Київ демонструє серйозне зниження показників застосування української мови в освітньому процесі. За результатами моніторингу, 24% вчителів під час уроків та 40% під час перерв обирають недержавну мову.
Про це, як передає КВ, повідомив заступник керівника Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови Сергій Сиротенко під час презентації результатів моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти Києва.
Третій цикл моніторингового дослідження стану дотримання мовного законодавства у закладах загальної середньої освіти було проведено впродовж квітня-травня 2025 року Державною службою якості освіти України спільно з Уповноваженим із захисту державної мови.
Як зазначив Сиротенко, результати моніторингового дослідження показали, що в Києві, за оцінкою учнів, 24% вчителів під час уроків та 40% під час перерв порушують мовний закон – застосовують недержавну мову.
При цьому середні показники по Україні складають 14% – під час занять та 21% – на перервах.
За даними дослідження, учні зазначили, що самі порушують мовний закон – спілкуються недержавною мовою на уроках 66%, на перервах – 82% (по Україні ці цифри значно відрізняються: на уроках – 40%, на перервах – 52%). Тільки 18% столичних школярів наголосили, що говорять виключно українською мовою.
“Київ можна віднести до зросійщених регіонів України. Всі показники нижчі, ніж по Україні. Молоде покоління застосовує російську мову навіть частіше, ніж їхні батьки. Це ознака серйозного впливу країни-агресора. Через інтернет, соціальні мережі росія впливає на наших дітей, на формування мовних звичок”, – зазначив Сергій Сиротенко.
Заступник керівника Секретаріату Уповноваженого наголосив на необхідності прийняття Закону про внесення змін до деяких законів щодо використання мови у освітньому процесі (№13072): “Цей закон не є ідеальним і не вирішить всіх питань. Але він створить певні правові підстави для впливу і на батьків, і на дітей. Адже він чітко визначає, що є освітнім українськомовним середовищем, якою мовою повинні спілкуватися учасники освітнього процесу на території закладу освіти”.
Крім того, за словами Сиротенка, необхідно організувати системну роботу щодо правової та ціннісної просвіти як вчителів так і учнів, а також посилити контроль всередині системи освіти.
Читайте: На столичному Печерську директорка не пускала дітей у школу в шортах – поліція з’ясовує обставини
Фото: google
КиївВлада






