Експеримент на півмільярда: для укріплення дамб мулових полів БСА обрали чергового підозрілого підрядника

Експеримент на півмільярда: для укріплення дамб мулових полів БСА обрали чергового підозрілого підрядника

Столиця продовжує вкладати сотні мільйонів гривень в укріплення дамб мулових полів, де висушується осад стічних вод з Бортницької станції аерації (БСА). Цього разу підписаний рекордний за ціною договір – на 562 млн гривень, який передбачатиме підсилення та підсипку дамб до кінця наступного року. Підрядника для цих робіт обирали на “пекельному” тендері, де долю замовлення вирішила різниця між конкурентами у 2 гривні. У результаті перемогу здобула бориспільська фірма “ТФМ-Схід” без досвіду виконання бюджетних замовлень, яка для робіт орендуватиме всю необхідну техніку, а свій офіс розмістила в орендованій кімнатці площею 10 квадратів. Найбільшим красномовним в досьє цієї компанії є те, що досвід аналогічних робіт вона підтверджувала угодою на ремонт будівлі вартістю півмільйона гривень із ТОВкою свого ж власника.  

Як стало відомо КВ з оголошення електронної системи Prozorro, 6 березня 2025 року КП “Дирекція з капітального будівництва та реконструкції “Київбудреконструкція” (*) уклало з ТОВ “ТФМ-Схід” (**) договір на реконструкцію дамб мулових полів № 1 та № 2 БСА. Ціна договору склала 562,49 млн гривень.

Згідно з договором, за вказані кошти на дамбі мулових полів №1 підрядник обрізатиме рослинність та наростить насип грунтом, а на мулових полях №2 – виконуватиме земляні роботи, влаштовуватиме монолітні конструкції і гідроізоляцію, а також прокладе трубопровод. Термін виконання всіх робіт – кінець 2026 року.

Компанія з символічним досвідом 

На вказаний підряд, крім ТОВ “ТФМ-Схід”, претендувало ТОВ «Автомагістраль-Південь», яке запропонувало за свою роботу на 2 гривні більшу ціну. На відміну від свого конкурента, “ТФМ-Схід” не має жодного досвіду виконання бюджетних замовлень. Крім цього, як виявилося, компанія не може похизуватися власними потужностями для виконання реконструкції дамб БСА за понад півмільярда гривень. Згідно з наданими ТОВ “ТФМ-Схід” документами для участі в тендері, всю необхідну техніку для реконструкції компанія орендуватиме, а офіс компанії знаходиться в 10 квадратних метрах в Борисполі, якими вона користується на правах суборендаря.

Щоб довести для участі в тендері свій досвід виконання аналогічних робіт, ТОВ “ТФМ-Схід” надало договір 2019 року з таким собі ТОВ «Техпідтримка фасіліті менеджмент» на ремонт будівлі у Мелітополі за 548 тис. гривень. Цікаво, що власником цього замовника є Дмитро Пасічник, який на дату підписання договору був співзасновником самого ТОВ “ТФМ-Схід”.

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, саме Дмитро Пасічник заснував ТОВ “ТФМ-Схід” у 2018 році. Згодом фірмою володіла Аліна Філоненко з Чернігова, яка зареєстрована як ФОП у сфері діяльності ресторанів та надання послуг мобільного харчування.

З кінця 2024 року і понині власником та керівником ТОВ “ТФМ-Схід” є Ігор Ігнатенко з реєстрацією і прифронтовому місті Лиман Донецької області. Більше ніякого бізнесу ця людина не має.

До слова, на Дмитра Пасічника оформлені численні компанії з різних сфер діяльності – ТОВ “ТФМ-Захід”, ТОВ “Домер-Сервіс”, ТОВ «Смерека ФРНТ”, “Афіна Білдінг Компані”, “Техпідтримка-ФМ”, а також згадане ТОВ “Техпідтримка Фасіліті Менеджмент”, однак бюджетних замовлень вони також не отримували.

Історія реконструкцій дамб

Реконструкцію дамб мулових полів № 1 та № 2 БСА за останні майже сім років “Київбудреконструкція” замовляє вже вдевʼяте, а ТОВ “ТФМ-Схід” є вже четвертим підрядником виконання цих робіт.

На початку три підряди дісталися ТОВ “Гарантбуд”: перший договір (ціна договору і оплата по факту – 508,08 млн гривень) був укладений в червні 2018 року, другий (ціна – 124,12 млн гривень, оплата по факту – 111,86 млн гривень) в грудні 2018 року. Через три роки був підписаний третій договір з ціною 20,32 млн гривень, однак невдовзі він був розірваний через порушення підрядником календарного плану робіт (оплата по факту склала 6,58 млн гривень).

У 2022 році роботи продовжили, але вже з новим підрядником – ТОВ “Промін Буд Сервіс”, з яким уклали дві угоди. Першу в листопаді 2022-го (ціна – 69,99 млн гривень), яку сторони розірвали за згодою сторін з оплатою всього 5,6 млн гривень. Згодом з ним підписали ще один договір на 254,99 млн гривень, за яким йому по факту сплатили 253,36 млн гривень.

Читайте: Мулові поля Бортницької станції аерації поглинуть ще 70 млн бюджетних гривень та Замість модернізації: дамби переповнених мулових полів БСА наростять ще на 250 мільйонів гривень

У червні минулого року у “Київбудреконструкції” черговий раз змінили виконавця – ним стало ТОВ “Сінергія Буд”. Протягом червня-листопада 2024 року йому віддали три замовлення на реконструкцію дамб загальною вартістю 702,11 млн гривень (1, 2, 3). Цікаво, що на момент початку співпраці з “Київбудреконструкцією” ця компанія мала мізерний досвід виконання замовлень через Prozorro: до цього вона поставляла партію насосів для аеропорту “Бориспіль” та ремонтувала роздягальню, душову і навіси на пляжі Запорізької області. Інженерів та вантажну техніку через брак власних ресурсів вказане ТОВ залучало в якості субпідрядників. Станом на 11 березня 2025 року два з трьох договорів з “Сінергією Буд” значаться як виконані в повному обсязі, за ними підряднику сплачено майже 692 млн гривень.

Читайте: Реконструкцію дамб мулових полів БСА за 383 млн гривень довірили компанії з досвідом ремонтника пляжних навісів

Отже, загальна ціна девʼяти укладених договорів на реконструкцію дамб мулових полів БСА складає 2,24 млрд, а фактична оплата за їх виконання становить понад 1,57 млрд гривень.

Нагадаємо, що проєкт реконструкції дамб мулових полів БСА № 1 та № 2 Київська міськдержадміністрація (КМДА) затвердила своїм розпорядженням від 23.03.2017 року № 106 із загальною кошторисною вартістю робіт в розмірі 634,249 млн гривень. Після цього кошторис кілька разів переглядали, щоразу збільшуючи вартість робіт. Так, у липні 2018 року реконструкція здорожчала до 704,38 млн гривень (розпорядження КМДА від 24.07.2018 року № 1298), в грудні 2018 року – до 957,01 млн гривень (розпорядження КМДА від 19.12.2018 року № 2302).

Останнє розпорядження досі має статус діючого, водночас, згідно з чинною редакцією Програми економічного і соціального розвитку Києва на 2024-2026 роки (затверджена рішенням Київради від 30.01.2025 року № 3/10470), загальна кошторисна вартість реконструкції дамб мулових полів становить вже 2,97 млрд гривень. З цих коштів, як вказано в документі, виконано робіт на 1,21 млрд гривень, терміни реалізації всього проєкту окреслені 2007-2026 роками.

Експеримент на півмільярда: для укріплення дамб мулових полів БСА обрали чергового підозрілого підрядника

Скріншот Програми економічного і соціального розвитку Києва на 2024 – 2026 роки

Довідка. БСА ПрАТ “АК “Київводоканал” – єдина в Києві очисна станція, що обслуговує не тільки столицю, а й населені пункти Київської області (Вишгород, Ірпінь, Вишневе, Бортничі, Гнідин, Щасливе, Чабани, Коцюбинське, Погреби, Новосілки, Гатне, Софіївську та Петропавлівську Борщагівку). Станція знаходиться на вул. Колекторній, 1 в Дарницькому районі Києва.

Мулові поля БСА є комплексом інженерних споруд, куди осад зі стічних вод перекачується для подальшого сушіння в природних умовах. Знаходяться вони поблизу села Ревне Бориспільського району Київщини. Мулових полів у станції три, але робочими наразі є №1 і №2. Протягом останніх років час від часу звучать заяви про їх тотальне переповнення: ще у 2019 році в “Київводоканалі” повідомляли, що мулові поля займали 272 га, і при проектній потужності у 3,5 млн куб. м. були переповнені втричі. Для уникнення аварій дамби полів постійного нарощують та укріплюють, щоб забезпечити можливість відкачування туди стоків. Разом з тим в “Київводоканалі” в 2019 році зазначали, що проблему з переповненістю мулових полів можна буде вирішити тільки після комплексної реконструкції всієї БСА, бо це дозволить значно зменшити об’єм осаду.

Читайте: Продолжить реконструкцию БСА за 319 млн гривен доверили компании-новичку

Реконструкцію самої БСА колись планувалося провести в рамках кредитної угоди між Японським агентством міжнародного співробітництва JICA та Кабінетом міністрів України. Наприкінці червня 2021 року в “Київводоканалі” заявили, що узгодили графік переговорів і склали дорожню карту якнайшвидшого укладання генерального контракту. Будівельні роботи планували розпочати в липні 2021 року і завершити у 2027 році. Проте це все були довоєнні плани, а зараз це японське агентство серед іншого допомагає населеним пунктам Київщини в переробці відходів від руйнувань.

КП “Дирекція з капітального будівництва та реконструкції “Київбудреконструкція” засновано в 2011 році Київрадою. Керує підприємством Анатолій Сульдін (на колажі праворуч).

КП “Київбудреконструкція” підпорядковане Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА, який з 17 липня 2017 року очолює Дмитро Науменко. За роботу цього департаменту відповідає заступник голови КМДА Петро Пантелеєв (на колажі ліворуч), який також координує роботу ПрАТ “АК “Київводоканал”.

ПАТ “АК “Київводоканал” з 1 листопада 2023 року знаходиться під керівництвом Олега Лисюка (до цього, з 26 липня 2023 року, він очолював цю компанію на правах “в.о.” гендиректора, будучи заступником керівника по капітальному будівництву та інвестиціях, на колажі праворуч). 25,46% акцій цього підприємства перебуває у комунальній власності Києва в особі Департаменту комунальної власності КМДА, 67% акцій належить ПрАТ “Компанія Київенергохолдинг” (має офшорне коріння, хоча формально на 61% належить Департаменту комунальної власності КМДА).

Наразі ще більше невідомості у долю БСА вносить створення влітку минулого року нового столичного монополіста –  КП “Київводоканал”. Дозвіл на його створення і припинення договору на користування комунальним майном (водопровідні та каналізаційні мережі, різні будівлі та споруди тощо) з ПрАТ “АК “Київводоканал”  Київрада надала КМДА в травні 2024 року. Необхідність такої “реформи” у КМДА обґрунтували численними фінансовими проблемами вказаного акціонерного товариства, які начебто виникли виключно через економічно не обгрунтовані тарифи, і неможливістю для міської влади “затикати фінансові дірки” за рахунок коштів бюджету Києва. Статутний фонд нового КП складає немалих 1,5 млрд гривень, але наразі про його фактичну діяльність у відкритих джерелах не повідомляється. 

Читайте: КП замість ПрАТ: столична міськрада вирішила створити “новий “Київводоканал”

* КП “Дирекція з капітального будівництва та реконструкції “Київбудреконструкція”  (код ЄДРПОУ: 37932233)

** ТОВ “ТФМ-Схід” (код ЄДРПОУ: 42544285)

Фото: колаж КВ

Альона Момот

КиївВлада
Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Ремонтувати шляхопровід на столичній Троєщині довірили соратнику ексмера Одеси Геннадія Труханова
Ремонтувати шляхопровід на столичній Троєщині довірили соратнику ексмера Одеси Геннадія Труханова
09:00 Столична корпорація «Київавтодор» розпочинає ремонт 25-річного шляхопроводу на вулиці Рональда Рейгана (раніше – Драйзера) над коліями швидкісного трамваю. На роботи планують витратити понад…
Київські КП нарешті “вийшли в плюс”: що було з їхніми фінансами з початку 2024 року
Київські КП нарешті “вийшли в плюс”: що було з їхніми фінансами з початку 2024 року
09:00 У останні півтора року столичні КП нарешті вирівняли свої фінансово-економічні показники. Так, на противагу 2023 року, коли загальна сума збитків цих підприємств та…
Мільйон доларів за гектар у Києві: стали відомі подробиці справи НАБУ щодо ймовірних хабарників з Міноборони
Мільйон доларів за гектар у Києві: стали відомі подробиці справи НАБУ щодо ймовірних хабарників з Міноборони
09:00 НАБУ наразі розслідує справу щодо отримання хабара посадовцями Міноборони та підпорядкованого йому ЦТУКБ за можливість забудови майже 1 га землі на вул. Симиренка,…
Banner
QlU7mDx4