Сьогодні сплив термін, коли районні ради по всій країні мали передати майно на баланс громад. Однак далеко не всі встигли це зробити. Джерелом проблеми експерти називають недосконале законодавство, нечіткий і суперечливий закон, що допускає різні трактування і не встановлює відповідальності за порушення термінів.
Про це, як стало відомо KV, заявила депутат Київоблради (фракція “За Майбутнє”) Тетяна Самойленко (на фото справа) на своїй сторінці у facebook.
“Проблем на місцях залишилося дуже багато і схоже, що “розгрібати” нам їх ще довго. А винен в усьому законодавець, який написав нечіткий і суперечливий закон, що допускає різні трактування і не встановлює відповідальності за порушення термінів. Кілька простих прикладів. Мешканці Нових Петрівців досі не можуть вирішити проблему місцевого сміттєвого полігону, оскільки Вишгородська районна рада не передала його на баланс Вишгородської громади. Як наслідок, полігон перезавантажений, але сюди продовжують нелегально звозити сміття з усієї області та Києва”, – розповіла вона.
За словами депутатки, страждають від цього місцеві мешканці, але вони не можуть нічого зробити, доки райрада не виконає свої прямі обов’язки і не передасть майно на баланс громади. А час на передачу уже сплив.
“Інший приклад – Макарів і Бучанський район. Тут ситуація трохи інша, але ілюструє ту ж проблему – погано виписаний закон, який сприяє появі юридичних колізій. У Макарові з проблемами зіткнулися працівники культури, які до 01.01.2021 отримували заробітну плату за рахунок коштів районного бюджету Макарівського району. Вказаних працівників було звільнено із займаних посад у першій половині лютого 2021 року наказом завідувача сектору культури молоді, національностей та релігій Макарівської районної державної адміністрації згідно з п. 1 ст. 36 КЗпП України (за угодою сторін). При цьому, в порушення вимог ст. 116 КЗпП України зі звільненими працівниками не було проведено повний розрахунок. Люди досі не отримали належну їм до виплати заробітну плату у зв’язку зі звільненням”, – розповіла Самойленко.
Також вона підкреслила, що з 14.01.2021 сектор культури, молоді, національностей та релігій Макарівської районної державної адміністрації перебуває у стані припинення в результаті реорганізації згідно з розпорядженням голови Макарівської райдержадміністрації від 12.01.2021 No 12, яке не містить жодної інформації щодо виду реорганізації, а відтак не можливо визначити, хто є правонаступником цієї юридичної особи і до кого може бути звернена вимога щодо виплати заборгованості із заробітної плати.
“Більше того, сама заборгованість не була зареєстрована в органах Казначейства, хоча залишок коштів загального фонду районного бюджету Макарівського району станом на 01.01.2021 складав 9 679 326,84 грн., з яких 15.04.2021 кошти у сумі 7 535426,56 грн. були направлені до бюджету Бучанського району та у сумі 2 143 900,28 грн. – до бюджету Фастівського району. 03.02.2021 були зареєстровані як новостворені юридичні особи Комунальний заклад “Центр культури і дозвілля” Макарівської селищної ради (код ЄДРПОУ 44116975), Комунальний заклад “Публічна бібліотека” Макарівської селищної ради (код ЄДРПОУ 44126276) та Комунальний заклад “Дитяча школа мистецтв” Макарівської селищної ради (код ЄДРПОУ 44126318). Дані заклади були створені на базі комунального майна територіальних громад сіл та селищ колишнього Макарівського району, які увійшли до складу Макарівської селищної територіальної громади”, – пояснила вона.
Додає депутат і те, що працівники культури, які виявили бажання працювати у закладах громади, протягом першої половини лютого були працевлаштовані на новостворені робочі місця. Змогу працевлаштуватися отримали навіть працівники районного будинку культури, дитячої школи мистецтв та дитячої бібліотеки, хоча їх приміщення були передані до комунальної власності громади Бучанською районною радою лише наприкінці лютого 2021 року.
“Тож, ані Макарівська селищна рада, ані перераховані вище заклади громади не є правонаступниками Сектору культури, молоді, національностей та релігій Макарівської районної державної адміністрації, а відтак не мають жодних фінансових зобов’язань в частині виплати заробітної плати працівникам культури у зв’язку з їх звільненням. Тепер ситуація патова. Люди, звісно ж, справедливо вважають, що вони не повинні бути її заручниками. І вимагають виплати зарплати. Але Макарівська селищна рада фізично і юридично не могла передбачити видатки на те, чого у них немає на балансі. І будь-яка спроба Макарівської громади знайти фінансування на зарплати “заднім числом” виглядатиме дуже сумнівно з точки зору закону, оскільки у цьому, за бажання, легко можна знайти корупційні ризики”, – додала депутат.
За її словами це дуже показова історія, яка яскраво характеризує, що закон про передачу майна громадам виписаний, м’яко кажучи, недосконало. Це призводить до тисяч таких проблемних кейсів по усій країні. Строк передачі майна спливає, але ці кейси залишаться.
“За Майбутнє” Київщини використає усі наші ресурси і можливості від громад до парламенту, щоб вирішити ці проблемні питання якомога швидше”, – резюмувала депутат.
Читайте: Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини не можуть отримати від районів комунальне майно
Фото: соцмережі