ТОП-10 найдорожчих закупівель з бюджету Києва за 2024 рік

ТОП-10 найдорожчих закупівель з бюджету Києва за 2024 рік

Найбільші замовлення Києва в 2024 році стосувалися розвитку та підтримки сфери громадського транспорту міста, тоді як роком раніше акцент робили на ремонтах і реконструкціях доріг. Насамперед минулоріч вдалося зрушити з місця заморожене будівництво метро на Виноградар, придбати трамваї, яких столиця не замовляла майже шість років, а також замовити нагальне укріплення аварійного мосту Метро. Дві великі покупки були зумовлені ризиками знеструмлення: метробудівці придбали обладнання для безперебійної роботи підземки під час відключень, а “Київтеплоенерго” – міні-ТЕЦ на рекордну для такого обладнання суму. Однак без гучних і сумнівних дорожніх підрядів таки не обійшлося. Уже під кінець року майже за 1,5 млрд гривень уклали угоду на прокладання дороги до аеропорту “Київ” (Жуляни), який майже три роки не функціонує. 

Як стало відомо КВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, протягом 2024 року департаменти та управління Київської міськдержадміністрації (КМДА), а також підпорядковані їм столичні комунальні підприємства та заклади за результатами публічних закупівель зробили замовлень на 76,54 млрд гривень.

Договір №1

Минулоріч перелік найдорожчих в Києві очолив договір КП “Київський метрополітен” на відновлення будівництва лінії метро на житловий масив Виноградар за 13,78 млрд гривень, яке припинилося в грудні 2023 року. За умовами угоди, повинно бути споруджено станції “Мостицька” та “Проспект Правди”, перегони між ними та існуючою станцією “Сирець”, а також оборотні тупики та пункт техосблуговування поїздів.

Підрядником “Київський метрополітен” обрав ТОВ «Група компаній «Автострада» (належить Максиму Шкілю – помічнику депутата Верховної Ради від Партії регіонів та, за інформацією ЗМІ, куму екс-міністра інфраструктури Володимира Омеляна). Дісталося фірмі замовлення без конкурсу, оскільки через “грамотно прописані” тендерні умови ніхто більше не зміг взяти в ньому участі. Кредит довіри підрядник сумлінно відпрацьовує: про активні роботи на обʼєкті регулярно звітує в соцмережах. Однак під кінець минулого року сторони трохи “підсунули” терміни закінчення робіт на чотири місяці – до травня 2027 року.

Читайте: Друга спроба: метро на Виноградар за майже 14 млрд гривень домовились будувати до травня 2027 року

Договір № 2

Другим в ТОП-10 найкоштовніших замовлень столиці стала так звана “реставрація з пристосуванням автопроїздів мосту Метро” за 1,99 млрд гривень. За ці кошти, як виявилося, запланована не сама реконструкція, а лише протиаварійні роботи, в рамках яких прогони мосту, який давно “втомився”, укріплять підтримувальними конструкціями.

Ці роботи комунальна корпорація “Київавтодор” без конкурсу довірила турецькій компанії “Onur Taahhut Tasimacilik İnsaat Ti̇caret Ve Sanayi̇ Anoni̇m Si̇rket”, яка в останні роки надійно закріпилася серед отримувачів бюджетних замовлень в Україні. Однак, своїми силами ця фірма виконуватиме менше третини робіт на мосту, решту – делегують вітчизняним субпідрядникам. Освоїти бюджетні кошти “туркам” допоможуть ТОВ «Київська мостобудівельна компанія» скандально відомого бізнесмена донецького походження Михайла Беккера, та ТОВ “Мостобудівельний загін №112” з орбіти депутата попередніх скликань Верховної Ради від Партії регіонів Володимира Продивуса.

Читайте: На столичному мосту Метро майже за 2 млрд гривень проведуть протиаварійні роботи

Договір №3

Третє місце посів договір на продовження будівництва дороги в рамках 1 черги від проспекту Валерія Лобановського до міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни), яку почали прокладати ще в 2010 році у рамках підготовки до “Євро-2012”. Ціна питання склала 1,47 млрд гривень за 2,8 кілометра шляху. Згідно з угодою, із загальної ціни договору у 2024 році планувалося профінансувати 1 млн гривень, у 2025 році – 1,15 млрд гривень, у 2026 році – решту майже 316 млн гривень.

Виконавцем робіт КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” обрало молодий консорціум «Мостадор Груп», який створили шість компаній. Хоча сам консорціум раніше бюджетних замовлень не отримував, ТОВки з його складу є активними учасниками та переможцями публічних закупівель. Зокрема, ТОВ “КП “Шляхбуд Інвест” – будує вказану дорогу до аеропорта “Київ” в рамках 2 черги, а ТОВ “Дортранс” – займалося коригуванням проєкту цього будівництва.

Цей підряд отримав несподіване продовження після критики щодо доцільності будівництва дороги до аеропорту, який майже три роки не обслуговує пасажирів. В столичній владі від такої ідеї відхрестилися і заявили, що у поточному році на цей проєкт коштів немає і не буде, більше того, мовляв, ця дорога взагалі йтиме не до аеропорту, а повз нього.

Читайте: Поворот не туди: в Києві за 1,47 млрд гривень замовили будівництво дороги на Жуляни без фінансування

Договір № 4 

На четвертій сходинці – покупка КП “Київтеплоенерго” за 1,12 млрд гривень когенераційних установок для виробництва тепла та електрики. За вказану суму підприємству повинні поставити партіями до кінця 2025 року 15 установок виробництва австрійської компанії INNIO. Для такого обладнання ця вартість закупівлі є рекордною для України, хоча загальна потужність відповідного обладнання у 60,5 МВт рекордом не вражає: за підрахунками фахівців, тільки кондиціонери столиці “тягнуть” 350 МВт.

Поставить для “Київтеплоенерго” ці установки словацька компанія “KTS Engineering s.r.o.”, яка в аукціоні обійшла трьох конкурентів. При цьому, на замовника пала підозра в організації тендеру під “свою” компанію, адже на підготовку до такого коштовного тендеру відвели менше тижня.

Читайте: “Київтеплоенерго” закупило 15 австрійських міні-ТЕЦ на рекордні 1,12 млрд гривень

Договір № 5 

Пʼятий договір ціною 725,72 млн гривень був підписаний КП “Київпастранс” на постачання електричної енергії протягом 2024 року. Замовлено 133,75 ГВт/год електрики, яку планують розподілити поміж тролейбусними депо, автобусними парками, службами КП, а також підпорядкованими йому базами відпочинку на Київщині. Договір містив примітку, що його ціна може коливатися у разі зміни тарифів і нормативів, що кілька разів і було зроблено як в бік зменшення, так і в бік збільшення (наразі чинна додаткова угода, згідно з якою ціна договору становить 870,87 млн гривень). Крім цього, сторони погодили продовження термінів постачання електрики до кінця березня 2025 року.

Поставляє цю електрику “Київпастрансу” столичне ТОВ “Укргазтрейдинг”. Компанія належить Віктору Денисовичу, який у 2018-2019 роках очолював первинний осередок партії “Європейська солідарність” №7 в Києві.

Договір № 6

Сьомий договір було підписано вже під кінець 2024 року КП “Київтеплоенерго” – ціна 863,98 млн гривень. За ці кошти підприємство замовило реконструкцію в рамках 2 і 3 черги обʼєкту, назву та адресу якого приховали з міркувань безпеки. З опублікованих документів відомо, що роботи триватимуть до кінця 2026 року.

У відповідному тендері перемогло ТОВ “Екніс” Олександра Яновича, якому також належить компанія із співзвучною назвою “Екніс-Інжиніринг”. Головним бюджетним замовником обох фірм є “Київтеплоенерго”. Раніше КВ повідомляло, що “Екніс-Інжиніринг” разом з “Київтеплоенерго” фігурують в кримінальному розслідуванні щодо можливих розтрати і привласнення бюджетних коштів при ремонті обладнання ТЕЦ-6. Можливо, компанії Олександра Яновича отримують ласі підряди в столиці невипадково, адже у 2003 році Янович був співзасновником ТОВ “Вишгородлісбуд”, яку система Youcontrol відносить до бізнес-групи братів Кличко.

Читайте: Завищення цін та співпраця з Білоруссю: капремонт столичної ТЕЦ-6 додав роботи слідчим

Договір № 7

Сьомою стала угода КП “Спецжитлофонд”, яка фактично мала опинитися на пʼятій сходинці. Справа в тому, що 1 листопада 2024 року це підприємство за 717,8 млн гривень замовило будівництво в рамках VІ черги житлового комплексу на вул. Качалова, 40, який там давно зводять на місці колишніх складів і де обіцяють квартири для учасників бойових дій. І в той же день це КП підписало договір на виконання робіт на цьому обʼєкті в рамках ІІ черги за 341,33 млн гривень. Загальна ціна двох договорів перевищила 1 млрд гривень. Всі роботи за ними повинні бути завершені до жовтня 2027 року.

У цій історії цікавим виявився вибір підрядників, адже ними стали абсолютно нові гравці в столиці. Перша компанія – ТОВ «ПБФ Груп» (договір на 341,33 млн гривень), яке до цього не мало жодного досвіду виконання бюджетних замовлень. Друга компанія – ТОВ “Смарт Солюшнз Груп” (договір на 717,8 млн гривень), яке сьогодні належить Володимиру Кришисі, а раніше – людям з політичними амбіціями. Так, у 2010-2015 роках в засновниках був Анатолій Безпалюк, який двічі безуспішно намагався стати депутатом Верховної Ради: в 2012 році як самовисуванець по мажоритарному округу в Деснянському районі Києва, а в 2019 році – у списку партії “Голос”. Анатолій Безпалюк працював помічником парламентаря VІІІ скликання (2014-2019 роки) Олександра Сочки, обраного від “Народного фронту”. 

Читайте: Нові гравці: “Спецжитлофонд” обрав підрядників для зведення ЖК на вулиці Качалова за 1 млрд гривень

Договір №8

Восьмим в десятці ТОПових став ще один договір КП “Київпастрансу”, цього разу на покупку пʼяти трамвайних вагонів за 480,58 млн гривень. Поставити їх повинні в столицю протягом 2025 року.

Цей договір є досить знаковим, адже трамваї столиця не закуповувала майже шість років (крайній раз “Київпастранс” купувало трамваї у 2019 році). Поставити їх повинно одеське ТОВ “Татра-Юг”. Ця фірма заявляє, що її трамваї експлуатуються “практично в кожному місті України”, а також за кордоном. Разом із тим, через Prozorro її основним клієнтом є столичний “Київпастранс”.

Договір №9

Девʼяте місце також у угоди зі сфери транспорту, а саме у закупівлі КП “Київський метрополітен” так званих “стійок гарантованого електроживлення пристроїв зв’язку”. Відповідний договір уклали в євро, а його ціна склала майже 10 млн в цій валюті.

Стійки, як вказано в обгрунтуванні закупівлі, потрібні у випадку повного знеструмлення станцій метро від зовнішнього електроживлення на час перемикання на дизель-генератори, яке займає 40 хвилин, а також на час короткострокових знеструмлень. Йдеться, зокрема, про приміщення кас, службові приміщення вестибюлів, чергових станцій, постів охорони тощо.

Відповідний договір без аукціону уклали з болгарським «S END S Engineering» EOOD, у якого “Київський метрополітен” із початку “повномасштабки” вже замовило стійок на понад 1 млрд гривень.

Договір № 10

Заключним у десятці найбільших замовлень столиці минулого року став договір КП “Інформатика” на обладнання для керування зовнішнім освітленням за 448,43 млн гривень. Під цим обладнанням маються на увазі 196 щитів керування вуличним освітленням. Наприкінці року договір закрили з повною оплатою по ньому.

Угоду “Інформатика” уклала з незмінним підрядником ДП “Хідден” ТОВ “Хідден Енерджі”, яке всі свої бюджетні замовлення (вже на 1,78 млрд гривень) отримало виключно від цього КП. Всі підряди передбачають постачання обладнання, аби так званою системою керування зовнішнім освітленням (ефективність якої в цифрах за всі роки впровадження так ніхто і не озвучив) охопити ще більше вулиць Києва.

Зазначимо, що до цієї компанії на замовлення КП “Інформатика” вказану систему створювало ТОВ “Хідден Енерджі.Юей” тих самих власників, що і у ДП. Раніше КВ писала, що співпраця “Інформатики” з обома цими підрядниками вивчається правоохоронними органами. 

Читайте: “Критичні потреби”: столичне керівництво витратить чергові 300 млн гривень на сумнівну систему управління зовнішнім освітленням та Київрада майже вдвічі збільшила видатки на столичну цифровізацію

Нагадаємо, що у 2023 році столиця зробила замовлень на 31 млрд гривень. Тоді чотири з десяти найдорожчих договорів стосувалися проведення реконструкцій і капремонтів дорожньої інфраструктури міста (реконструкція Дегтярівського шляхопроводу та розв’язки на перетині вулиць Богатирської і Полярної, капремонт Київського півкільця та вул. Олександра Довженка). Також в минулому році мали місце дороговартісні закупівлі послуг з ремонту столичних медзакладів – центру нефрології та діалізу, а також госпіталю ветеранів війни. Крім цього, серед ТОПових підрядів ремонт обладнання ТЕЦ-6, укріплення дамб мулових полів “Бортницької станції аерації” та електрика для освітлення вулиць.

Читайте: ТОП-10 найдорожчих закупівель з бюджету Києва за 2023 рік

Фото: колаж КВ

Альона Момот

КиївВлада
Рекомендуємо до перегляду
Хабарі за “екологічні” дозволи: топпосадовцю КМДА Олександру Возному загрожує десять років в'язниці
Хабарі за “екологічні” дозволи: топпосадовцю КМДА Олександру Возному загрожує десять років в’язниці
09:00 У Нацполіції продовжують розслідувати факти отримання неправомірної вигоди чиновниками столичної мерії за видачу дозволів на викиди забруднюючих речовин у повітря. Ще півтора роки…
ТОП-10 найдорожчих закупівель з бюджету Києва за 2024 рік
ТОП-10 найдорожчих закупівель з бюджету Києва за 2024 рік
09:00 Найбільші замовлення Києва в 2024 році стосувалися розвитку та підтримки сфери громадського транспорту міста, тоді як роком раніше акцент робили на ремонтах і…
Штрафи, приписи і кримінальні справи: у Києві знову скандал навколо забудови садиби Лошевича
Штрафи, приписи і кримінальні справи: у Києві знову скандал навколо забудови садиби Лошевича
09:00 У столиці вирують чергові пристрасті навколо забудови території т.зв. “садиби Лошевича” – більш ніж 150-річної будівлі на вул. Саксаганського, 76. Вона, нагадаємо, не…
Banner
QlU7mDx4