Прострочений борг у 4 млрд гривень, відтермінування будівництва важливої транспортної артерії столиці та подорожчання на 8 млрд гривень – результат “бізнес-схем” підрядника АТ “Київметробуд” та бездіяльності столичної влади, вважають в Державній аудиторській службі України (ДАСУ) після аудиту фінансової діяльності КП “Київський метрополітен”.
Про це КВ дізналася з повідомлення ДАСУ.
Як з’ясували аудитори, “Київметробуд”, який у 2018-2019 роках отримав з бюджету авансові платежі у розмірі 2,59 млрд гривень, використовував ці гроші не за призначенням та не освоїв у терміни, визначені договором: “Замість того, щоб продовжувати будівництво Сирецько-Печерської лінії, підрядник розмістив частину перерахованих від КП “Київський метрополітен” коштів на депозитах. Зокрема, у 2019 році “Київметробуд” поклав 1,7 млрд гривень на банківські рахунки у ПАТ АБ “Укргазбанк”. Крім того, протягом 2018-2019 років бюджетні кошти скеровувались на оплату різних аудиторських, юридичних, консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків, надання безвідсоткової поворотної фінансової допомоги іншій юридичній особі тощо. При цьому власне на саме будівництво гроші майже не йшли”, – сказано в релізі.
Що, однак, “не завадило “Київському метрополітену” у грудні 2019 року перерахувати підряднику ще додатково 1,41 млрд гривень. З яких було освоєно лише 44,1 млн гривень. Як результат – майже 4 млрд гривень перетворилися у прострочену заборгованість”.
Тепер відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться бюджету у 2,5 рази дорожче. За результатами перерахунку показників вартості робіт кошторис за 6 останніх років (з 2018 до 2024-го) збільшився на 8 млрд гривень: з 5,9 до майже 14 млрд гривень.
Читайте: Метро на Виноградар: будівництво Сирецько-Печерської лінії обійдеться у 14 млрд гривень
Фото: з відкритих джерел
Олексій Ігнатьєв