
проєктно-вишукувальні роботи для 44 об’єктів – 20 млн 887,5 тис. гривень.
На поточний середній ремонт 46,37 км автодоріг – 146 млн 216 тис. 854 гривень. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг обійшлося у 238 637,116 тис. гривень, у т.ч.:
-
експлуатаційне утримання та дрібний поточний ремонт 6375,5 км доріг – 228 млн 955 тис. 819 гривень;
-
утримання 2693,01 погонних метрів мостів – 9 млн 681 тис. 297 гривень.
На будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (капремонт – 45,34 кв. км, реконструкція – 2 750 кв. м) витрачено у 2020 році 231 млн 86 тис. 168 гривень.
Усі ці суми – витрати також виключно з держбюджету.
Дані про протяжність/кількість об’єктів, утім, не були включені в останню редакцію і лишилися виключно в жовтневому проєкті КОДА.
Читайте: Дадуть не усім: у 2020 році на ремонт доріг Київщини планують виділити більше 140 млн гривень
Плани на 2021 рік
За даними департаменту регіонального розвитку, протягом 2021 року передбачається виконати наступні заходи, а саме за рахунок субвенції 2021 року:
-
реконструкція 1 автомобільної дороги загального користування місцевого значення протяжністю 1,4 км на суму 28 млн 595 тис. гривень;
-
капітальний ремонт 18 автомобільних доріг загального користування місцевого значення протяжністю 23 км на суму 387 млн 997 тис. 374 гривень;
-
поточний середній ремонт 2 автомобільних доріг загального користування місцевого значення протяжністю 2,93 км на суму 21 млн 536 тис. 79 гривень;
-
капітальний ремонт 11 мостових споруд на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення протяжністю 447,00 пог.м. на суму 96 млн 633 тис. 782 гривень;
-
експлуатаційне утримання 6375,5 км автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
-
будівництво 2 вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах на суму 83 млн 484 тис. 413 гривень;
-
капітальний ремонт 17 вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах об’ємом 58 643,30 кв. м на суму 90 млн 789 тис. 635 гривень.
За рахунок залишків минулих років:
-
капітальний ремонт 6 автомобільних доріг загального користування місцевого значення на суму 102 млн 206 тис. 938 гривень;
-
поточний середній ремонт 2 автомобільних доріг загального користування місцевого значення на суму 10 млн 692 тис. 606 гривень;
-
капітальний ремонт 2 мостових споруд на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення на суму 13 млн 12,082 тис. гривень;
-
експлуатаційне утримання 6375,5 км автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
-
капітальний ремонт 4 вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах на суму 20 млн гривень.
За словами голови Київської облдержадміністрації Василя Володіна, цьогоріч планують сфокусуватись на якості та маштабних проєктах:
“Щодня сотні тисяч мешканців Київщини їдуть на роботу, чи у справах. Будується нове житло, розвивається інфраструктура. Як обласна влада ми дбаємо про транспортний комфорт для людей. Нові та якісно відремонтовані дороги сприятимуть цьому”.
Нині Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації формуються переліки об’єктів ремонтних робіт за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у 2021 році, а також обсягу невикористаних коштів субвенції минулих років.
У ДРР тим часом пояснюють: не дивлячись на те, що програму було затверджено на сесії, перелік об’єктів капремонту, будівництва, поточного ремонту та інше досі формується, а пріоритети визначаються просто зараз.
“Програму розвитку автомобільних доріг у Київській області на 2020-2022 роки затверджено, але станом на сьогодні говорити про вичерпний перелік об’єктів в рамках Програми зарано. Наразі триває формування такого переліку.
Варто зазначити, що цьогоріч джерелом фінансового забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування, доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах будуть кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Які наразі не відображені в повному обсязі в Програмі. У фокусі затвердженої Програми будуть, насамперед, дороги, балансоутримувачем яких є Департамент регіонального розвитку. І в планах Департаменту зосередились на ремонтних та будівельних роботах на цих об’єктах. Дороги – це і робочі місця, і податки, і комфорт жителів. Тому цей рік не про кількість, а про якість”, – прокоментували у Департаменті регіонального розвитку КОДА.
Слід нагадати, що у 2020 році левову частку витрат на будівництво доріг узяв на себе держбюджет: більша частина робіт з будівництва чи капремонту доріг регіонального та місцевого значення виконувалися у рамках програми президента Володимира Зеленського “Велике будівництво”.
Читайте: Область профінансує “Велике будівництво” на Київщині через брак коштів у громад
Фото: коллаж KV