Столична міськрада наділила муніципальних інспекторів з паркування повноваженнями розглядати справи щодо порушень Правил дорожнього руху, а також відправляти автомобілі “горе-водіїв” на спеціальні майданчики. Крім того, керівництво Києва затвердило формений одяг інспекторів та знаки їх розрізнення. Таким чином міська влада фактично завершила реформу у даній сфері, відповідно до якої скандально відома інспекція з паркування фактично була перепідпорядкована з Департамента транспортної інфраструктури КМДА до Департаменту територіального контролю КМДА.
Як стало відомо KВ, під час сьогоднішнього засідання Київради депутатський корпус затвердив проєкт рішення “Про впорядкування питань щодо діяльності інспекторів з паркування в Києві” (№08/231-1023/ПР від 23 серпня 2023 року).
Суб’єктом подання цього документу виступив Департамент територіального контролю Київської міськдержадміністрації (КМДА). У сесійній залі це питання підтримали 69 народних обранців.
Згідно з прийнятим рішенням, міська влада наділила інспекторів з паркування при вищезгаданому департаменті (колишній Департамент міського благоустрою КМДА) повноваженнями розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1,3 та 7 ст. 122 і ч. 1, 2 та 8 статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Зазначимо, фактично йдеться про “наповнення повноваженнями” де-юре новоствореної інспекції. Так, вказані статті регламентують питання притягнення до відповідальності за порушення низки правил дорожнього руху, зокрема – перевищення швидкості, зупинки та паркування. Але, зважаючи на те, що притягати до відповідальності за “швидкісні поїздки” мають право лише правоохоронці, то, ймовірно, інспектори все ж сконцентруються на порушеннях правил зупинки і паркування.
Крім того, інспекторів уповноважили проводити тимчасове затримання транспортних засобів, чиї водії здійснили порушення за вищевказаними статтями, і доставляти їх на зберігання на спецмайданчики (з умовою, коли ці автомобілі перешкоджають дорожньому руху, створюють перешкоди іншим учасникам дорожнього руху тощо). При цьому, рішенням передбачено, що інспектори мають здійснювати фіксацію порушень шляхом фото- або відеофіксації.
Також столична влада затвердила описи та переліки спеціального одягу та взуття інспекторів з паркування та знаків їх розрізнення. Передбачено, що вони повинні мати три комплекти одягу (літній, демісезонний та зимовий), на якому повинні бути три шеврони – нагрудний, а також на правій та лівій руках. На цих шевронах повинні бути надписи “Інспектор з паркування міста Києва” та “КМР (КМДА)”. При цьому, нагрудний шеврон має бути зі світловідбиваючими елементами.
Нагадаємо, 13 липня 2023 року Київрада рішенням №6870/6911 перейменувала Департамент міського благоустрою КМДА в Департамент територіального контролю КМДА. Цим же рішенням було передбачено, що при даному структурному підрозділу столичної мерії має бути створена інспекція з паркування – задля цього було реорганізовано інспекцію самоврядного контролю при цьому ж департаменті. Разом з тим, тоді ж столична влада “відібрала” у Департамента транспортної інфраструктури КМДА функції щодо “здійснення контролю за дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування, оплати вартості послуг”, які з 2018 року виконувала функціонуюча при цьому департаменті інспекція (управління) з аналогічною назвою.
Читайте: В КМДА з’явиться Департамент інспекційної роботи та благоустрою
Як повідомляла KВ, діяльність інспекції з паркування при Департаменті транспортної інфраструктури КМДА неодноразово викликала претензії як у громадськості, так і у правоохоронних органів.
Наприклад, з весни 2023 року ГО “Нон-Стоп” вимагає від правоохоронців розслідувати факти можливих зловживань у сфері евакуації автомобілів зі столичних вулиць. На думку керівництва цієї організації, посадовці КМДА спільно з Нацполіцією та компаніями, які надають послуги з такого транспортування, створили цинічну корупційну схему, метою якої є отримання “відкатів”. Зокрема, йшлося про те, що посадовці мерії Києва обирають собі “знайомих” підрядників, а муніципальні інспектори з паркування виносять постанови про вилучення машин навіть у тих випадках, коли цього можна й не робити.
Наразі у відкритих джерелах немає інформації, чи було відкрито відкрито відповідне слідство. Втім, показовим є те, що раніше Нацполіція вже вивчала схожі факти, навіть “роздала” підозри в рамках відповідного провадження, але так і не довела до логічного завершення цю справу. Більше того – один із її фігурантів, ексначальник інспекції з паркування при “транспортному” департаменті столичної мерії Дмитро Рахматуллін, офіційно зняв з себе всі підозри.
Департамент територіального контролю КМДА з 24 травня 2023 року очолює Михайло Буділов – депутат минулого VIII скликання Київради від “ВО “Свобода”. Діяльність вказаного структурного підрозділу з лютого 2022 року контролює заступник голови КМДА Петро Пантелеєв.
Фото: КМДА.