Столична міськрада затвердила Угоду про співпрацю щодо консультаційних послуг на підтримку проєкту “Київський міський електротранспорт”. Це дозволить залучити фахівців Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), які, серед іншого, допоможуть КП “Київський метрополітен” модернізувати існуючі вагони метро або закупити нові за кордоном. Грошові кошти на це виділить все той же ЄІБ – йдеться про кредит на суму 100 млн євро, проти залучення якого в 2021 році виступали окремі депутати Київради через низку потенційних ризиків.
Як стало відомо KВ, під час учорашнього пленарного засідання Київради депутатський корпус погодив проєкт рішення “Про затвердження Угоди про співпрацю щодо консультаційних послуг на підтримку проєкту “Київський міський електротранспорт” (№08/231-1626/ПР від 26 грудня 2023 року).
Суб’єктом його подання виступив міський голова столиці Віталій Кличко. У сесійній залі за затвердження даного проєкту рішення проголосували 73 народних обранці.
<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/TJDzridCC5Q?si=pLSno5OB65a-B8ry&start=17084″ title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share” allowfullscreen></iframe>
Як зазначено в пояснювальній записці до цього документу, вказана угода була укладена 16 листопада 2023 року між Київрадою та ЄІБ. Вона дозволить даній фінансовій установі, серед іншого, залучити консультанта для підтримки проєктів “Київський міський електротранспорт” і “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену”. Зокрема, консультаційні послуги допоможуть КП “Київський метрополітен” підготувати техніко-економічне обґрунтування щодо модернізації вагонів метро або їхньої закупівлі за кордоном тощо.
Зазначимо, вищезгадані два проєкти будуть реалізовані за рахунок кредитних коштів, які ЄІБ має надати Києву.
Так, в рамках реалізації проєкту “Київський міський електротранспорт” столиця отримає 100 млн євро на закупівлю вагонів метро і тролейбусів для КП “Київський метрополітен” і КП “Київпастранс” – відповідна фінансова угода між банком і Києвом була укладена ще 10 грудня 2021 року. У свою чергу, назва проєкту “Оновлення рухомого складу Київського метрополітену” говорить сама за себе, і в рамках цієї ініціативи столична влада планує отримати від ЄІБ запозичення на суму 450 млн євро. Наразі цей проєкт ще на стадії підготовки до реалізації: 19 жовтня 2023 року Київська міська військова адміністрація (КМВА) розпорядженням №826 схвалила його і визнала за доцільне залучення коштів.
Як повідомляла KВ, ще при обговоренні можливості залучення запозичення від ЄІБ в сумі 100 млн євро проти цієї ініціативи виступали окремі депутати Київради. Так, вони вказували на те, що столична влада останнім часом “зловживає” кредитами іноземних банків, що може мати негативні наслідки для міської громади. Серед іншого, народні обранці висловлювали занепокоєння, що це може призвести до підвищення тарифу на проїзд в комунальному пасажирському транспорті через необхідність “платити за боргами”. Також депутати були незадоволені тим, що Київська міськдержадміністрація (КМДА) запропонувала їм узгодити кредитну угоду, не розкриваючи всіх її деталей.
Однак ці аргументи фактично залишилися непочутими.
Нагадаємо, КП “Київський метрополітен” з 17 липня 2014 року очолює Віктор Брагінський, який також є депутатом поточного IX скликання Київради (фракція “УДАР”). Керівником КП “Київпастранс” з 30 серпня 2016 року є Дмитро Левченко. Обидва підприємства підпорядковані Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, яким з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор. Діяльність цієї структури з 9 листопада 2021 року особисто контролює очільник столиці Віталій Кличко.
Читайте: “Кот в мешке”: Киевсовет согласовал получение очередного кредита от ЕИБ
Фото: скріншот трансляції засідання Київради