У Києві правоохоронці затримали двох посадовців комунального підприємства “Київпастранс”, які вимагали “відкат” за підрядні роботи з ремонту трамвайних колій. Також були затримані посередники корупційної схеми розкрадання коштів міського бюджету, призначених на розвиток транспортної інфраструктури столиці.
Про це, як передає KВ, йдеться в повідомленні пресслужби Київської міської прокуратури.
“Деснянської окружною прокуратурою Києва на вимаганні та одержанні неправомірної вигоди у сумі майже 600 тис. гривень затримано керівника структурного підрозділу комунального підприємства “Київпастранс”, його заступника та двох посередників”, – повідомили у пресслужбі.
Слідство довело, що протягом 2021 року керівництвом підрозділу КП “Київпастранс” ( в складі Департаменту транспортної інфраструктури КМДА) прописано умови та укладено договір з підконтрольним фіктивним підприємством на реконструкції трамвайних колій. Сума договору становила понад 400 млн гривень.
Водночас фіктивний підрядник, не маючи власних потужностей для виконання робіт, уклав договір субпідряду з іншим приватним підприємством на майже 28 млн гривень. Субпідрядник роботи виконав, але комунальне підприємство не поспішало із ним розраховуватися та заборгувало майже 3,5 млн гривень.
За погашення заборгованості та отримання “допуску” до подальшої роботи керівники КП почали вимагали з підрядника 10 відсотків “відкату”. Загальна сума хабара становила понад 600 тис. гривень.
При контрольованій поліцією передачі коштів хабарникам, їх було затримано на “гарячому”.
Також затримали двох посередників – директора підконтрольної фірми та довірену особу посадовця КП, який реєстрував і “керував” фіктивним підприємством і вчиняв дії, направлені на розтрату та привласнення коштів міського бюджету.
Під час обшуків у робочому кабінеті керівника структурного підрозділу знайдено гранату Ф 1, яку посадовець демонстрував під час передачі йому хабаря. У його робочому сейфі вилучено грошові кошти в сумі 20 600 доларів.
Усім фігурантам повідомлено про підозру у вчиненні корупційного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України (одержання службовою особою неправомірної вигоди, за вчинення службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданого службового становища, вчиненого за попередньою змовою групою осіб).
Вирішується питання щодо обрання підозрюваним запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою.
Водночас перевіряється причетність учасників схеми до розкрадання понад 400 млн гривень бюджетних коштів, виділених на розвиток та утримання інфраструктурних об’єктів столиці.
Нагадаємо, КП “Київпастранс” з 30 серпня 2016 року очолює Дмитро Левченко. Підприємство підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, яким з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор. До того, з 6 лютого 2020 року до 5 квітня 2021 року департамент очолював Валентин Осипов. У “проміжках” між призначеннями “повноцінних” керівників цього департаменту обов’язки директора традиційно виконував перший заступник очільника цієї структури Іван Шпильовий.
Як неодноразово інформувала KВ, КП “Київпастранс” регулярно фігурує у кримінальних провадженнях. Так, на початку 2020 року Нацполіція почала кримінальне провадження за фактом витрат/присвоєння бюджетних коштів під час реконструкції трамвайних переїздів у столиці.
Читайте: “Золоті” рейки: Нацполіція зацікавилася ремонтом трамвайних переїздів у Києві
Також правоохоронці у кінці 2021 року продовжили слідство за фактом можливих розтрат і присвоєння бюджетних коштів при проведенні в Києві реконструкції трамвайної лінії від вул. Гната Юри до ЗАТ “Кисневий завод” (від Борщагівки на Відрадний).
Читайте: При реконструкції трамвайної лінії з Борщагівки на Відрадний могли вкрасти понад 100 млн. гривень
Фото: Київська міська прокуратура