Столична девелоперська компанія KAN – єдиний український девелопер, який розвиває власну мережу освітніх закладів А+ для дітей від 1 до 19 років. У компанії зауважують, що сучасні школи мають бути не лише місцем навчання, а й середовищем, яке стимулює розвиток та креативність дітей. І в формуванні такого освітнього простору має допомагати комфортна архітектура та сучасний дизайн.
на правах реклами
Про це, як дізналася КВ, розповів засновник KAN Development, інвестор та співзасновник найбільшої приватної освітньої мережі А+ Ігор Ніконов в інтерв’ю директорці відділу маркетингу «DMNTR» Анастасії Константиновій.
“Ми часто недооцінюємо роль простору у житті дітей. Але школа – це не просто будівля, де читають уроки. Це місце, де дитина проводить більшу частину дня, формує свою особистість і вчиться взаємодіяти зі світом. Якщо простір незручний, тісний чи безликий, навчання перетворюється на рутину. Натомість гармонійний дизайн може стимулювати творчість, концентрацію, навіть поліпшувати настрій”, – розповів Ніконов.
За його словами, у школах мережі А+ класні кімнати завжди гнучкі: тут можна легко змінювати розташування меблів для різних форматів занять. Спільні простори призначені для спілкування, гри та експериментів, а природне освітлення та зелень сприяють концентрації та енергійності учнів.
Як зазначив Ніконов, ключовим принципом у створенні освітніх просторів є зосередженість на дитячих потребах – “дитина в центрі”. Простір має бути комфортним, ергономічним та доступним для всіх, включаючи дітей з особливими освітніми потребами та новонароджених. Приділяє увагу компанія кольору та декору.
“Багато класів в наших школах — це трансформери: сьогодні це лекційна аудиторія, завтра — місце для інтерактивної гри чи командного проєкту. Ергономіка — ще одна важлива річ. Якщо стільці незручні, дитина починає нервуватися, втомлюватися. Здавалося б, дрібниця, але насправді такі деталі визначають якість навчання. А ще — доступність для всіх”, – додав він.
За словами Ніконова, вони будують великі спортивні зали, футбольні та баскетбольні майданчики, облаштовують музичні кімнати та театральні студії, і в ці процеси проєктування освітніх просторів активно залучаються педагоги та психологи. Вони допомагають створювати зони для відпочинку, такі як “зони тиші” чи куточки з м’якими кріслами, що дозволяє дітям перезавантажитися упродовж навчального дня.
Також він наголосив на важливості інтеграції архітектурних дисциплін у шкільну програму.
“Архітектура — це не просто про будівлі, це про мислення. Ми вчимо дітей бачити простір, розуміти, як він працює. Наприклад, у нашому Архітектурно-інженерному колегіумі є заняття, де діти створюють моделі будівель, вивчають історію архітектури, працюють із 3D-дизайном. Це не тільки розвиває просторове мислення, але й вчить критично дивитися на світ. Знаєте, це дуже помітно: діти починають дивитися на будівлі інакше, помічають деталі, аналізують. А головне — вони починають цінувати простір, у якому живуть”, – резюмував Ніконов.
Як зазначає Ігор Ніконов, головним завданням є створення простору, який не обмежує дитячу допитливість. Освітні приміщення мережі А+ – це лабораторії для ідей. У школах є класи, де діти можуть працювати із лазерними різками та 3D-принтерами, а також інтерактивні аудиторії з адаптивними меблями, які можна змінювати залежно від навчальних завдань.
Також велика увага приділяється екологічності та сталому розвитку. Використовуються природні матеріали, впроваджуються енергоефективні рішення.
Зміни у суспільстві та виклики, з якими стикається освіта в умовах війни, змусили розробників мережі А+ переглянути підходи до безпеки. Ніконов зазначив, що тепер проєкти включають укриття, які інтегровані у навчальний простір.
Нагадаємо, як раніше повідомляла КВ, столична девелоперська компанія KAN Development поділилася будівельними оновленнями з житлового комплексу “Файна Таун”. Активні роботи тривали у 38, 39, 40, 41 та 42 будинку.
Читайте: KAN визнали однією з найбільш розвинених девелоперських компаній
Фото: Facebook компанії
КиївВладаІнна Міхно